Dołącz do naszej grupy!
Halloween 2019!
Strona główna » News » Przydałby się system dziennych i tygodniowych wyzwań, żeby skończyć z nudą!
News

Przydałby się system dziennych i tygodniowych wyzwań, żeby skończyć z nudą!

Wyzwania, które codziennie dawałyby nam nowy powód do gry? Brzmi ekstra.


Kiedyś, bardzo dawno temu chyba o czymś takim pisałem, choć nie jestem pewien. Cały pomysł pochodzi od użytkownika Flameavrox.

Wyzwania w Overwatch

Nie ważne, czy gracie miesiąc, czy pół roku, czy od początku bety, każdy na pewno miał chwilę nudy w Overwatch. Oczywiście dostajemy od Blizza różne eventy, wszyscy się bawią, ale ile można grać w tę Zemstę? Tym bardziej, jeżeli ktoś „nołlajfił” w nią już rok temu. Stąd pomysł na coś, co każdego dnia zachęcałoby nas do rozegrania kilku gierek.

Wyobraźcie sobie trzy kategorie wyzwań:

  • Dzienne,
  • Tygodniowe,
  • Miesięczne.

Przykładowo:

  • Zablokuj 500 obrażeń w trybie „X” (Szybka/Rankedy, cokolwiek) – Nagroda „X” (przykładowo 50 kredytów),
  • Zdobądź 250 eliminacji w dowolnych trybach,
  • Asystuj kulą rozdarcia przy „X” zabójstwach.

Rozumiecie? Takie proste, albo wręcz mega trudne zadania, które można by było sobie spokojnie wykonywać obok normalnych gier.

Po co to komu?

Po pierwsze, by przełamać uczucie, że nie ma już po co grać. Wiecie, te wszystkie przedmioty są super, ale na takim 500 poziomie przestają mieć wielkie znaczenie. Mamy tego od groma i w pewnym momencie jaramy się już tylko eventowymi skórkami.

Po drugie w niektórych sytuacjach zmuszałyby do grania czymś innym, niż zazwyczaj. Wyobraźcie sobie, że mainujecie Żołnierza i ogólnie rolę DPS, a tu wskakuje zadanie z bohaterami wsparcia z fajną nagrodą za wykonanie. No i właśnie, doszliśmy do nagród…

Nagrody nie muszą być jakieś super, chociaż…

Nagrody nie muszą być ekstra niesamowite. Po prostu niech będą. To wystarczy, bo wiele z nas nie oczekuje już super wypasionych przedmiotów, a po prostu jakiejś zachęty do codziennego rozegrania kilku rund. Bardziej mogłoby tu chodzić o unikalny przedmiot za wykonanie wszystkich wyzwań w miesiącu, czy coś w tym stylu.

Klasycznymi nagrodami mogłyby być oczywiście:

  • Skrzynki,
  • Kredyty,
  • Przedmioty w grze.

Co Wy na to? Ma to sens i myślicie, że mogłoby zadziałać?

65 komentarzy

Dodaj komentarz

  • Zajebiście by było gdyby gra patrzyła co najłatwiej nam wychodzi i czym gramy. Na przykład, gr a mogłaby dostrzec, że mainuję Wdowę, I mogłaby mi dać dwa questy do Wdowy, na przykład „Zdobądź 50% lub więcej celności w całym meczu dwa razy” I „Zatruj 10 przeciwników miną Trupiej Wdowy” Plus dwa inne questy, typu Zadaj tyle o tyle obrażeń I taki jeden legendarny quest typu „Wykonaj 10 jumpshotów”. Jakby to tak by wyglądało, to shut up and take my money

    • Wydaje mi się że nie … chodzi o to aby zabić nudę a nie zmuszać gracza do grania ciagle tą samą postacią wiem że Ty byś chciał grać swoim mainem ale nie wszyscy by tak chcieli

      • Pozdrawiam mainów widow. To klątwa. Większość z nas gra głównie widow, dlatego nie mamy tęczy na profilu. 300h na widow, a pod spodem cos, czym każdy gra, np. Mercy 35h. Przykro mi, że mamy czasem gorsze dni, kiedy nie możemy trafić nawet w świniaka, ale życzę tych gdy jesteśmy maszynami do headshotów.

        • Dlatego też bym chciała questy tak jak napisał Mike. Ale nie wszystkim by to pasowało, dlatego lepszą opcją są losowe.

  • Dobry pomysł. Jescze gdyby tymi nagrodami były od 50-150 kredytów (u mnie bida z tymi pieniedzmi xd) skrzynki tak średnio a unikalne przedmioty tak sceptycznie jestem nastawiona

  • Do szybkiej gry te wyzwania bo gdyby na rankedach je zaczęli robić .. to byłby dramat a ja nie mógłbym ich robić bo nie gram rankedów ogólnie pomysł na plus z paru powodów – dostawałbym misje na różnych bohaterów i nie grałbym tylko paroma bohaterami na zmianę grałbym tym kim mam misje daily .

  • Pomału z braku pomysłów do pisania zaczynacie się brzytwy chwytać. Ten pomysł był już tysiąc razy na oficjalnym forum poruszany, na masę sposobów… (tak dla odmiany powiem, że rok temu już był :P)

    Czemu o takich rzeczach się pisze (które Blizz celowo zawsze pozostawia bez komentarza), a o takich, jak to, że super hiper wypasistą postacią, na którą czekała cała społeczność, jaką jest Doomfist – nikt nie gra (jedna z trzech najgorszych postaci na wszystkich poziomach).

      • Moja wypowiedź miała szersze znaczenie: Postacie stworzone po wydaniu gry Ana, Sombra, Orisa, Doomfist – są słabsze od pozostałych (w swoich kategoriach i w chwili obecnej). Bardzo łatwo nimi wejść na linię OP, więc prościej je znerfić i się nie użerać. To jest filozofia stosowana przez Blizzarda.
        A jeśli o samego Doomfista chodzi, to śmiesznie jest gdy ciągle sie mówi o Overwatch Ligue, tym jak postacie są zbalansowane, gdy masz biedną Mercy z pick ratio 20% i postacie jak: Doomfist, Bastion, Mei, Sombra… W zasadzie niegrywalne.

        • Chwila moment. Grasz ty jeszcze w ow? Ana i Sombra słaba? Ana nie odstaje od reszty, a nawet jest najlepszym healem, oczywiście nie licząc najnowszej Mercy (kiedy ten nerf Blizz? :P) Sombra potrafi wycarrować gry i od dawna nie jest już uważana za troll picka. Przy Orisie i DF się zgodzę, ale osobiście myślę, że chcą ich zboostować tak jak Sombrę – powoli i niezauważalnie, ale w taki sposób, że po pewnym czasie będą częściej wybierani. Już teraz Orisa + Torb/Bastion jest dosyć śmiercionośna, zwłaszcza z nową Mercy (nerf her pliss ;-;)
          No i jeszcze małe sprostowanie:
          Mercy ma prawie 100% pickratio
          Sombra jak już pisałam jest czasem grana
          Bastion reszta dps
          Mei bardzo sytuacyjna, ale dobrze zbalansowana
          To chyba tyle z mojej strony ;)

    • Popieram. Mimo że nic nie rozumiem. Coś o kotletach, redakcji, LoL’u, dziewczynie, Mac’u i o tym że nikt nie lubi ofensywy Mei.

    • Hmm, źle to ująłem.

      Nie tknąłem overwatcha od miesiąca właśnie, a tu wchodzę, bo faktycznie lubię ten portal i sobie tu czasem coś czytam. (Gdzieś podświadomie liczę na cud z samą grą, portal nie ma na to wpływu).

      Z drugiej strony, mam wrażenie, że od czasu „rozpoczęcia współpracy z Blizzardem”, portal stracił na obiektywizmie i wszystko tu jest takie super i takie cukierkowe (yay! „35 milionów graczy!”). I akurat „nowy świeży pomysł z paczkami za zadania” – jest dokładnie taką ściemą, bo to pomysł stary jak świat i wszyscy dobrze wiedzą, że Blizz nie dał śladu komentarza w tym temacie nigdy…

  • Nie, nie i jeszcze raz nie. Nie lubię, gdy gra zmusza mnie do grania postacią tylko dlatego, że misja i bardziej mi się o opłaca pod względem nagrody, nawet jeśli mniej dla kompozycji drużyny. Byłyby po prostu gry-farmy. Blizzard nie zrobi tego błędu.

  • Zadania mogłyby być tylko, jeżeli nie wymuszałyby grania konkretną postacią lub jej rodzajem i nie mówiły w jakim trybie to zrobić. Więc zostałyby tylko takie w stylu „zdobądź X zabójstw/asyst”; „wygraj X gier”; „odzyskaj/ulecz X zdrowia” itd.

      • Michał, rozumiem o czym mówisz, bo sam prowadzę portal w internecie i wiem jaki to jest kawałek chleba. Jednak z perspektywy innego twórcy muszę odnieść się do punktu 2 i 3:

        2. Długie, merytoryczne teksty są jak najbardziej potrzebne, zwłaszcza na największym i jedynym naprawdę sensownym portalu o najlepszej grze. Tak po prostu. Newsy newsami, krótkie wpisy spoko – to jest chleb powszedni i nie ma co o tym dyskutować. Ale no potrzeba jakiegoś urozmaicenia i nie można patrzeć tylko i wyłącznie na ilość klików w danym momencie. Założę się, że jest mnóstwo ludzi, którzy tęsknią do lepszych treści na Waszej stronie. Sam się do takiego grona zaliczam. Długie teksty może i nie zostaną przeczytane przez gimbazę (wybaczcie uproszczenie!), ale kto będzie chciał poczytać – ten poczyta. I nie będziesz miał klików pod takimi tekstami od razu, ale przyjdą z czasem. Wiem po sobie.
        3. To co mówisz to jest normalna praktyka na szanujących się portalach (planowanie tekstów i publikowanie ich w optymalnych godzinach). I to macie fajnie rozwiązane. Problem w tym, że brakuje u Was osoby odpowiedzialnej za korektę, bo zdarza się Wam sporo literówek, błędów ortograficznych lub stylistycznych. Dodatkowo przyczepię się do tych tagów, które zwyczajnie nie pasują do tak dużego i tak poważnego portalu. Tagi mają jasno określone zadanie, które ma ułatwiać życie twórcom portalu oraz użytkownikom. Sam ostatnio szukałem newsów o Sombrze i nie znalazłem tego, czego szukałem, a pamiętam, że u Was czytałem jakiś post na jej temat z pół roku temu. Albo post został usunięty, albo był źle otagowany. Ja rozumiem żarty i żarciki, ale no… nie w tagach.

        Żebyś mnie źle nie zrozumiał – nie wchodzę z Tobą w polemikę, ani nie wytykam Ci błędów – bardziej podpowiadam co zauważyłem z obserwacji i własnego doświadczenia ;).

      • Ahaaa bez sensu i minolem się kilkukrotnie z moja wypowiedzią xd Aż spadlem ze krzesła. Pisze do mnie osoba która ma 18 lat może mniej xd Większość rzeczy to co mówisz jest po prostu kłamstwem oraz biedactwem ;) Jak widać poziom tej strony i administracji jest niższy niż myślałem. Po co komu wasze newsy jak wszystko jest szybciej na innych Portalach nie miałem na myśli cebulackich.

  • Wczoraj o takim pomyśle z siostrą rozmawiałam, jak skarżyłam się na moje duplikaty. Że takie wyzwania mogłyby być np. za kasę. Albo od czasu do czasu Blizz mógłby wypuścić specjalnego skina dodać do zdobycia. I wtedy to by pasowało i do szybkiej gry, i do którejś z salonu.

  • Jak ktoś ma we łbie nasrane i w takiej grze jak OW ma „maina” zamiast dostosowywać się do potrzeb drużyny to na 500 lvl nie zmienisz jego podejścia albo wyjdzie z tego tragedia, pomysł z d*** dla wyciągnięcia nagród nikt ci nie broni grać innymi postaciami nie trzeba do tego ‚ZMUSZAĆ” ludzi

  • Jestem za ale niech nagrody będą porządne i niech zastąpi te skrzynki z salonu gier.
    A niech każdemu da inną bo nagle wszyscy będą chcieli grać tą jedną postacią.

  • Imho całkiem dobry pomysł. Może pomogłoby to w zwalczaniu OTP. Krew mnie zalewa gdy wchodzę do meczu i widzę osobę, która ma 300h na Mercy a następna postać u tej osoby ma… 5 godzin. I później czym taka osoba ma grać? Przeważnie nie ogarnia żadnej innej postaci niż przykładowa Mercy.
    Może wyzwania na różne klasy postaci pomogłyby delikatnie zwalczyć ten problem bo taki OTP Mercy zobaczyłby, że w grze są inne postacie, którymi fajne się gra i może przy kilku bohaterach zostałby na dłużej.

  • Czy wyzwania to dobry pomysł, to nie wiem – ale Blizzard musi wreszcie zareagować coś z tym, bo skupieni na e-sporcie, mogą stracić wielu graczy…

  • Pomysł spoko. Coś podobnego jest przecież w HOTS i w Heartstone chyba. I absolutnie nie zaszkodziłoby to Overwatchowi, bo mając taką opcję kto by chciał, to by sobie z niej korzystał, a przecież jak ktoś nie chce – no to też droga wolna i graj se człowieku po swojemu. Z drugiej strony nie do końca kupuję argumentację za wprowadzeniem takich wyzwań. Zbliżam się do 500 lvl i gra mi się ani na moment nie znudziła. Mam już swoje mainy, ale cały czas próbuję sobie nowych bohaterów i uczę się grania nimi i dzięki temu cały czas OW to jest dla mnie coś świeżego itp. Zresztą nie bez powodu wychodzą na instagramie cyklicznie „Overwatch confessions”, gdzie ludzie przyznają się do rzeczy, które odkryli, a mają np. lvl 659. Dodatkowo co wtorek jest salon gier i zawsze mam opcję pobawić się w OW inaczej, niż robię to przez większość czasu na rankedach. Czy to masakra, czy tajemniczy (chociaż tego trybu nie trawię i nie będę w niego grał, dopóki nie wprowadzą zmian), czy eliminacja, czy jak wpada coś sezonowego, czy deathmatch… No jest co robić. Poza tym – wydałem na OW 239 zł i był to przeze mnie przemyślany zakup, poprzedzony godzinami spędzonymi na oglądaniu gameplayów wszelakich i nie wiem, może tylko ja tak mam, ale no nigdy nie było we mnie uczucia, że nie mam po co grać…

  • Dobry pomysł, wręcz genialny, ale naprawdę niech nie dotyczy rankedów. a po za tym by to uatrakcyjnić. musieli dodać więcej przedmiotów które nie są eventowe, było by to super.

  • A ja zrobiłam sobie gry w salonie gier na Zemście Złomensztajna. Poziom trudny z aktywną „wieczną zemstą” włączyłam możliwość grania dowolną postacią oraz zwiększyłam ich ilość do sześciu bohaterów. Żadnych bezsensownych prędkości x200% czy zabaw z grawitacją czy innych bzdur. Realna rozgrywka. Efekt? Prawie 2 godziny fajnej zabawy i dużo chętnych a przy odparciu ponad 12 fal duża suma punktów drużyny i w miarę doświadczenia. Ludzie wybierali różne postacie, nieraz nie szło tego zrobić i były przegrane ale w sumie fajna zabawa. Drugą grę zrobiłam dla fanów Łaski. No baaa ;) Sześć Łask ” Battle Mercy” na poziomie normalnym i wiecznej zemście też bez modyfikowania czegokolwiek innego. Wcale tak łatwo nie było wygrać gdy weszli nowi gracze ale chętnych też dużo i naprawdę zabawnie było ;) Wystarczy stworzyć coś fajnego, dobrze to opisać by ludzie po nazwie wiedzieli czego się spodziewać i by ich zachęcić i można się bawić. A co do wyzwań, to są one w innych grach Blizzarda. W Overwatch mogły by być i myślę. że z czasem się pojawią. Zresztą one tak naprawdę to są teraz. Bo przecież medale złote za czas przy celu, za leczenie, za zabicia itp. są dodatkowo wynagradzane doświadczeniem i motywują do dobrego grania dana klasą. To taka taka namiastka, ale jest.

  • Jestem za ale nie chciałbym zadań dziennych. Nie każdy ma czas żeby codziennie wchodzić a tak to było by poczucie że traci się coś mimo aktywności.

  • Bardzo głupi pomysł, o czym już pisałem jak kwestia dziennych zadań była poruszana wcześniej. Każda taka forma daily questów tworzy nic innego jak poczucie obowiązku gry, w żaden sposób jej nie urozmaicając, pomijając kilka dni od wprowadzenia, gdzie jest ekscytacja bo to jest nowe. Po paru dniach/tygodniach „omg nie zrobiłem jeszcze daily questów, jeszcze w ogóle chcą żebym grał czymś czym grać dzisiaj nie mam ochoty.”.

    Jak komuś się nudzi granie w Overwatcha to polecam pograć w inną grę i ewentualnie wrócić jak się stęskni. Wprowadzenie daily questów w żaden sposób takiego znudzenia nie zlikwiduje.

    • Już takim wymuszaniem są skrzynki z Salonu. Gram tylko wystarczające minimum, żeby je zdobyć i na razie tyle : Rok temu grałem w Halloween, więc mnie teraz już nie bawi, a obecne skiny mnie nie interesują. Powinni dodać coś nowego, co nie wymagałoby grindowania teraz (mam na myśli kasę ze zwykłych skrzynek na kolejne eventy). Takim sporym przełomem był właśnie Salon Gier, ale już się dosyć wszystkim znudził, jest mała rotacja trybów i wgl kiepsko, więc mogliby go jakoś odświeżyć na przykład. Powinni dodać nowe ciekawe tryby, których nikt by się nie spodziewał i wszyscy byliby zachwyceni (tak, brzmi jak utopia), albo coś dużego gabarytów wspomnianego Salonu.

      • No ja właśnie tego nie rozumiem. W CSGO nikt nie płacze, że tam się gra tylko w CSGO. W LoLu nikt nie płacze, że gra się tylko w LoLa, itd. W Overwatch natomiast co chwila ktoś płacze, że nie chce mu się grać w Overwatcha i chciałby coś innego. WTF?!

  • Ja bym chciał aby co miesiąc dostawało sie questa na losowego bohatera i po wykonaniu tego zadania dostawało by się specjalnego skina na tą postać. (Oczywiście,nie może być dwa razy na tą samą postać).
    Za zadania tygodniowe jakieś emotki/pozy/zagrania
    A za dzienne zadania,skrzynki lub np. 50-300 kredytów w zależności od trudności zadania

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ