Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » News » Moira, Orisa znerfione. Zmiany 9 postaci w Overwatch
News

Moira, Orisa znerfione. Zmiany 9 postaci w Overwatch

W nocy odbyła się aktualizacja serwera testowego Overwatch.


Zgodnie z przewidywaniami, mamy pierwszą dużą aktualizację na serwerze testowym po BlizzConie. Nie ma w niej co prawda nowej postaci, jak obstawiało kilka osób, ale i tak zmian jest naprawdę sporo.

Wprowadzono między innymi nowe menu odpowiedzialne za wybranie tego, co chcemy robić podczas czekania na mecz. Nie obyło się również bez zmian balansu.

Zmiany bohaterów

Na ten moment nie ma oficjalnej, polskiej wersji zmian. Prawdopodobnie pojawi się za kilka, kilkanaście godzin. Zmiany zostaną przetłumaczone przez nas wkrótce.

General

  • Armor damage reduction increased from 3 to 5

Orisa

General

  • Base armor increased from 200 to 250

Fusion Driver

  • Movement speed penalty reduced from 30% to 20%

Protective Barrier

  • Health reduced from 900 to 600

Fortify

  • Cooldown decreased from 10 seconds to 8 seconds

Sigma

Experimental Barrier

  • Health reduced from 1500 to 900
  • Barrier health regeneration rate reduced from 150 to 120 health per second

Kinetic Grasp

  • Cooldown reduced from 13 seconds to 10 seconds
  • Damage-to-shield gain ratio increased from 40% to 60%

Reinhardt

Barrier Field

  • Health reduced from 2000 to 1600
  • Movement speed penalty reduced from 50% to 25%

Steadfast (Passive)

  • Knockback resistance increased from 30% to 50%

Developer Comment: The above changes to armor, Orisa, Sigma, and Reinhardt are aimed at decreasing the overall amount time players spend damaging barriers while improving the individual heroes in other areas. This is a significant change to the pace of the game and we’ll be monitoring these heroes closely to ensure they retain impactful gameplay in the tank role.

Moira

Biotic Grasp

  • Healing reduced from 4 to 3.25 (80 HP/s to 65 HP/s)

Developer Comment: Moira’s primary heal has proven to be too potent, largely due to its ability to heal multiple targets.

D.Va

Defense Matrix

  • Cooldown decreased from 2 seconds to 1.5 seconds

Developer Comment: With role locks in place there is some room to improve D.Va’s impact as a tank, so we’re partially reverting a previous change which increased Defense Matrix’s cooldown.

Widowmaker

Grappling Hook

  • Cooldown increased from 10 to 12 seconds

Developer Comment: With barriers having less uptime, Widowmaker will be even more effective at locking down long sight lines. This change weakens her mobility so she can still be reasonably countered.

Torbjörn

Overload

  • Cooldown decreased from 12 to 10 seconds

Developer Comment: Torbjörn has difficulty in extended team fights once his turret is eliminated and Overload has been used. This change allows Torbjörn to be able to rely on his Overload more often.

Genji

Shuriken

  • Ammo increased from 24 to 30

Developer Comment: As average hero survivability has gone up over time, Genji can sometimes have difficulty finishing off his targets. Loosening his ammunition constraints will help give him a small boost.

Zarya

Particle Cannon (Secondary Fire)

  • Explosion radius increased from 2 to 2.5 meters
  • Ammo cost decreased from 25 to 20

Developer Comment: Zarya’s overall damage output is in a good spot but the secondary fire was left feeling a little too weak after the last set of changes.

Tagi

7 komentarzy

Dodaj komentarz

  • W końcu Blizzard zrobił coś z metą barier!
    Czekaliśmy na to prawie dwa lata! Ale lepiej późno niż wcale.

    • Bo jest najpopularniejszym healerem. Jeżeli taka prosta postać ma więcej value nawet dla najlepszych graczy na świecie to coś jest nie tak. Wzrost rangi powinien premiować skillowe postacie, dlatego ostatnio wielu graczy odeszło od overwatch. Nie było po co grać Aną, Baptistem, wszyscy grali Moirę. U tanków to samo. Sigma może jest skillowy, ale zmuszanie graczy do ciągłego pasywnego grania Orisą było okropne. U dps? Królował Żniwiarz, który jest jednym z najprostszych bohaterów w grze. Dlatego zmiany są konieczne, bo brak streamerów i ogólnie twórców kontentu może bardzo grze zaszkodzić. Nie wiem czy Żniwiarz zostanie wyeliminowany, ale coś mi się wydaje, że Wdowa może być teraz królową DPSów.

  • Bardzo dobrze! Gra coraz bardziej traci na dynamice przez to, że zamiast zająć się rzeczywistą walką z przeciwnikami, wszyscy skupiają się na rozwalaniu tarcz. Nie może być tak, że w szybkiej grze, która powinna cechować się emocjonującymi starciami, gracze tracą czas i nerwy na rozwalaniu barier. Tym bardziej, że tanki potrafią nimi spamować w opór. Co do nerfa Moiry to rozumiem, że zmniejszone leczenie ma zachęcić graczy do większego przykładania się do tego leczenia, zamiast do walki? Nie widzę tego. Jeżeli ktoś gra dps Moirą i ma w nosie leczenie drużyny, to osłabione leczenie niczego tu nie zmieni. Moim zdaniem jeżeli dostaje nerfa na leczenie, to powinna od razu dostać nerfa na obrażenia od podstawowego ataku, przy jednocześnie szybszej regeneracji zasobu leczenia przy wysywaniu wroga.

  • Blizzard bardzo mocno popycha wszystkich tanków w stronę gry typu off-tank. Nerf Sigmy potężny, ale problem tej postaci jest taki że jest zbyt wszechstronny. Jeżeli zmiany spowodują że będzie dało się nim grać tylko w określonej sytuacji to bardzo dobrze.
    Orisa to teraz maszyna destrukcji nie do zatrzymania. Z tanka defensywnego stała się jedną z najlepszych postaci do pushu. Nerf tarczy Reina za bardzo nie osłabia zwłaszcza że będzie teraz szybszy oraz jego pancerz będzie grubszy. W zasadzie wraca stary styl gry nim : użyj tarczy by zbliżyć się do przeciwnika i zacznij wywijać młotem. Orisa nadal będzie na niego kontrą, ale będzie się musiała mocnej wysilać. Nerfy tarcz sprawią że Dva być może wróci do gry bo teraz każda zdolność negująca dmg będzie mega ważna. Aha Bastion raczej jest martwy. Nerf do Moiry? Podobny do nerfu Mercy sprzed paru miesięcy. Czyli mocno osłabi przyjemność grania nią. Jeżeli to spowoduje że bardziej skillowi healerzy wrócą do gry jestem na tak.
    Ogólnie fajnie że Blizzard wprowadza zmiany, wydaje mi się że Junkrat będzie trochę op teraz, ale może to nie koniec zabawy balansem. Jedyne co mnie martwi to fakt że przy braku barier, szybkość ładowania ultów wzrośnie bardzo mocno. I tu trzeba uważać, ale mam nadzieję że wzięli to pod uwagę.

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ