Dołącz do naszej grupy!
Rocznica Overwatch 2018!
Strona główna » Newsy » News » Overwatch vs. Paladins – Co było pierwsze? Co jest kopią?
News

Overwatch vs. Paladins – Co było pierwsze? Co jest kopią?

Cofnijmy się jeszcze wcześniej

Ale to nie od bety rozpoczęła się historia tych dwóch produkcji. Hi-Rez w 2005 roku zaczęło prace nad tytułem o nazwie Global Agenda.

Global Agenda

Była to gra, inspirowana City of Heroes, TeamFortress 2 oraz Tribes. W 2010 roku Global Agenda ujrzała światło dzienne. Wkrótce jednak projekt został zamknięty, gdyż nie przynosił większych dochodów. W tym miejscu Hi-Rez podzielił zespół na dwie części – jedni stworzyli SMITE, drudzy jeszcze inną produkcję, która w 2012 roku przerodziła się w twór o nazwie Aurum (AU).

To właśnie Aurum (bazujące mocno na Global Agenda) było pierwszą, większą inspiracją dla Paladins, chociaż niektóre pomysły z poprzednich gier również zostały wykorzystane. Warto przypomnieć, że nazwa robocza Paladins to Chaos.

W tym momencie, gdy Paladins nabierało kształtu, Blizzard ogłosił oficjalnie Overwatch. Hi-Rez dosłownie nie wiedziało co z tym zrobić, projekt Paladins był już dość daleko, jednak studio nie chciało stawać bezpośrednio naprzeciwko Blizzarda. Próbowano różnych rozwiązań, jednak ostatecznie wydano grę w takim kształcie, jaki miała na początku.

Podsumowując, ale nie kończąc

  • W 2005 roku rozpoczęto prace nad Global Agenda,
  • W 2010 roku pokazano materiały,
  • Gdzieś w 2012 powstał pomysł na Paladins, które czerpało garściami z Global Agendy.

Można przyjąć, że rdzeń Paladins powstał pomiędzy 2005 a 2010 rokiem, natomiast ostatecznie wszystko nabrało kształtu w 2012 roku.

Przejdź do kolejnej strony!