Overwatch Polska

OGROMNE zmiany w otrzymywaniu punktów i matchmakingu w sezonie 8 Overwatch!

Blizzard wziął się do roboty, jeżeli chodzi o matchmaking.
Zacznijmy od tego, że przy starcie sezonu 7 mocno się obawiałem braku jakichkolwiek zmian, ale kilka dni temu dostaliśmy cynk, że zmienia się kompletnie matchmaking i na szczęście okazało się to prawdą. Dzisiaj w nocy potwierdził to Scott Mercer, który wstawił spore wyjaśnienie nadchodzących zmian. Tak, da się mieć info wcześniej :)

Mniejsze różnice w umiejętnościach

Sezon 8 rozpoczyna się już w styczniu i do tego czasu potrwają potwierdzone już testy nowego systemu matchmakingu. Pierwszą zmianą jest zmniejszenie rozstrzału punktowego (SR) w meczach rankingowych.
Szczególnie zauważą to gracze z najniższą i najwyższą rangą. Gracze posiadający przykładowo 4500 punktów mieli zazwyczaj bardzo ograniczoną pulę przeciwników, przez co ostatecznie dostawali o wiele słabszych graczy do swoich meczów.
Przez grudzień mają trwać testy, które wyeliminują te dziwaczne sytuacje, że nagle osoby z GMa grają z diamentami etc.
Zaimplementowaliśmy te zmiany w aktualizacji 1.17.0.3 w końcówce listopada, ale nie podkręcaliśmy zmian w SR. W grudniu będziemy testować bardziej restrykcyjne podejście do SR. 2 stycznia zbierzemy wszystkie dane i przygotujemy się na start 8 sezonu już z pełnymi zmianami.
Jednocześnie na ten moment nie zmienia się nic, jeżeli chodzi o grupowanie. Czyli 1000 punktów od brązu do diamentu,  500 punktów dla mastera i 250 dla grandmastera.

Zmiany w przyznawaniu punktów

Scott na początku dość jasno wytłumaczył, dlaczego dostajemy daną ilość punktów.
  • Jeżeli masz ponad 50% szans na wygranie meczu, otrzymujesz mniej punktów za wygraną i tracisz więcej za przegraną. Jeżeli Twoje szanse są mniejsze niż 50%, to zdobywasz więcej i tracisz mniej,
  • Nowi gracze otrzymują więcej punktów, ale też tracą więcej w stosunku do graczy, którzy rozegrali już "dużo" meczów,
  • Zdobywasz mniej punktów, gdy znajdujesz się coraz wyżej i zbliżasz się do limitu 5000 SR.

Teraz największa zmiana, Blizzard usuwa bardzo kontrowersyjny system indywidualnej oceny występu gracza powyżej diamentu!

Nie jest żadną tajemnicą, że to, ile otrzymujemy punktów do tej pory było uzależnione od naszego indywidualnego występu w danym meczu. Krótko i po ludzku - szło nam dobrze, dużo zabijaliśmy, przejmowaliśmy punkty to dostawaliśmy więcej SR. Analogicznie, szło nam beznadziejnie to dostawaliśmy mało punktów.
Spędziliśmy dużo czasu na badaniu danych, sprawdzaniu wielu meczów, czytaniu feedbacku społeczności i podjęliśmy pewne decyzje. Nie chcemy, by na wyższych rangach gracze nadal przejmowali się ich dokonaniami w meczu i zwracali na to taką uwagę, jak do tej pory. Powinna się liczyć głównie wygrana. W związku z tym, gdy tylko wrócimy z wakacji 2 stycznia, wyłączymy system osobistej oceny dla graczy z diamentu i powyżej.
Oj szykują się spore zmiany i nie ma co dużo mówić, usprawnienia. Ta indywidualna ocena była bardzo kontrowersyjna i prowadziła do wielu dziwacznych sytuacji. Teraz gracze w końcu nie będą musieli grać jedną postacią, by móc piąć się w górę. Będzie się liczyło głównie to, czy wygraliście, czy może ponieśliście porażkę. Koniec z ocenianiem, jak Wam poszło w danym meczu.

Jak oceniacie zmiany? Jest trochę uśmiech na twarzach?

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.