Overwatch Polska

Overwatch okazuje się prawdziwym arcydziełem, gdy przyjrzymy się bliżej!

Czasem trafiam przypadkowo na taki materiał, jak ten i po prostu nie mogę się z nim nie podzielić. 
Przy okazji chodzenia po internetach natrafiłem na bardzo ciekawy filmik, który zupełnie mi umknął. Pokazuje on super dokładnie, jak Blizzard przeniósł osobowość postaci na sposób poruszania się. To tak w skrócie. Materiał jest niesamowicie ciekawy i pozwala dostrzec rzeczy, na które normalnie nie zwracamy uwagi. Bo kto normalny patrząc na broń dojdzie do wniosku, że:
  • Broń  Żołnierza jest bardzo precyzyjna, każdy ruch jest szybki, precyzyjny i bez żadnych zacięć,
  • Postawmy to przy broni Złomiarza, która ewidentnie jest zrobiona niedbale, poklejona taśmą. Sposób poruszania się wskazuje, że pojedyncze elementy nie bardzo do siebie pasują, ale jakimś cudem to wszystko działa. Cała giwera się trzęsie, a części nie współgrają ze sobą. Wszystko zrobione jest w szalony sposób,
  • Broń Bastiona troszeczkę się porusza, zupełnie jak starsze maszyny. W momencie podskoczenia całość się trzęsie. Zupełnie, jakby jego pistolet maszynowy miał już kilkadziesiąt lat i stracił pierwszą świeżość,

Nawet, gdy postać kompletnie się nie rusza, to jej sylwetka i to co widzimy na ekranie oddaje osobowość bohatera. Przykładowo:

  • Złomiarz cały czas trzyma palec niedaleko spustu i wydaje się, że zaraz go naciśnie. Jest gotowy do walki i dość chaotyczny w ruchach,
  • Genji jest bardzo spokojny, równo oddycha, przygotowany do ataku we właściwym momencie,
  • Poruszanie się Symmetry jest mega delikatne. Mamy wrażenie, że niemalże wisi w powietrzu,
  • Chwyt McCree jest pewny i praktycznie bez ruchów. Widać, że łowca nagród nie robi tego pierwszy raz,
  • Broń u Mei wyślizguje jej się z rąk, troszkę podskakuje, uroczo i dziewczęco.
  • D.Va zaciska dłonie na joystickach, zupełnie jak prawdziwa gamerka, skupiona na zadaniu i nieco zdenerwowana.
Postacie nawet oddychają w różny sposób.
  • Ana oddycha bardzo płytko. Jej broń porusza się delikatnie i powiedziałbym, że nieznacznie,
  • Złomiarz jedzie na pełnym oddechu. Jego granatnik chodzi niemalże po całym ekranie,
  • U D.Vy nie zobaczymy żadnego oddychania, bo przecież widzimy jej mecha, który stoi stabilnie.

Poruszanie się w walce również oddaje osobowość danego bohatera

To wszystko jest piękne, gdy zaczniemy na to zwracać uwagę.
  • Reinhardt kroczy pewnie. Gdy stawiamy krok, cały ekran się trzęsie dając uczucie ciężkiego pancerza,
  • Genji z kolei porusza się bardzo szybko, wręcz na paluszkach,
  • Zenyatta płynie zanurzony w swojej medytacji,
  • U D.Vy nie widzimy wielkiego ruchu przy jej rękach, natomiast zewnętrzna część mecha trzęsie się o wiele bardziej. Zupełnie, jak miałoby to miejsce w rzeczywistości.
Polecam obejrzeć cały film mówiący o tym: https://www.youtube.com/watch?v=1xeTMCPG2gg

Małe, a cieszy

Na co najcześciej zwracamy uwagę w Overwatch? Oczywiście, że na skórki i wygląd postaci, ale często w ferworze walki te wszystkie małe szczegóły takie, jak animacje postaci, sposób ich poruszania, dopasowanie broni do osobowości nam uciekają. Warto czasem stanąć w miejscu i popatrzeć na to wszystko, co znajduje się w Overwatch i oddać się tej fantastycznej podróży.

Zwracaliście na to uwagę?

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.