Mechanika i powstanie Brigitte - wywiad z Geoff Goodmanem
Ostatnio społeczność pytała się czy Brigitte lubi pączki, tym razem przyszedł czas na wywiad z Geoff Goodmanem, który udzieli bardziej technicznych odpowiedzi.Pytanie 1: Premiera Brigitte sprawia, że ranga Any spada jeszcze niżej. Jak chcecie to zmienić nie zwiększając jej mocy? Zrobicie z niej pełnoprawną postać typu hitscan? A może strzały z użyciem lunety będą zadawały większe obrażenia? Odpowiedź 1: Mamy kilka pomysłów na to, co zrobić z Aną, ale nie mamy jeszcze konkretnych planów. Nie wydaję mi się, żeby została tak dalece w tyle, ma jeszcze w zanadrzu kilka zdolności do jakich nie ma dostępu żaden inny uzdrowiciel. Póki co jest ofiarą metagry „dive”, nie pasuje to takiego typu gry. Pytanie 2: W jaki sposób Brigitte zmienia metagrę? Większość społeczności doszła do wniosku, że ma zwalczać składy „dive”, ale chciałbym poznać szczegóły od samych twórców. Dlaczego uważacie, że jest w stanie tego dokonać? Odpowiedź 2: Brigitte jest pierwszą postacią hybrydową łączącą cechy tanka i wsparcia. Już samo to może pomóc stworzyć całkowicie nowe składy lub pomóc zwalczać te istniejące. Co do Brigitte, ciężko będzie ją przygwoździć i szybko wyeliminować. Jej tarcza i duża ilość punktów zdrowia i pancerza sprawiają, że może sporo wytrzymać, dodatkowo może uderzać przeciwników tarczą odrzucając lub nawet zabijając ich. Gracze zdążyli się już przekonać jak groźnym może być przeciwnikiem, choćby dla takiej postaci jak Smuga. Nie jestem pewien, czy będzie w stanie sama zmienić metagrę, ale na pewno w tym pomoże! Pytanie 3: Patrząc na balans rozgrywki, których postaci nie chcecie ruszać dopóki nie skończycie wdrażać Brigitte do metagry? Odpowiedź 3: Staramy się zawsze wyprzedzić metagrę i przewidzieć jakie zmiany mogą wystąpić. W tym wypadku, widzimy spory potencjał dla metagry tanków, w szczególności po wprowadzeniu Moiry, która świetnie sobie radzi w leczeniu kilku tanków naraz. Mieliśmy już kiedyś taką metagrę i w ogólnym ujęciu okazała się być nawet bardziej frustrująca dla graczy niż „dive”. Dlatego, wracając do twojego pytania, na pewno miałbym zastrzeżenia przed wzmacnianiem takich bohaterów jak Wieprzu, Zaria, czy nawet Ana, zanim nie będziemy wiedzieli w jakim kierunku zmierza gra. W najbliższej aktualizacji PST mamy zamiar wzmocnić Żniwiarza i Mei (powinna się ukazać jeszcze w tym tygodniu), przyda im się mała pomoc w tej metagrze. Pytanie 4: Nazywam się 23 Brigette 23. Jak sądzisz, mam szansę? Odpowiedź 4: Każdy ma szansę! Mam tylko nadzieję, że nie jesteś uczulona na koty... Pytanie 5: Jak sądzisz, czy zaawansowani gracze będą wykorzystywać Brigitte jako postać wsparcia, czy jako off-tanka? Odpowiedź 5: Najlepsze jest to, że nie wiem! Została stworzona jako postać wsparcia, ale jest na tyle elastyczna, że można nią grać jako off-tankiem. Można nawet dodać ją do składu typu Reinhardt, Brigitte, Żniwiarz, McCree, Lúcio i Zenyatta. Nie możemy się doczekać, by zobaczyć co gracze wymyślą. Pytanie 6: Na jakim etapie prac nad Moirą wpadliście na pomysł stworzenia Brigitte? Czy też powstała później? Co zainspirowało was, aby ją stworzyć? Czy paladyn zawsze chodził Blizzardowi po głowie? Odpowiedź 6: Zarówno Moira jak i Brigitte miały bardzo podobne wersje wstępne. Był czas, że widzieliśmy potrzebę dodania kolejnych uzdrowicieli do gry i to jak najszybciej, więc zaczęliśmy bawić się prototypami i mechaniką. W gruncie rzeczy, Brigitte (którą między sobą nazywaliśmy „pally”) jako pierwsza miała Kulę Biotyczną Moiry (choć wtedy ta zdolność tylko leczyła). Na początku prototyp Brigitte polegał mniej więcej na... „zobaczymy, czy uda się nam zrobić uzdrowicielkę, która leczy tylko umiejętnościami z długimi czasami odnowienia” i stąd wziął się pomysł na skaczącą kulę uzdrawiającą. Koniec końców, zdecydowaliśmy się na hybrydę tanka, skupiając się na biernej umiejętności Wsparcie i jej superzdolności. Początkowo nie byliśmy jeszcze pewni, czy będzie to Brigitte, czy też inny bohater, ale kiedy już zaczęliśmy składać wszystko do kupy stwierdziliśmy, że ona będzie najlepszym wyborem. Pytanie 7: Kiedyś Jeff wspomniał, że postaci wywodzą się bezpośrednio z fabuły świata gry, a następnie dopasowuje się zdolności (Żołnierz), albo macie już gotowe umiejętności i przypisujecie do nich gotową postać. Jak to było z Brigitte? Odpowiedź 7: Każda postać jest inna, ale w przypadku Brigitte zaczęło się od pomysłu na styl gry. Wstępnie nie byliśmy pewni, czy padnie na Brigitte, czy też na nową postać, ale jak już zaczęliśmy nią grać i dopinać wszystko na ostatni guzik czuliśmy, że pasuje idealnie do tej roli. Pytanie 8: Lubicie tworzyć postacie walczące w zwarciu? Trudniej jest je zbalansować? Odpowiedź 8: Szybka odpowiedź brzmi tak i tak! Reinhardt był jednym z pierwszych bohaterów i od samego początku wszystko w nim się nam podobało. Patrząc wstecz, wynikało to z tarczy, która pozwalała mu robić coś więcej niż tylko nieustannie tłuc przeciwników młotem. Genjii na początku miał do dyspozycji tylko miecz i miał być naszą drugą postacią walczącą w zwarciu. Jednak wdrożenie go do gry okazało się trudne, dlatego właśnie uzbroiliśmy go w shurikeny i zamieniliśmy atak w zwarciu na superzdolność. Pytanie 9: Jak Brigitte wpłynie na tworzenie kolejnych bohaterów wparcia w przyszłości? Biorąc pod uwagę, że łączy cechy wsparcia i tanka, możemy się spodziewać kolejnych postaci tego pokroju? Odpowiedź 9: Naszym celem od zawsze było stworzenie jak najbardziej zróżnicowanej rozgrywki. Nie będziemy teraz taśmowo wypuszczać bohaterów hybrydowych, wielu graczy lubi skupiać się tylko na jednym aspekcie gry i dzięki temu właśnie można urozmaicić skład drużyn i sposoby gry. Ciekawi mnie bardzo, co następnego oczekują od nas gracze. Zawsze nadstawiamy ucha na życzenia fanów i staramy się odpowiednio na nie reagować. Pytanie 10: Dlaczego Brigitte zadaje tak niskie obrażenia, podczas gdy docelowo ma walczyć w pierwszym szeregu? Ma to osłabić jej potencjał, by pozostała postacią wsparcia, czy skłaniać do maksymalizowania potencjału umiejętności uzdrawiających przez częstsze trafienia wroga? Idąc dalej tym tokiem rozumowania, dlaczego leczenie z jej pasywnej umiejętności jest tak niskie i się nie kumuluje? Co prawda może rzucić pancerzem, ale to za mało na całą drużynę. Uważacie, że obecny wybór uzdrowicieli jest wystarczający czy spowodowane jest to czymś innym? Odpowiedź 10: Jej podstawowe obrażenia w starciu wynikają z tego, że nie ma to być postać od wszystkiego. Połączenie tanka z uzdrowicielem kłóci się z zadawaniem dużej ilości obrażeń. Niemniej, Brigitte nadal może zadać niezłe gwałtowne obrażenia uderzając tarczą i korbaczem. Jeśli chodzi o jej pasywne umiejętności, trudno było je odpowiednio skalibrować. Oryginalna mechanika zakładała, że zdolność aktywowała się co trzecie uderzenie, bez czasu odnowienia (ale bez kumulacji). Co oznaczało, że w walce z grupą wrogów umiejętność aktywowała się cały czas. Jednak wynikł z tego (oraz kumulacji leczenia) pewien problem. Gracz miał wrażenie, że musi nieustannie atakować, aby być u szczytu możliwości, przez co nie było za bardzo miejsca na ochronę sojuszników lub zwalczanie przeciwników na tyłach. W obecnej wersji, o ile zadajesz co jakiś czas obrażenia, i trafiasz Trzaśnięciem, to wciąż utrzymujesz maksymalny poziom leczenia. Jeśli w odczuciu graczy, będzie to za mało, zawsze możemy zwiększyć ilość leczonych punktów zdrowia. Pytanie 11: Gdzie jest Kotrzutowiec? Odpowiedź 11: Chyba lepiej zapytać, gdzie go nie ma? To w końcu on ma plecak odrzutowy. Pytanie 12: Podczas tworzenia nowej postaci, co jest dla was ważniejsze? Radość z grania tą postacią, czy radość z grania przeciwko niej? Odpowiedź 12: Kiedy tworzymy nowych bohaterów cały czas myślimy o jednym i drugim. Choć zazwyczaj zaczynamy od tego, czy fajnie się będzie grało tą postacią i następnie robimy wszystko, by dostarczała równie dużo frajdy, kiedy przyjdzie się nam z nią zmierzyć. Radość z gry w dużej mierze składa się z tego, czy bohater ma jakieś kontry. W przypadku Brigitte, ciężko byłoby z nią walczyć, jeśli wciąż uderzałaby tarczą, ale ma ograniczony zasięg, przez co łatwo mogą ją zgasić postacie pokroju Fary. Pytanie 13: Co wam przyświecało podczas tworzenia takich rzeczy jak ogłuszający korbacz Brigitte oraz mechaniki pokroju zamrożenia, uśpienia, Zdruzgotania lub Granatu Blyskowego McCree, tym bardziej, że projektanci innych gier opowiadali się przeciwko zabiegom odbierającym kontrolę graczom. W większości strzelanek tego typu mechanika nie jest już dostępna. Możesz powiedzieć jak wasz zespół zapatruje się na to? Co według was taka mechanika dodaje do gry? Odpowiedź 13: Ograniczenie kontroli nad postacią od zawsze było punktem spornym, nawet w naszym zespole. Ogólnie uważam, że gra zyskuje dzięki takiej mechanice, w szczególności dzięki temu, że pozwala nam na granie takimi postaciami jak Smuga, która jest szczególnie podatna na ogłuszenie. Możecie spać spokojnie, za każdym razem kiedy pracujemy nad postacią, która ma takie zdolności upewniamy się, że nie zdominują one gry. Pytanie 14: Wielu profesjonalnych graczy uważa, że Brigette nie zmieni metagry, ponieważ jej zdolności lecznicze są niewystarczające. Sugerują, że „dive” nadal będzie rządził niepodzielnie z powodu konstrukcji map. Jakie jest twoje zdanie na ten temat? Odpowiedź 14: Mówiąc szczerze, jeszcze jest za wcześnie, by to oceniać. Otrzymaliśmy sporo mieszanych opinii od graczy na różnych poziomach umiejętności na temat wyważenia Brigitte. Ostatnio też dosyć mocno badamy konstrukcję map. Zgadzamy się, że niektóre mapy rzeczywiście zdają się zachęcać do tego typu gry. Naszym celem jednak nie jest wyeliminowanie składów „dive”, ale zgadzamy się z tym, że przydałoby się większe urozmaicenie w metagrze. Pytanie 15: Widzę, że odchodzicie od wsparcia skupionego na towarzyszu na koszt bardziej niezależnego stylu gry. Mówiąc inaczej, przechodzicie z pasywnego projektu gry na bardziej aktywny. Czy jest to odpowiedź na krytykę ze strony graczy, którzy nie przepadali za „stylem Łaski”, lub lubili grać uzdrowicielem, ale odczuwali, że większość postaci BARDZO polegała na swoich towarzyszach (innymi słowy, reszta drużyny się nimi wysługiwała)? Zmienił się sposób w jaki postrzegacie wsparcie oraz to jak powinno ono wyglądać w grach typu Overwatch? Co uległo zmianie? Jeśli tak, to czy taka zmiana kierunku dotyczy także bohaterów wsparcia jakich możemy spodziewać się w przyszłości? Moira poradzi sobie w walce i może uporać się z flankującymi wrogami, a Bri faktycznie przewodzi drużynie. Żadna z nich nie ma siedzieć na tyłach i patrzeć jak inni zadają obrażenia. Według mnie, trafiliście w dziesiątkę z Moirą i Brigitte. Tak trzymać! Odpowiedź 15: Wszystko sprowadza się do tego, że po prostu chcemy jak najbardziej urozmaicić rozgrywkę. Moira i Brigitte są hybrydami uzdrowicielek z innymi klasami, nie oznacza to, że teraz każda kolejna postać będzie podobną mieszanką. Wielu graczy woli skupić się na jednej funkcji bohatera, nie na wielu i to też chcemy wspierać. Pytanie 16: Możecie się podzielić jakimiś ciekawostkami na temat błędów lub zdarzeń z procesu twórczego? Odpowiedź 16: Każda postać zmienia się wielokrotnie podczas prac! Dysponujemy świetnymi narzędziami pracy i często zamiast omawiania zmian i pomysłów możemy po prostu je wypróbować. Na przykład, superzdolność Brigitte na początku była mieszanką wszystkich poniższych zdolności (jednocześnie):
- Dawała jej ogromną ilość pancerza (chyba około 150)
- Dawała regenerację pancerza dla wszystkich
- Przyspieszenie
- Sprawiała, że jej tarcza zamieniała się w lity metal i była niezniszczalna.
- Po uderzeniu taką tarczą, przeciwnik nie był odrzucany, ale powalany jak w superzdolności Reinhardta.
- Czy istnieje ryzyko zbyt mocnego przyrostu maksymalnego zdrowia? Czy polączenie Torbjorn, Brigitte, Symmetra będzie jakimś dziwacznym zespołem, który będzie w stanie podbić zdrowie Smugi tak wysoko, że nie da się jej zabić?
- Czy jej superzdolność nie jest za mocna? Połowa jej mocy może utrzymywać się bez końca, czy pancerz nie jest zbyt wytrzymały?
- Połączenie ogłuszenia i gwałtownych obrażeń. Pomimo tego, że ma dosyć niskie ONS, nadal jest w stanie zadać ogromne ilości obrażeń łącząc uderzenie tarczy, atak w zwarciu i Trzaśnięcie. Ryzyko jest niewielkie, ponieważ przeciwnik może zareagować dopiero kiedy będzie już daleko od ciebie.
Jest jeszcze coś, co chcielibyście wiedzieć o Brigitte?
tłumaczenie: wuluxar








