Koniec najnudniejszej mety w historii Overwatcha? W końcu?


Najnowsza aktualizacja na serwerze testowym prawdopodobnie zakończy okres najnudniejszej mety w Overwatchu.


Obecnie w Overwatchu dominuje zestawienie trzech, czasem nawet czterech tanków. Każdy mecz wygląda podobnie, z tym samymi bohaterami i bardzo zbliżonymi taktykami. Każdy topowy gracz ma przegrane najwięcej godzin albo Wieprzem, albo D.Vą. Najnowsze zmiany, które zawędrowały na serwer testowy zdają się zwiastować ogromne zmiany w mecie.

Obecna meta

Zobaczmy obecną popularność na scenie profesjonalnej:

  • S Tier (>=95% meczów): Reinhardt (96%)
  • A Tier (>80% meczów): Lucio (92%), Ana (91%)
  • B Tier (>50% meczów): D.Va (78%), Zaria (68%), Wieprzu (66%)
  • C Tier (>20% meczów): Smuga (25%), Żołnierz-76 (23%)
  • D Tier (>5% meczów): Genji (15%), Mei (10%), Zenyatta (10%), Fara (6%), Sombra (6%)
  • E Tier (<5% meczów): Symmetra (3%), Żniwiarz (3%), Hanzo (3%), McCree (2%), Torbjorn (2%), Winston (1%), Złomiarz (0%), Bastion (0%), Łaska (0%), Trupia Wdowa (0%)

Aktualizacja 1.7 – Zmiany

Przypomnijmy jeszcze zmiany, jakie są obecnie na serwerze testowym:

Ana

  • Granat biotyczny
    • Boost leczenia zmniejszony o 50%
    • Czas trwania Granatu Biotycznego zostanie zmniejszony do 4 sekund z 5

D.Va

  • Zdrowie zwiększone z 200 do 400
  • Armor zmniejszony z 400 do 200
  • Działka fuzyjne
    • Zmniejszone obrażenia pocisku z 3 do 2
    • Ilość pocisków na strzał zwiększona z 8 do 11

Wieprzu

Sombra

  • Hakowanie
    • Zmniejszono czas potrzebny do zhakowania przeciwnika z 1 sekundy do 0.8 sekundy

Zmiana mety

Największe zmiany to oczywiście nerf D.Vy i Any. Szczególne znaczenie dla mety ma ta druga postać, to ona zapoczątkowała obecną erę tanków przez możliwość bardzo szybkiego leczenia. Po zmianach przywróconych do aktywnej gry zostanie kilku bohaterów.

Łaska

Dobrym przykładem jest tutaj Łaska, która przez długi czas była podstawowym wyborem w meczach. Utrzymanie jej przy życiu praktycznie gwarantowało zwycięstwo. Skontrowanie jej sprowadzało się do jednego – zabicia przed lub tuż po walce. W innym wypadku cała drużyna była podnoszona i dalej mogła walczyć. W każdym razie, Ana całkowicie przyćmiła tę postać przez bardzo sprawne leczenie pojedynczych celów.

Sombra

Sombra również otrzymała w pewnym sensie sporego buffa. Jej główną umiejętnością na poziomie e-sportowym jest hakowanie apteczek. W momencie, gdy Ana tak efektywnie mogła leczyć, ten skill był bardzo słabo wykorzystywany. Procent wyleczonych obrażeń z apteczek podczas meczu był bardzo mały w porównaniu z wynikami osiąganymi przez Anę.

Winston

Winston praktycznie nie istnieje w obecnej mecie. Jego obrażenia są zdecydowanie mniejsze niż reszty tanków. Ma jednak coś, czego brakuje innym – ogromną mobilność. W momencie, gdy tarcza i obrażenia D.Vy zostaną znerfione, nie będzie ona już wyraźnie mocniejsza i Winston będzie częstszym wyborem.

Genji

Wielu graczy odłożyło tę postać na bok. Jego obrażenia względem postaci z dużym armorem były dość słabe. Genji powinien wrócić nie tylko ze względu na ogólne osłabienie tanków. Dużą różnicę zrobi jego mobilność i zmiany Wieprza.

Jakie jeszcze postacie doczekają się powrotu? Jak odbiją się nerfy w aktualizacji 1.7 na mecie?


Cześć!

Zapomniałeś hasła?

Forgot your password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Zamknij
z

Ładowanie...