Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » News » Czy buff Any coś poprawił? Ile spadła Brigitte po swoim nerfie?
News

Czy buff Any coś poprawił? Ile spadła Brigitte po swoim nerfie?

Ostatnie aktualizacje były bardzo ciekawe i wychodziły oczekiwaniom graczy na wprost.


Ostatnie tygodnie mieliśmy dość jasne – osłabić Brigitte i Hanzo, wzmocnić Anę. Wczoraj pisaliśmy o Hanzo, dzisiaj skupimy się na pozostałej dwójce.

Przypomnijmy, że Anie zwiększono magazynek z 10 nabojów do 14 oraz zmieniono sposób strzelania do leczonych sojuszników. Teraz leczące naboje przechodzą przez „cele” z całym życiem.

Z wypowiedzi Blizzarda możemy w łatwy sposób odczytać intencje. Ana miała zdecydowanie odbić się z dna i zyskać dodatkowych graczy. W ciągu ostatnich dni słyszeliśmy sporo głosów w stylu „To nic nie dało, jest nawet gorzej”. Ostatecznie zmiany skończyły się pozytywnym wpływem na leczenie (+4%). Jednocześnie, Ana jest teraz trzecim bohaterem wspierającym, za Łaską i Moirą.

Nerfy Brigitte

Przechodzimy do chyba ciekawszej części, czyli Brigitte. Postać wywołuje bardzo dużo emocji i co ciekawe, bardzo skrajnych.

Nerfy bohaterki sprowadziły się do osłabienia jej pancerza na Natchnieniu do 100, zamiast 150.

  • Brigitte przyspiesza i zapewnia wszystkim pobliskim sojusznikom pancerz, który utrzymuje się, dopóki nie zniszczą go obrażenia.

Oraz podniesienia czasu odnowienia Rąbnięcia Tarczą z 5 sekund do 6 sekund.


Porównując aktualizacje 1.23 i 1.24 łatwo zauważyć spadek. W sumie o 7%. Warto zauważyć, że nie jest to popularność bohaterki, a statystyka dotycząca pancerza. Im wyżej, tym spadek jest większy. W diamencie 9%, w GrandMasterze 10%.

Popularność Brigitte też wyraźnie spada (Overbuff):

Jak oceniacie te zmiany, które zaproponował Blizzard?

37 komentarzy

Dodaj komentarz

  • Czy ktoś jeszcze zauważył, że odepchnięcie Lucio nie działa jak powinno? Kiedyś starałem się zarządzać liczba ładunków w magazynku i było ok. Teraz nie trzeba tego robić, ale umiejętność nie zawsze dziala – szczególnie kiedy kończy się amunicja albo w okolicach przeładowania (czasem nawet po).

  • Bagieta jest dalej za mocna. Jak słyszę jej ulta na meczu to wiem ,że jest z góry przegrany.

  • Nadal mam ambiwalentne uczucia co do zmian Any, bo miło jest nie trafiać tego Roadhoga wbijającego przed celownik, ale z drugiej strony nienawidzę teraz leczyć, bo nie wiem czy to ja mam koślawe palce i nie trafiam czy może ktoś ma full hp :V

  • Irytuje mnie tylko, że tej opcji u any z przenikaniem nabojów nie da sie wyłączyć ;___; niektórzy naprawdę lubili PREhealować anką ;c a teraz sie tego nie da robic

  • I tak powinni znerfić obrażenia Brig, to jest chore, że support potrafi ściągnąć taką Tracer na jedno combo

    • Dokładnie, powinna mieć mniejszy damage, albo w ogóle usunąć damage z jej shield bash. Robi po prostu za dużo rzeczy

    • Ale Bri właśnie do tego stworzono, by w końcu ktoś mógł w prosty sposób kontrowac smuge

      • Ona już i tak sobie świetnie radzi samym stunem. Reszta drużyny ma wystarczająco dużo czasu, żeby zabić Tracerke przed recallem

        • Masakra jest z nią a to ,że jak gram Widowmaker i potrafi mnie zrzucić z najodleglejszego spotu to drażni mnie najbardziej.

        • Nie dacie jej możliwości zabicia Tracer, to powróci, prędzej czy później, dive comp. Blizzard chce, żeby meta w końcu zwolniła, dlatego zrobił postać, która jest jedyną stabilną kontrą na Smugę (granat Cree łatwo uniknąć), o to chodzi, żeby w końcu po tylu miesiącach zrzucić Tracer z tronu i dać szansę innym postaciom , i im się udało. I nie, drużyna nie ma wystarczająco czasu na zabicie Smugi. Zazwyczaj to Brigitte sama nie dopuszcza Tracer do drużyny, stun jest na ilę? 0.5 sek? Może mniej, zwykły czas ludzkiej reakcji to przypuszczam od 0.15 do 0.25 sekundy, w tym czasie masz wycelować w Tracer, której hitboxy są małe, jej głowa ucieka w różne strony i czasami jeszcze nawet ogarnąć, gdzie tego stuna usłyszałeś. Rzadko się zdarzy, że jakiś DPS będzie cały czas patrzył do tyłu jak masz Bagietke, która radzi sobie z flankerami. I zgadzam się, że Brygida jest op, ale zabierając jej kombo to zabijasz sam kontekst postaci, i w tym momencie cieszę się, że nie jesteś w zespole balansującym.

          • jak tobie czas jaki daje stun bagiety nie wystarcza na wycelowanie w głowę tracer i strzał (jako dps) to polecam popracować nad refleksem i pamięcią mięśniową, takie rzeczy dzieją się z automatu jak dłużej się pogra na cree czy innym zwierzaku, wystarczy odrobina chęci i sumienność, zabicie smugi to nic trudnego w takich sytuacjach i czas stuna jest wystarczający

          • Nie mówię tu o mojej sytuacji, tylko przytaczam przykład, w którym ty przy losowym usłyszeniu basha Bagietki, odwracasz się i próbujesz trafić Tracer, już nie ważne jaką postacią. Tak najczęściej jest, Brigitte próbuje unieszkodliwić Smugę, przed tym jak zabije jakiegoś supporta, a większość DPSów zajmuje się biciem w Reinhardty i inne postaci, więc zakładam, że z automatu się nie obrócisz i nie strzelisz jej w głowę przy pomocy swojej niesamowitej pamięci mięśniowej(jeśli tak to zwracam honor(bez ironii)).

          • Niby masz rację ale ciężko mi się z tobą nie zgodzić bo spójrzmy na to z innej strony, Brigitte miała kontrować dive comp, ale jej umiejętności kontrują wszystko i wszystkich. Moim zdaniem powinni znerfić Tracer bo to nie jest fajne jeżeli ktoś poświęcił masę godzin na to by grać jak najlepiej i nagle przychodzi postać którą bierze pierwszy lepszy gracz i ginie się od niego cały czas. Ogólnie uważam ,że po wyjściu Any nie wychodzą już dobre postacie. Kiedyś każda postać mogła mieć dwa skille i kilka pasywnych, dziś nie umieją projektować postaci która miałaby dwa skille. Orisa według mnie sprawiła ,że przejmowanie punktu stało się nudne jak flaki z olejem, a gra nią jest w ogóle mega nudna. Mam wrażenie ,że oni nie potrafią już tworzyć nowych postaci (balansować ich) Dodając kolejne postacie niszczą tą grę jeszcze bardziej.

      • Stworzono ją żeby KONTROWAŁA i ODPYCHAŁA nieproszonych gościu w postaci flankerów, nie MORDOWANIA ICH, to zadanie DPSÓW nie Brigitte

    • Ale ona ma być counterem I Gengu i Tracer bo te postacie są prawie nietykalne. Al obrażeń zadaje za dużo. BTW Genji nie powinien móc odbijać melee albo białych broni. Chyba że strzały Hanzo ale chwilę burzowa strzała jest duchem to jak Gengu ją odbija? Albo jakim cudem odbija kule energetycze zenka albo te Symmetry jak można odbić energię?

      • przyszłościowy miecz cyborga ninjy, przyjmij to do wiadomości. BTW nie odbija melee tylko blokuje, co ma sens.

    • Problemem nie jest to że może ściągnąć tracer na jedno combo tylko że może ściągnąć każdą postać w grze bez straty nawet połowy hp

  • Może pasywka niech nie działa na nią tylko że obawiam się że wtedy będzie za słaba co widać jak szybko giniemy gdy ana rzuci w nas flaszką a może niech obniżą hp do 200 żeby nie była taka niezniszczalna a może nwm brig mocno wypycha reina z mety swoimi stunami słyszałem propozycje żeby dać reinowi niewrażliwość na cc jako pasywke wtedy byłby wielką kontrą zamiast brig kontrą dla niego

  • Anna potrzebuje czegoś co sprawi że jest mobilniejsza (może sojusznicy trafieni granatem dostawali by czasowy bonus do szybkości ruchu?), a co do zmian to większy magazynek to niby tak niewiele ale jest dość przyjemną zmianą a co do zmian leczenia to ambiwalentnie jak się chce trafić coś z przybliżenia to za często ktoś wejdzie pod celownik i nieświadomie przeszkadza.
    Co do Brigitte to jest nieźle choć i tak za mało (wolniejsze ładowanie pancerza, mniejsze obrażenia).

  • Zgzdam się mam podobnie chociaż gram na PC. Te strzały „kontrolne” właśnie pozwalały się wcelować i nadleczać a teraz to przenikanie sam nie wiem.

  • zmiana any to jedna z najgorszych aktualizacji do niej. jako ana main nie wiem teraz czy nie trafiłem sojusznika czy po prostu ma pełno życia. celność przez to spada diametralnie

  • wedlug mnie brigitta jest za mocna trzeba wzmacniac leczenie a nie nerfic obrazenia. slusznie ja znerfili lecz jej leczenie jest malo istotne w meczu(wedlug mnie) a obrazenia za wielkie.

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ