Dołącz do naszej grupy!
Halloween 2019!
Strona główna » News » Buff Bastiona, Torbjorna, McCree. Nerf Brigitte i zmiany Doomfista!
News PST

Buff Bastiona, Torbjorna, McCree. Nerf Brigitte i zmiany Doomfista!

Na serwery PST została wprowadzona nowa aktualizacja!


Oprócz poprawek błędów, patch wprowadził zmiany bohaterów, które oczywiście musieliśmy Wam przekazać!

ZMIANY OGÓLNE

Dźwięk

  • Udostępniono opcję pozwalającą wykorzystać dźwięk przestrzenny w systemie Windows. Funkcję tę można znaleźć w menu Start systemu Windows w części Panel sterowania > Sprzęt i dźwięk > Dźwięk > Urządzenie do odtwarzania > Dźwięk przestrzenny.

Komentarz twórców:  Od momentu premiery gra obsługiwała Dolby Atmos u graczy korzystających ze słuchawek, a teraz rozszerzamy tę obsługę o implementację dźwięku przestrzennego w systemie Windows 10. Konfiguracja odbywa się w ustawieniach dźwięku Windows 10 i będzie miała pierwszeństwo przed ustawieniami w kliencie gry. Udostępni to więcej opcji, w tym ustawienia technologii Windows Sonic i Dolby Atmos dla słuchawek oraz Dolby Atmos dla kina domowego.

AKTUALIZACJE BOHATERÓW

Bastion

  • Konfiguracja: Zwiadowca
    • Zwiększono liczbę pocisków z 25 do 35.
  • Konfiguracja: Wartownik
    • Zmniejszono rozrzut broni o 33%.

Komentarz twórców: Bastionowi przydałoby się wzmocnienie ofensywne, aby zrównoważyć fakt, że rozmiar i mała mobilność Konfiguracji: Zwiadowca wystawia go na ataki. Aby rozwiązać ten problem, zwiększyliśmy ilość amunicji, którą postać otrzymuje w trybie Zwiadowcy i zmniejszyliśmy rozrzut w trybie Wartownika, aby uczynić go bardziej skutecznym na większych odległościach.

Brigitte

  • Rąbnięcie Tarczą
    • o Nie może już przenikać barier ani ogłuszać znajdujących się za nimi celów.

Komentarz twórców: Rąbnięcie Tarczą Brigitte to silna zdolność, którą często trudno kontrować. Zmiana ta zapewni tankom z osłonami nowe możliwości obrony siebie i sojuszników.

Pięść Zagłady

  • Podbródkowy
    • Skrócono długość trwania utraty kontroli w powietrzu z 3 do 0,6 sekundy.
  • Fala Sejsmiczna
    • Zmniejszono maksymalny zasięg z 20 do 15 metrów.

Komentarz twórców: Wysoka mobilność Pięści Zagłady pozwala mu atakować i wycofywać się z bardzo dużych odległości. Zmniejszenie zasięgu jego powietrznej wersji Fali Sejsmicznej wymaga zbliżenia się do celu przed zaatakowaniem i nieco utrudnia ucieczkę z walki. Utrata kontroli w powietrzu podczas działania Podbródkowego była frustrującą mechaniką dla graczy, ale pozwalała Pięści Zagłady stosować kombinacje. Znaleźliśmy zadowalający kompromis, ograniczając czas, jaki Pięść Zagłady ma na wykonanie kolejnego ruchu.

McCree

  • Rozjemca
    • Zwiększono obrażenia od alternatywnego trybu ataku z 45 do 55 punktów.

Komentarz twórców: Szybkostrzelny Rozjemca McCree nie był tak skuteczną opcją przeciwko bohaterom o dużej ilości punktów zdrowia, jak powinien. Zwiększenie zadawanych obrażeń wzmocni broń podczas walki na małym dystansie, gdzie powinna być najskuteczniejsza.

Torbjörn

  • Przegrzanie
    • Zwiększono zadawane obrażenia ze 130 do 160 punktów na sekundę.

Komentarz twórców: Chociaż kałuże lawy miały pozwalać graczom kontrolować obszary, to zadawały za mało obrażeń i nie odstraszały wrogów.

POPRAWKI BŁĘDÓW

Bohaterowie

Ogólne

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlenie efektu wizualnego lądowania, kiedy postać trafiła w śliską powierzchnię przed lądowaniem.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować nieprawidłowe obliczanie pocisków.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że animacja ruchu wrogich graczy przerywała się przy więcej niż 100 klatkach animacji na sekundę.

Ashe

  • Naprawiono błąd, który powodował, że Dynamit Ashe wywoływał efekt drugiej, mniejszej eksplozji kilka chwil po pierwszym wybuchu.

Bastion

  • Naprawiono błąd, który powodował, że gąsienice Bastiona w Konfiguracji: Czołg ruszały się dalej, kiedy postać została ogłuszona.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że na kolorowym obrysie Bastiona w Konfiguracji: Czołg widoczne były kwadraty.

D.Va

  • Naprawiono błąd prezentacji zagrania Pokój i spokój, który powodował, że włosy D.Vy ze skórką Korweta przenikały przez mecha.

McCree

  • Naprawiono błąd, który powodował, że animacja i efekty dźwiękowe Przycelowania McCree były odtwarzane dwa razy po szybkim anulowaniu zdolności.

Reinhardt

  • Naprawiono błąd, który powodował, że Zdruzgotanie zatrzymywało się na niektórych obszarach.

Sombra

  • Naprawiono błąd, który powodował, że Sombra słyszała efekt dźwiękowy wykrywania podczas przechodzenia w tryb ukrycia lub teleportowania się.

Symmetra

  • Naprawiono błąd, który powodował odtwarzanie dodatkowych efektów dźwiękowych podczas oglądania zwycięskiej pozy Symmetry, Tworzenie, w menu Bohaterowie.
  • Naprawiono błąd teleportera Symmetry, który powodował odtwarzanie efektów dźwiękowych samozniszczenia w menu Bohaterowie.

Trupia Wdowa

  • Naprawiono błąd, który pozwalał Jadowitej Minie Trupiej Wdowu na ujawnianie barier przez ściany.

Mapy

Kontrola

  • Naprawiono błąd, który powodował, że zegar odliczający czas do zebrania drużyny zawieszał się na 29 sekundach.

Interfejs

Opcje trybu rozróżniania barw

  • Naprawiono błąd, który powodował, że interfejs gracza przybierał barwy wroga w meczach w trybie Deathmatch FFA.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał pokazywanie barw drużynowych w zakładce i na ekranie zwycięstwa.

Jak oceniacie zmiany?

32 komentarze

Dodaj komentarz

    • Przyjacielu, społeczności, czy już wiadomo kiedy będzie ta duża aktualizacja? Bo myślę że już czas wrócić chociaż trochę do gry i nie ma sensu dzisiaj ściągać aktualizacje jak zaraz będę musiał ściągać ją na nowo. Zna ktoś przypuszczalny termin?

      • Z tego co mi wiadomo to ona już była, przepraszam że tak wolno odp, jeśli miałeś pst pobrało tylko małego patcha- jeśli nie- pobrało kilkanaście GB, szczerze? Od ostatniego pół roku nie było lepszego momentu jak teraz na powrót, bagietka nie jest już tak często grana, ogólnie jako taki balans zaczyna się tworzyć, jedyne co jest zbyt silne to zarya, i to ona zaczyna irytować wszystkich po kolei, przynajmniej w moim otoczeniu, miłego dzionka ;)

        • Nie ma problemu stary, każdy ma swoje życie, obowiązki i sprawy na głowie ale dzięki za informację. Ja nie mam na konsoli OW, muszę dopiero wszystko ściągnąć XDDDDD dlatego pytam żebym nie ścigał aktualek 2 razy. Mam takie samo zdanie, odpowiedni moment na powrót na który właśnie czekałem. Jeśli chodzi o Bagietę też uważam że to właśnie dobry moment żebym „trochę” nią pograł bo teraz wydaje się bardziej optymalna. No zobaczymy co z tego wyjdzie. Miłego dnia!!! 😁

  • Czyli taktyka Flash i prawy przycisk będzie działać na Brigitte? W końcu jakaś nie wymagająca skilla umiejętność, która łatwo by mogła zabić szybko tego szweckiego szatana!

  • A mnie się wydawało, że obrażenia z ulta Torba są za duże. Ale i tak zauważyłem, że mało kto gra tym bohaterem nawet po reworku. Ale cóż Torb był, jest i będzie sytuacyjnym pickiem, tak samo jak Bastion.

    • Bo on ma złą broń, tu nie chodzi o umietnosci w głównej mierze tylko o jego przewidywalny hitbox oraz słabą broń, ( no dobrą tylko close combat)

  • Ło kurde, co się wydarzyło w tym patchu. No napewno będzie ciekawie, ciekawiej patrząc na zmiany Bastiona xD a teraz napiszę coś, za co pewnie spora ilość osób mnie znienawidzi xD miałem jeszcze przyjemność grać, kiedy wyszła Brigitte i ja tam tą postać lubię. Jednak zmiana napewno dobra bo to potrafiło być irytujące. Mieć tylko dwie możliwości obrony przed uderzeniem? Albo zabić Brigitte za nim ona zabije Ciebie albo poprostu umrzeć. Teraz jest pole manewru.

  • Niech cos zaczna powoli robic z klawami na ps4 bo przez te „karly umyslowe” ktore nie potrafia sie nauczyc grac na padzie coraz wiecej nerwow sie zjada.

    • Niestety. Granie taka Widow w ogole sie mija z celem na ps4, bo i tak gra mnostwo osob na myszkach, ktore beda celowac dwa razy lepiej od Ciebie, nei wazne ile bys na padzie cwiczyl.

      • Wdowa, genji, hazno, mcree i ana grane przez „klawiaturarzy” najbardziej denerwuje. Blizz moglby pomyslec o tym co zrobil Epic w fortnite, dodanie mozliwosci podlaczenia zwyklej klawy i myszki i rozdzielenie wyszukiwania meczy na pad z padem i klawy z klawami.

  • Te zmiany Doomgeja to za mało. Nie wiem kto miał na tyle poroniony pomysł, żeby dać typowi możliwość przelecenia połowy mapy na E, gdzie nawet typa jak leci nie słychać i wylądowaniu na celu po czym w tej samej chwili Shift+AA (co wymaga tyle samo skilla co odpalenie ulta na Mercy) i każdy 200hp hero one shoted bez najmniejszej szansy na jakąkolwiek reakcję, przy czym jeszcze dostaje w pizdu shielda i sobie spokojnie ucieknie right clickiem.
    #deletedoomfist

    • Twoje komentarze na jego temat brzmią jak wypowiedzi dzieci z brąza, które niejednokrotnie uciszałeś jednym zdaniem. Brednie gadasz. Nie dość, że przy aktywowaniu E słychać stękniecie to jeszcze każda z umiejętności blokuje Akande w pionowej bądź poziomej pozycji bez możliwości ruchu i słychać te umiejętności na całym polu bitwy. Jeśli ja na Doomie potrafię przelecieć „pół mapy” przy użyciu samego E to ty masz wystarczająco dużo czasu na swojej wdowie by celnie we mnie trafić, rozstawić venoma i jeszcze dobić. Lol na prawdę nie mam pojęcia co Cię tak boli w Doomie. To, że potrafi wygrać 1v1 ? Co to za brednie, że cel nie ma szansy na żadną reakcję ? To co opowiadasz to taka gówno prawda jakiej dawno nie słyszałem. Hiperbolizm Ci się w głowie przegrzewa.

      • https://uploads.disquscdn.com/images/674efa56fb57145dbb76e9df09826412e085817646248e8a54b0ca5b3cde0063.jpg

        Autentyczna sytuacja z wczoraj (tylko ikonka widow zamiast ashe bo nie mogłem na szybko znaleźć).

        Typ z dupy, bez żadnego dźwięku ląduje na mnie (125dmg), 5ms później już shift (50dmg) i aa (mógłby nawet melee zamiast aa, bo mam mam dokładnie 25hp) = one shot.
        Pokaż mi kozaku counter play na to, który nie wymaga teamworka z Open Divisions.

        I tak, za sytuacje w których typa widzę lub słyszę winię siebie (aczkolwiek wątpię czy powinienem), z tym, że sobie teraz porównajmy skill potrzebny do wychargowanego headshota w lecącego na ciebie doomfista vs naciśnięcie E i celowanie połową ekranu, po czy, naciśnięcie shift+LMB celując całym ekranem, bo efekt jest dokładnie ten sam – 1 shot.

        Doomfist balanced jak &%@*.

        I tak, to ja się wypowiadam niczym „dzicko z brązu” ale twój płacz na Brigitte, którą całkowicie kontruje się (dokładnie tak samo jak starą Symetrę) zwyczajnym trzymaniem dystansu na 6 metrów od niej to legit feedback, no pewnie.

        • Ale o czym ty człowieku mówisz ? Twoja sytuacja z wczoraj to nie żadne samo „E” tylko wybicie się przy użyciu RMB na obiekcie z gry, zawiśnięcie w powietrzu przez conajmniej sekundę albo 2 i dopiero jak gra rozpozna odpowiedni dystans użycie „E”

          https://uploads.disquscdn.com/images/527119a0423736d9af45e4473166522da9ae9450dccb2b83f7fb3af0f7d9fb53.jpg

          Jeśli czegoś tutaj gra wymaga to posiadanie gałek ocznych bo z tego co Ci ładnie rozrysowałem na niebiesko jest to punk startowy tak jak w twojej grafice. Innymi słowy cała twoja drużyna stojąc w bramie punktu albo jest ślepa nie widząc, że jak byk na prawo murzyn (czarny odcień, i jakiś tam kolorek obramówki wedle uznania, ja mam np żółty)na niebieskim tle fruwa sobie w powietrzu. Czarna strzałka ( ͡° ͜ʖ ͡°) to cała droga jaką przebędzie doom … Nie no przepraszam bardzo Open Division to by takiego Akande zjadło na śniadanie …

          A mój „płacz” to mówienie, że postać daje zbyt wiele małym kosztem … No faktycznie płaczę o tym, że nie umiem jej skontrować…

          • Tak, z 51° fov będę się przez cały czas rozglądał po wszystkich dachach na każdej mapie, bo w każdej chwili może się tam pojawić na pół sekundy murzyn z dupy, gdzie po kolejnej sekundzie już nie żyje. Czemu ja o tym w ogóle nie pomyślałem?!

            Nie mówiąc już o tym, że w tej konkretnej sytuacji z tej pozycji w której ten dach widzisz i wcale nie jest zasłaniany przez ten pilar po prawej to hitscanem możesz sobie stać i nic nie robić i się patrzeć na plecy swoich sojuszników. Bardzo fajny screenshot.

            Z równym sensem mógłbym bronić sytuacji jakby Blizzard w podobnym stylu jak przy tworzeniu Doomfista, upadłby na głowę i dał Widow 250dmg na body shota z tym, że jeszcze hitreg miałby wielkość rakiet Phary. Też wtedy mógłbyś przecież zobaczyć Widow jak robi jumpshota z drugiej połowy mapy nad jakimś dachem przez pół sekundy i schować się w tym czasie się za tarczą czy ścianą. Ewidentnie twoja wina, Widow balanced.

            > „A mój „płacz” to mówienie, że postać daje zbyt wiele małym kosztem”
            No tak, bo naciskanie klawiszy i celowanie połową ekranu to większy skill, niż trzymanie przycisku myszy, czasem klikanie drugim i celowanie połową ekranu.

          • I to się Pieseł właśnie nazywa płacz co teraz robisz. Na tej mapie Doom może rozpocząć inicjację tylko i wyłącznie z tego dachu bo tylko tam ma highgroud, z którego na poziom dachu może się dostać. Zwykła znajomość mapy i gry.
            Co do miejsca w którym stoję jest to tylko umowna pozycja. Jeśli stoisz gdziekolwiek indziej nie zmienia to miejsca inicjacji Dooma. Jeśli nie ty to cała twoja drużyna mogła zobaczyć, że nadciąga Akande. Nie wybija się z tego dachu bo chce zaśpiewać solowo „I believe I can fly” tylko po to, żeby was zabić. Dodatkowo skoro atakuje z tego dachu to leci prosto na Ciebie. Nie flankuje, zjawia się przed tobą a nie za tobą. Wiesz, że nadciąga, wiesz co chce zrobić, od tego masz obrzyn na Ashe. Jeśli nie wiesz, że nadciąga to twoja drużyna to ślepe krety. Rownie dobrze, nazywaj Tracer broken hero, bo się może zakraść, oneclipować cię w głowę i też gówno zrobisz.

          • Oneclipowanie Tracer wymaga 100 razy więcej skilla niż cały kit DFa. Jak Tracer zaczyna do ciebie strzelać, to jeśli nie ma tego 100 razy większego skilla niż potrzeba by wymaksować DFa, to jesteś w stanie jej uciec z tego klipa i masz conajmniej 2-3 sekundy na dostanie heala, helpa czy nawet zabicie jej headshotem. DF jak na tobie ląduje to widzisz tylko animację jak umierasz.
            I dokładnie jak Brigitte nie wymaga to dokładnie żadnego skilla. Ta postać dokładnie tak samo jak ta na którą narzekasz, robi zbyt wiele zbyt małym kosztem. Combo Brigitte niczym nie różni się od comba Doomfista. Wykonujesz prostą sekwencję i przeciwnik nie żyje bez żadnych szans na reakcję jeśli nie dostaniesz natychmiastowego helpa od swojej drużyny (w przypadku doomfista 200hp – E 125 + Shift 50 + aa/melee, w przypadku Brigitte 150hp – 50 dash + 70 shift + aa). Jedyną różnicą jest to, że Brigitte cały czas słyszysz i musi do ciebie dobiec, a DF wlatuje w ciebie na pełnej piździe przez pół mapy bez najcichszego dźwięku. Te „badass” animacje które się wyświetlają jak klikasz te 3 przyciski skilla nie dodają. Brigitte za to wymaga nawet więcej jeśli chodzi o game sense i positioning, bo ta jak się wywali za daleko to ucieczki, jaką DF ma na dosłownie każdym cdku, wliczając w to ulta z nieśmiertelnościa, który nawet DoTa E Ashki niweluje, ona już nie ma, więc szybki gang bang i do piachu. Żeby wysłać DFa do piachu potrzebujesz nawet większy gang bang a i tak ma przy tym większą szansę ucieczki.

            Także sorry, hipokryzja level advanced.

          • Advanced to jest twoja znajomość tematu na jaki się wypowiadasz. Doom na E zadaje średnio 80 dmg. By zadać pełne 125 musi wykonać slide po jakiejkolwiek powierzchni. Więc kłam sobie dalej, że wczoraj dostałeś 125 od samego E. Ja przynajmniej wiem coś o postaci na której temat się wypowiadam. Hipokryzją twoją jest pisanie Doom OP bo Cię zabija, ale Briggite, która twojej cudowne wdowie na highgroundzie nie zaszkodzi a ty sobie możesz do niej spokojnie postrzelać to jest „EZ”. Najpierw ponoć narzekałem, że trudno contrować, teraz narzekam, że daje zbyt wiele małym kosztem … idź ty bo się w zeznaniach gubisz.

          • Nie. Hipokryzją jest twoje mówienie, że Brigitte nie wymaga skilla przy jednoczesnym mówieniu, że Doomfist już tak. Ja, że Brigitte wymaga skilla nigdy nie powiedziałem. Różnica jest taka, że na Brigitte istnieje counterplay który nie wymaga do tego przynajmniej połowy twojej drużyny, a na DFa już nie. Dlatego Brigitte mi nie przeszkadza, tak samo jak nie przeszkadzała mi stara symetra, niezależnie od tego czy grałem Widowką czy Tracer czy czymkolwiek innym, a nie dlatego, że jest stosunkowo niegroźna dla postaci którymi gram najczęściej.

            Spoko, zobaczymy kto „kłamie” jak się okaże, że killcamy można nagrywać pod F9. Sprawdzę wieczorem. Żeby się tylko nie okazało, że zaraz będzie „oho, ale to są jakieś kozaki doomfisty, ja tak nie umiem”.

          • Sprawdź sprawdź, ja już sprawdziłem panie kozaku analityku :3 nie jeden raz przy 45 godzinach na doomie … upewnij się tylko, że włączysz w zwolnionym tempie może wtedy dostrzeżesz liczby na pasku HP. Przy okazji zobaczysz może obiekt latający jakim jest Doom :3

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ