Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » News » Hanzo po zmianach najpopularniejszym bohaterem obrony! Czy nie jest za łatwy?
News

Hanzo po zmianach najpopularniejszym bohaterem obrony! Czy nie jest za łatwy?

Takie dyskusje o bohaterach to coś, czego zdecydowanie nie wolno unikać. Ciekawi jesteśmy co sądzicie obecnie o Hanzo!


Rework Hanzo miał ogromne znaczenie dla tej postaci i całego Overwatch. Strzała Rozpryskowa była zdecydowanie za często wymieniana w naszych newsach. Dzisiaj nikt o niej właściwie nie pisze, skupiając się na Symmetrze i innych bohaterach, którzy swoje poprawki mają przed sobą.

Jak wyszedł ten rework?

Według statystyk – genialnie. Zgodnie z tytułem, Hanzo odstawił wszystkich innych bohaterów obrony daleko z tyłu. Przynajmniej, jeżeli chodzi o popularność.

Nerf Złomka, pasywność w zmianach innych bohaterów tej klasy i taki oto mamy efekt. W ogólnym zestawieniu znajduje się na 5 miejscu.

To dobrze, czy źle?

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Seagull, którego możecie znać z prowadzenia bardzo dobrych streamów, albo z reprezentowania Dallas Fuel wypowiedział się na temat nowej wersji Hanzo. Co miał do powiedzenia?

Według niego, nowy Hanzo bardzo dużo wybacza. Stara wersja nie przepuszczała żadnych błędów i była trudniejsza do opanowania:

Jeżeli byłeś słabym Hanzo, to naprawdę byłeś beznadziejny. Nowa wersja to takie trochę, gram od miesiąca? Nie ma problemu, przytrzymam „E” i LPM, mam 6 strzał, ktoś pewnie umrze.

Coś w tym jest. I nie, nie jest to narzekanie. Nowy Hanzo jest ekstra, Blizzard naprawdę dał radę. Ciekawi jesteśmy natomiast, jak według Was wygląda nowy Hanzo w porównaniu do starego. Co zmienił i czy na lepsze.

Napiszcie koniecznie!

24 komentarze

Dodaj komentarz

  • Co nie zmienia faktu, że to druga od końca postać, którą nie umiem grać :P Moim zdaniem jest całkiem zbalansowany

  • Co niby dobrego jest w reworku Hanzo ? bo artykuł wyraźnie napisany z dystansem aby się nie narazić hejt przez krytyczne komentarze. Rework Hanzo to coś fatalnego. Jak wspomniano, ta postać w krótkim czasie dostała tak naprawdę 4 buffy – poprawa mobilności, szybsze strzały, naładowana strzała podczas wspinaczki oraz właśnie zmiana strzały rozpryskowej na obecny skill jaki jest właściwie „spamem”. Postać została uproszczona i wzmocniona. Obecnie nie jest to najsilniejsza postać obrony ale przede wszystkim najmocniejszy dps w całej grze. Co gorsza posiada bardzo duży hitbox, trafienie głowy na Hanzo nie stanowi większego problemu, można to zobaczyć na filmikach youtube wstawianych przez graczy jakie ukazują sytuacje działania hitboxów gdzie np. taka Tracer dostaje strzałę w okolicach żeber a gra chwyta to jako headshot i zabija Tracer na hita. Ludzie też ukazują jak destrukcyjny jest nowy skill wobec tankom, gdzie wręcz potężne obrażenia otrzymują w jednej chwili. Kiedyś też Fara miała możliwość wzajemnie kontrować się z Hanzo, były to ciekawe pojedynki bo dobry Hanzo miał szansę zabić Farę w powietrzu ale teoretycznie to Fara była w lepszej sytuacji na Hanzo ze względu na mniejszy wymóg dokładnego celowania i często bywało tak, że te postacie wchodziły w ciekawą rywalizacje. Obecnie tak nie jest, wystarczy spamowanie „E” w stronę Fary by ją dość swobodnie ściągnąć nawet jak ma Łaskę na tyłku i zrobi to nawet mało skillowy gracz, bo spamowanie nie wymaga jakiś umiejętności co gracze Junkratów pewnie wiedzą doskonale. Moim zdaniem Blizzard znowu dokonał uproszczeń, znowu brak umiejętności jest nagradzany i ludzie coraz bardziej zarzucają Overwatch, że za bardzo idzie w casualowość. Hanzo był jedną z ciekawszych postaci do „skillowania” obecnie granie tą postacią nie wymaga wiele od gracza i szkoda, bo teraz grając Hanzo mam odczucie, że idę na łatwiznę i nie widzę już w nim wyzwania a wręcz przeciwnie, coś co nawet obraża jakoś moje możliwości.

  • Niby zmiany na plus ale jak na rankedach zagrywam mecze to zawsze musi być w drużynie ten jeden idiota który będzie pickował hanzo pomimo tego że trzeba drugiego tanka/supporta. Sam osobnik co chwilę pada jak mucha i w tyle ma reszte drużyny. A jak na profil się zobaczy to 40h na hanzo i po kilka minut na innych bohaterach, czasem po godzinie na złomiarzu bo tym głównie też grają te autystyczne wywłoki. Niesamowicie irytuje mnie te zjawisko „Bo hanzo jest mocny to wezme” hanzo jest mocny ale ty grasz jak warzywo! OMG

    Oto moje stanowisko w tej sprawie.
    BTW też gram hanzo ale nie jestem upośledzony i reprezentuje jakiś godny poziom.

  • Dalej jestem zdania, że rework zdecydowanie na plus. Hanzo dalej jest niezbalansowany, ale to da się zmienić w o wiele prostszy sposób niż jak miał scatter. W poprzedniej wersji był z jednej strony bezużyteczny (nieco wolny projectile, trudny hitbox strzał (tak, on jest mały) i żadnej ucieczki) a z drugiej op – one shot co 12 sekund. Teraz jest dobry projectile speed, dobra umiejętność zadająca obrażenia i spoko ucieczka. Tę wersję naprawdę da się zbalansować, w przeciwieństwie do stanu sprzed reworku. Proponuję 5 zamiast 6 strzał, CD nieco dłuższy I powinno być ok

    • Zmian na 5 strzał nic by nie zmieniła niech albo wydłużą cooldown albo zmniejszą obrażenia albo i wszystko naraz

  • Nerf Zlomka??? Hahahahah jaki nerf? na wielkosc pociskow? To gowno zmienilo, Junkrat jest drugi bo jest zwyszajnie OP. Zadaje kosmiczny dmg 0 skillem i to powinno dostac nerfa

    • A jednak, jego ziemniaki są teraz mniej przypadkowe i wraz z reworkiem Hanzo odbiło się to na jego zbyt wysokiej jak dla mnie pozycji (co nie znaczy, że jest już ok. Jak dla mnie mogą się go pozbyć z gry i będę szczęśliwa :D)

      • dla mnie mogliby pozbyć się hanza z gry, jak i na przykład dvy, też byłbym szczęśliwy, a jeszcze gdyby zbufowali/zreworkowali unplayable pharah to szczyt, niestety takie rzeczy nie nastąpią. A co do złomka, fakt można nim spamować ziemniakami, cos w stylu hanzo-6arrow brainless, ale junk ma na prawde fajną mechanikę, i żeby coś więcej nim umieć niż tylko bezmózgie spamowanie kartoflami, to trzeba wyrobić sobie skilla.

    • Niby taki dobry, a ja i tak obrywam w Głowę lub też Tors-Oponę od McCree, Soldiera czy też Hanzo podczas gdy moje piłeczki odbijają się tam gdzie nie trzeba…

    • Wiesz dlaczego Junkrat jest drugi na tej liście? Ponieważ, po pierwsze jest to lista postaci tylko z obrony, a po drugie ta lista pokazuje pick rate wśród wszystkich rang. Jeżeli sprawdzimy pick rate wśród wszystkich postaci to okaże się, że jest piętnasty. Z kolei jeżeli wyszczególnimy tylko GM to będzie dwudziesty. Junkrat jest silną postacią, ale jednocześnie bardzo łatwą do ogrania.

  • Kierunek zmian jak najbardziej dobry, teraz wystarczy zbalansować postać :) Zapewne poprzez jakieś nerfy „E”

  • Niestety nie bardzo zdążę go wziąć od czasu jego zmiany. Jest brany chyba jakoś automatycznie czy przydzielany tak od razu jakiemuś graczowi. Nie wiem czy to jakiś błąd nie jest. Wszędzie jest Hanzo i zawsze jest Hanzo. Zazwyczaj występuje w towarzystwie swojej Trupiej koleżanki. Hanzo znajdziemy w ataku i w obronie często z różnym skutkiem gdy nie ma Zarii którą jednak trzeba umieć grać. Hanzo jest grany jako lekarz, tank nawet czasem jako snajper. We wszystkich trybach gry i wszędzie go pełno. Dla mnie Hanzo zliczany jest do kategorii „Złomiarzy” jest w niej Złomiarz, Hanzo oraz Bagieta. Hanzo to styl życia. Grasz w Overwatch – jesteś super-Hanzo. Czekam na nową Symmetrę.

  • Sprytny Blizzard. Żeby znowu go nie nerfić po prostu likwidują obronę w wyborze postaci, łączą ją z atakiem i wmiesza się on w tłum :P

  • Rework wyszedł dobrze, być może za dobrze, to już kwestia subiektywna. Według mnie ciutkę przedobrzyli? Hanzo z postaci sytuacyjnej, zabójczej w DOBRYCH rękach, zmienił się w postać, która jest zbyt silna w większości rąk, a jego atuty są zbyt mocne? Niszczenie tarcz -> Hanzo, długi dystans -> Hanzo, średni dystans -> Hanzo, krótki dystans -> Hanzo, można chyba jeszcze dalej wymieniać, ale na razie nic nie przychodzi mi na myśl >.> Wg mnie powinni go ociupinkę znerfić(żaden duży nerf, np. 1-2sek więcej cd na E, lub zmniejszyć szybkostrzelność E o 5-15%?), lub postarać się wyrównać inne postaci(nie mówię o tobie Junkracie ://), które są trochę zapomniane i po prostu mniej użyteczne. Jeśli chodzi o Hanzo, to nie powinien być on priorytetem do nerfów, najpierw powinni zbalansować Bagietke, by nie była w 50% DPS, 50% tank, 40% support(tak, wiem że to 140%). Podoba mi się to co Blizz robi, ale brakuje mi od nich częstszych aktualizacji, wszystko co robią, robią moim zdaniem za wolno, coś co powinno zająć maks. 2-3 miesiące, robili 6 miesięcy i to jest bolesne, i wydaje mi się, że nie jestem jedyną osobą, której te zbyt rzadkie aktualizacje przeszkadzają.

  • Rework hanzo jest okej, trzeba wg mnie teraz pobawić się numerkami, żeby go odpowiednio zbalansować. Mam na myśli np zmniejszyc predkosc strzał, ilość, może cdr skoku, dmg nieco. Wydaje mi się, że to jedyny rework jaki poszedł im dobrze, bo Łaska to jakaś porażka, a symm średnio mi sie podoba ;/

  • Tank Main zagrał na swoim starym koncie placementy Only Hanzo :3 Się wypowiem. Z 2190 w ostatnim granym sezonie po 10 meczach wleciałem na 2440 :3 Czas godzin na tym „nowym” czymś to jakieś 2 godziny w całej mojej rankedowej karierze. Wniosek ? ABORT ABORT THE SHIP. WEMEN CHILDREN ABORT. RUN FOR YOUR LIFE. :3 Nie widziałem sensu dla tak drastycznych zmian Shimady i dalej nie widze. Zadowoliłby mnie dmg drop na scatterze. Tyle. 150 ? Ok. Byle nie 400 :3

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ