Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » News » Blokada ról dostępna w szybkich grach w Overwatch!
News

Blokada ról dostępna w szybkich grach w Overwatch!

Stało się. Wczoraj wieczorem włączono blokadę ról w szybkich meczach.


Blokada ról podzieliła nie tylko graczy na 2-2-2, ale także społeczność Overwatch. Jedni uważają, że to bardzo dobre rozwiązanie, inni naprawdę mocno narzekają.

Blizzard zgodnie ze swoimi zapowiedziami ostatecznie włączył blokadę ról także w innych trybach.

Blokada ról w szybkich grach

Chcąc zagrać teraz szybki mecz, będziecie musieli wybrać preferowaną rolę – zupełnie, jak w przypadku gier rankingowych.

Natomiast w Salonie Gier znalazł się tryb z klasycznymi szybkimi meczami bez blokady. W sumie ciekawe, gdzie będą mniejsze kolejki i gdzie większość społeczności będzie grać.

Sezon 18 wystartował!

Sezon 18. Rywalizacji już się rozpoczął, a wraz z nim wprowadziliśmy do gry dobieranie ról!

Rywalizacja staje się dostępna dla graczy po osiągnięciu 25. poziomu. Została ona zaprojektowana z myślą o wszystkich, którzy chcieliby wystawić na próbę swoje umiejętności, i stanowi dużo większe wyzwanie niż Szybka gra czy Salon gier.

PIERWSZE KROKI

Przed rozpoczęciem kariery w Rywalizacji, gracze muszą ukończyć 5 meczów klasyfikacyjnych w wybranej roli, aby otrzymać sezonową rangę umiejętności. Na zdobycie czekają trzy oddzielne rangi umiejętności (RU) – po jednej dla każdej z ról w Rywalizacji. Rangi będą miały wartość od 1 do 5000, a im wyższa liczba, tym wyższemu poziomowi umiejętności odpowiada. Gracze zostaną również przypisani do kategorii na podstawie swojej rangi w każdej roli – brązowej, srebrnej, złotej, platynowej, diamentowej, mistrzowskiej lub arcymistrzowskiej. Awansowanie do kolejnej kategorii jest możliwe w miarę opanowywania gry.

Rangi umiejętności i ich ikony będą widoczne na początku każdego meczu. Ranga umiejętności dla każdej roli będzie rosła lub spadała po każdym zwycięstwie lub porażce, w zależności od wielu czynników, takich jak wasze wyniki oraz umiejętności innych uczestników meczu.

Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych kategorii, progów punktowych i wymaganych rang umiejętności można uzyskać po kliknięciu przycisku „Informacje” w menu Rywalizacji.

NAGRODY ZA RYWALIZACJĘ

Poza emocjami związanymi ze zwycięstwem, gracze mogą odblokować w Rywalizacji wyjątkowe nagrody. Każdy, kto ukończy mecze klasyfikacyjne dla dowolnej roli, otrzyma specjalne graffiti oraz portret gracza.

Ponadto, po zakończonych meczach w Rywalizacji, gracze zdobywają też dodatkową walutę – punkty rywalizacji. Pod koniec sezonu gracze otrzymują ich dodatkową pulę, zależną od najwyższej rangi zdobytej w trakcie sezonu. Punkty te można przeznaczyć na złote wersje uzbrojenia dla ulubionych postaci.

Oto nowa rozpiska rang umiejętności (RU) i punktów rywalizacji (PR):

Ranga Przed Po Nowa suma
Brązowa 65 25 75
Srebrna 125 50 150
Złota 250 100 300
Platynowa 500 200 600
Diamentowa 750 300 900
Mistrzowska 1200 450 1350
Arcymistrzowska 1750 650 1950

TABLICE WYNIKÓW TOP 500

Najlepsi z najlepszych graczy będą teraz współzawodniczyć w czterech oddzielnych rankingach Top 500 – po jednym dla każdej roli oraz jednym dodatkowym, sumującym średnią z uzyskanych wyników. Połączona tabela Top 500 będzie oparta o średnią rangę umiejętności gracza we wszystkich trzech rolach. Aby dostać się do rankingu, gracze muszą ukończyć co najmniej 25 gier (wcześniej 50) w danej roli. Aby dostać się do połączonej tabeli Top 500, gracze muszą kwalifikować się do wszystkich trzech tabel rankingowych dla poszczególnych ról. Ci, którzy na koniec sezonu zajmą miejsce w rankingu czołowych 500 graczy na swojej platformie i w regionie, otrzymają dodatkowy portret i animowane graffiti.

8 komentarzy

Dodaj komentarz

  • bardzo mnie ciekawi czy stary qp w salonie będzie podlegał rotacji czy będzie tam stałym trybem, jeśli ta 2 opcja to nikt nie powinien narzekać bo każdy będzie miał to co lubi zawsze dostępne ale jeśli jednak ten tryb będzie podlegał rotacji jak wszystko inne to część społeczności może się ostro podirytować

    • Zakładam, że będzie to zależeć od jego popularności. Przypominam, że już bardzo podobną sytuację mieliśmy przy okazji wprowadzenia hl1 (hero limit 1), czyli zablokowania możliwości wybierania tego samego bohatera, którego wybrał już ktoś inny. Tak, kiedyś w Overwatcha grało się np. 6 soldierami w drużynie albo 5 torjbornami + mercy. Mecze esprtowe wówczas na każej mapie control to było 2x Winston + 2x Tracer + 2x Lucio.

      Wtedy również wprowadzili to, że na QP była blokada do 1 unikatowego bohatera na drużynę, a „stary quickplay” – czyli taki, gdzie nie było takiego limitu, został dodany do arcade, dokładnie tak samo jak to się stało wczoraj z 2-2-2.

      Bardzo szybko się okazało, że w ten „stary quickplay” czyli bez blokady hl1 nikt tam nie chciał grać, więc po jakimś czasie zrezygnowano z niego na rzecz innych, bardziej popularnych trybów w tym całym Arcade.
      Domyślam się, że sytuacja z 2-2-2 będzie wyglądać identycznie.

      • Wiem jak się wtedy grało bo grywam regularnie od premiery, mnie jakoś specjalnie zniknięcie starego qp nawet w arcade nie zaboli bo tam praktycznie nigdy nie zaglądam, gra się rozwija, dla mnie spoko, 2-2-2 to fajna opcja, po prostu ciekawi mnie jak i czy blizzard się przygotował żeby jakoś sceptyków uciszyć, jeśli stare qp umrze śmiercią naturalną to odpowiedź na pytanie czy 2-2-2 qp było dobrym wyborem będzie oczywista, z resztą znając ludzi i fanbase blizzarda w OW i innych grach spokojnie mogę stwierdzić że płacz będzie nawet gdy old qp będzie martwe w arcade

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ