Overwatch Polska

BlizzCon może się okazać decydujący dla Overwatch!

Na BlizzCon patrzymy z wielkimi nadziejami, ale także z ogromnym niepokojem.


BlizzCon zbliża się wielkimi krokami. Dla graczy, społeczności, youtuberów i streamerów będzie to niezwykle ważny czas, który określi przyszłość Overwatch. Przyznam, że trochę się obawiam, dlaczego?

Liczy się czysta rozgrywka

Obecnie Overwatch zmienił swój tor rozwoju i nie stawia już na świat wokół gry. I nie mówię tu nawet o filarach fabuły, jakimi zdecydowanie są:
  • Filmy animowane
  • Komiksy
  • Wskazówki na nowych mapach
  • ARG
Blizzard wyraźnie postanowił zmienić swoją politykę względem Overwatch i nie publikować tego, co wywoływało naprawdę dużo dyskusji, czyli:
  • Różne grafiki promocyjne na mediach społecznościowych
    • Pewnie pamiętacie publikowane kiedyś grafiki, będące jednocześnie zapowiedziami. Dyskusje na kilkaset komentarzy, kilkunastominutowe filmy z teoriami, masa domysłów, pomysłów i przede wszystkim pola do działania dla społeczności
  • Wskazówki przy wychodzeniu postaci
    • Na ten moment dostajemy jedynie mały, kilkuzdaniowy fragment historii nowej postaci
  • Rozwój rankedów
  • Nowe wydarzenia sezonowe
Nawet nowe skórki prezentowane są bez polotu, tak po prostu, bez większego szału, bez żadnej ukrytej wiadomości. Blizzard w przypadku OW postawił na czystą rozgrywkę, na wejście do gry, odpalenie dowolnego trybu i cieszenie się z dobrej zabawy. Nie ma już miejsca na spekulacje, na odkrywanie uniwersum, na chłonięcie i analizowanie każdej jednej wskazówki od studia. Bo wskazówek nie ma.

Opisy aktualizacji i zmiany bohaterów

Jedynym, co dalej przyciąga do wiadomości o grze i dyskusji na jej temat są zmiany bohaterów. Mam jednak wrażenie, że obecnie kolejne reworki i zmiany balansu nie wywołują już tyle emocji co kiedyś. Stało się jasne, że postacie będą zmieniane co jakiś czas i nie ma sensu się domyślać, tworzyć teorii, bo w końcu na każdego bohatera przyjdzie pora.

Overwatch wyczerpuje tematy

5-6, czasem 10, 20 newsów dziennie. Pamiętacie te momenty? No właśnie. Dzisiaj wchodząc do różnych źródeł można zobaczyć te same tematy:
  • Propozycje
  • Zagrania
  • Fanarty (coraz rzadziej)
To w zasadzie wszystko, na co możemy dzisiaj liczyć. Pojawiają się również informacje o przecenach, o nowych fizycznych przedmiotach z gry, ale zdecydowanie nie jest to ten content, który pojawiał się rok temu. Trudno się dziwić, przekroczyliśmy 3000 newsów na temat Overwatch, które łącznie zebrały ponad 100 milionów odsłon. To niesamowite liczby i być może dlatego trudno nam przełknąć obecny stan gry.
Napiszesz newsa dzisiaj na Overwatch? Nie ma z czego Na pewno jest, poszukaj dobrze No tak. Jest, ale to kolejna durnota. Nie będę tego publikować.

40 milionów graczy w praktyce to kilkadziesiąt tysięcy ludzi dziennie

40 milionów sprzedanych kopii Overwatch robi wrażenie i nie można się z tym spierać. Jakiś czas temu oglądałem materiał TVgry, w którym chłopaki ustalali średnią ilość graczy w Gwincie na podstawie dostępnych danych. Oczywiście z ciekawości od razu sprawdziłem, jak sprawa ma się przy Overwatch. Szybko okazało się, że tym sposobem wychodzi nam 60-80 tysięcy osób dziennie i przyznam, że trochę się przeraziłem. Można by było pomyśleć, że to doskonały wynik, jak na kilkuletnią grę. Patrząc jednak z perspektywy największego serwisu w Polsce o tej grze, który nie miał problemów z uzyskaniem 50-60 tysięcy unikalnych osób dziennie (tak, unikalnych osób dziennie, 50 tysięcy osób dziennie)... Sami rozumiecie. Jeżeli tylko do nas wchodziło uśredniając 50 tysięcy osób, a obecnie w Overwatch gra 70 tysięcy (na 14 października), to rzeczywiście można się przerazić. I być może ujawniłem coś, czego nie powinienem, ale obecnie ma to znaczenia. Może niektórym to trochę uświadomi powagę sytuacji.

Czyli chcesz powiedzieć, że Overwatch umiera?

Blizzard jest doskonałym strategiem, jeżeli chodzi o pieniądze. Studio za pomocą Overwatch League ustawiło się na takiej pozycji, że praktycznie nie potrzebuje większej ilości graczy. Ba, nie potrzebuje nawet Europy.
  • Ogromne ceny za sloty w Overwatch League
  • Wielkie kwoty od sponsorów Overwatch League
Nie można powiedzieć, że Overwatch umiera, bo na pewno tak nie jest. Umiera zainteresowanie, nie gra. I tu widzę największą bolączkę.

Co dalej z Overwatch? Jak to pobudzić?

Sposobów na pobudzenie Overwatch jest bardzo dużo. Może pokuszę się o napisanie ich w najbliższych dniach. Na pewno wszystkim marzy się ogromny dodatek, może nowe wydarzenia, może przejście na darmowy model (przynajmniej w części), by zainteresować nowych graczy.

Dajcie znać, co Wy o tym sądzicie!

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.