Dołącz do naszej grupy!
Halloween 2019!
Strona główna » News » Sombra niczym niekończąca się historia, doczeka się kolejnych zmian!
News

Sombra niczym niekończąca się historia, doczeka się kolejnych zmian!

Długo myślałem, czy pisać tę informację, bo w końcu każda postać pewnie w jakimś momencie doczeka się jeszcze zmian. Ale z Sombrą jest trochę inaczej.


Jakbyście określili historię zmian Sombry i próby jej ulepszania? Jako trudne, ciężkie, może trochę zagmatwane? Sombra nie miała łatwej przeszłości i od zawsze wzbudzała duże emocje. Ostatnie zmiany wydawały się być takimi w miarę ostatecznymi.

Tymczasem to nie koniec tej historii

Blizzard aktywnie przygląda się Sombrze i bada jej wpływ na grę. Developerzy praktycznie nieustannie wyłapują propozycje społeczności i sugestie e-sportowców. Niedawno dowiedzieliśmy się, że na horyzoncie są kolejne zmiany.

Niestety Blizzard nie ujawnia czego będą dotyczyć, bo temat Sombry to jedynie kropla w morzu wywiadów, pytań, filmów etc. Z publikowanych odpowiedzi wiemy, że chodzi o lepsze dopasowanie jej do gry zarówno na niższym, jak i profesjonalnym poziomie.

Co sądzicie?

Jakby nie jest to nic przełomowego, ale chciałem zamiast informować, to zapytać Was, co sądzicie o Sombrze. O jej całym procesie tworzenia, udoskonalania i kolejnych zmianach. Czy ta postać jest możliwa do wyważenia i doprowadzenia do takiego stanu, by nie tworzyły się o niej co chwilę nowe tematy z propozycjami zmian?

30 komentarzy

Dodaj komentarz

  • Ja osobiście ostatnio gram tylko nią i jest mega. Tylko denerwują mnie 3 rzeczy: zbyt łatwe przerwanie niewidzialności, zbyt łatwe przerwanie hakowania i trochę za słaby karabinek. Pamiętam jeszcze jak pisaliście o tym, że Sombra mogłaby jednocześnie strzelać i hakować, to też mogłoby zostać dodane.

    • Uważam tak samo, potrzeba jej jakiś „marginesów” na przerwaniu niewidzialności i hakowania. Ilość potrzebnych obrażeń jakie musiałaby otrzymać na przykład :)

      • Już sobie to wyobrażam. „Wiadomość od twórców : Teraz można przerwać hakowanie Sombry ultem D.vy albo innymi które zadają 1000 dmg” no i powodzenia.

    • Nie wspomniałeś o ogromnej ilości bugow w tym wielu z samym hackowaniem. Kurde przez co ja już przeszedłem przez tyle czasu i już prawie było to znowu zmiany…

    • Piszesz bardzo na temat i zgadzam sie z tobą w całości, no prawie. Według mnie karabinek nie powinien mieć większego ataku ale powino jej się odrobino zmniejszyć rozrzut naboi i zwiększyć magazynek o np. 10 naboi co by dało ogromny wpływ na liczbę zabójstw. Dodatkowo zwiększył bym odległości z jakiej może hakować o jakieś 3 metry co znacznie ułatwiło by walke z takimi bohaterami jak np. Winston, zaria, a nawet złomiarz. Co do jednoczesnego hakowania i strzelanina, podczas takiej kombinacj powinien zwiększyć się rozrzut(ponieważ takie wykonywanie 2 zadani jednocześnie wymagało by podzielnej uwagi co by sie przekładało na mniejszą celnoś, było by to bardziej realne)

  • Kolejna Dva, Łaska i Wieprzu… przez prawie rok była moim mainem ale uznałem że jak ją mają ciągle zmieniać a nie łatać bugi to pora przerzucić się na kogoś innego.

  • Ostatnio grałem nią trochę i zdziwiłem się jak przyjemną postacią się stała. Brak presji czasu oraz konieczności hakowania wszystkich apteczek na mapie mocno ułatwił grę nią, ale też stała się bardziej przystępna dla graczy którzy nie mają całego dnia na trenowanie jej skomplikowanej poprzedniej mechaniki.
    A co do samego newsa. A niech reworkują ile chcą. Dzięki temu gra również zachowuje świeżość. Owszem wielu mechanik trzeba się uczyć na nowo, ale wiele postaci łapie wtedy drugi oddech. A że Blizzard widzi że coś jest na rzeczy, to widać tak jest. Mają dostęp do masy statystyk o których zwykli śmiertelnicy mogą tylko pomarzyć. Chyba nie powiecie że zmiany Mercy wyszły tej grze na złe? Albo Hanzo? Więc nie marudzić tylko grać.

    • Powiem jedno, wszyscy się kłócili że zmiany Sombry to najgorsza zmiana tej postaci, a ja mówiłem że stanie się grywalna, jak widać miałem rację ;) Pewnie reworki dobra sprawa

      • Sombra zawsze była grywalna*, ale ludziom nie chciało się uczyć jak działać w marginesie czasu i wiedzieli, że jest zależna od drużyny, te dwa powody już dyskwalifikowały Sombrę z potencjalnych mainów tych graczy a powodów ogółem jest dość dużo. Teraz nie czuje się presji i czujesz się jak agent na tyłach wroga i spoko, mi taki gameplay pasuje.Większość tych „głupich ludzi” jak to ich nazwałeś w jednym poście(wiem, że nie chciałeś nikogo urazić ^^) mówiło o tych zmianach: „Nie to co Sombra potrzebuje by stać się meta pickiem” krótko mówiąc, oczywiście byli ludzie, którzy mówili, że to niszczy Sombrę(Też miałem okres w którym tak myślałem, nie jestem niewinny hah). Ale przyczyna, która spowodowała, że jest widywana na pro i semi-pro scenie, a nawet na soloq, to meta nie rework, Sombra niszczy Hammonda i kompozycje, których podstawą jest szybka akcja z Chomikiem, a jako Hammond i szybkie akcje weszły częsciowo do mety to i Muchy, i Komary musiały się znaleźć. Nasza Hakerka jest dobra w „campieniu” na Genjiego, Smugę, jakiegokolwiek flankera, a nawet Farę, którzy chcą się wbić na Anę czy Zena(żaden z nich nie ma mobilnośći), gwarantując teoretycznie free killa.(Flankerzy bez skilli nie zrobią dużo, a zhakowana Fara zniży się do poziomu innych postaci)

      • Byłoby z nią tak samo dobrze jeśli dostała tylko kilka tweaków i w końcu naprawę wszystkich bugów z translokatorem i hakiem (ale tutaj akurat poprawa, bo jakiś czas temu poprawili translokator, teraz tereportujesz się w aktualnym miejscu urządzenia, a nie dwa metry za nim. Mała rzecz a cieszy)

  • Szczerze? Nie sądzę, by Sombra kiedykolwiek była używana na porządku dziennym w dywizjach niższych niż diament, a nawet mid-diament(no chyba, że będzie op). Jest po prostu postacią w zbyt dużym stopniu zależną od drużyny, by była wybierana za taką Tracer, która se łazi na tyłach wroga, pyk pyk, killek, bombka na stojącą w miejscu Wdowę/Anę i nie czujesz presji którą masz na Sombrze -> wejdę z EMP, ale czy DRUŻYNA podąży? Zhakuje Reina, ale czy DRUŻYNA coś z tym zrobi? itp. I tu przychodzi z pomocą voice chat, który ułatwia zadanie Sombry. Ale to i tak nie jest tak pięknie, w Europie raczej mniej ludzi komunikuje się niż w np. Ameryce(z mojego doświadczenia ofc.) i czasami wydaje ci się, że po prostu shotcallując, gadasz do ściany i w końcu nie chce ci się nic mówić, bo nie czuć w tym żadnego sensu i takie granie Sombrą przeistacza się w koszmar. Ludzi ciągną postaci bardziej niezależne, częściej widuje się Smugę i Żołnierza, bo oni są samowystarczalni w pewnym stopniu. Jeśli chcą, by design Sombry, który opiera się na komunikacji i współnym działaniu, otwieraniu dróg dla drużyny, muszą zmusić graczy do komunikacji, a tak się nie stanie. Tak więc pozostaje rework całościowy lub częściowy.
    -Całościowy, pozbyć się jej zależności, pozbyć się EMP i dać ult(związany z hakowaniem), który będzie wpływał na więcej niż tylko umiejętności, które dałoby więcej opcji na 1v1/2/3? Dostosować pod ulta hakowanie, tylko z gorszym/krótszym efektem ulta? Ulepszyć działanie jej SMG, więcej obrażeń, szybsza szybkostrzelność, zmiejszyć magazynek do 50? Zmniejszyć jej cloak/uncloak z 0.7sek do 0.35/0.45 sek?

    -Częściowy, pozostawić zależność od drużyny, ale dać więcej okazji na „ciche morderstwo”. Skrócić działanie uciszenia, 4/5 sek? Dodać do tego 30% dodatkowych obrażeń, jeśli przeciwnik jest od pewnego czasu(1.5/2.5sek?) atakowany tylko przez Sombrę(bonus do obrażeń jest usuwany podczas, gdy ktoś inny z drużyny Sombry zaatakuje), na czas działania uciszenia? Zmniejszyć rozrzut w jej SMG, ew. obrażenia o 1/2 punkty?
    Nie jestem ekspertem w tych rzeczach, więc pomysły mogą być dla niektórych dziwne xD
    Po prostu nie sądzę, by Blizz zrobił coś z designem opierającym sie na teamworku, tak by był optymalny w każdej randze i na każdym poziomie gry.
    Edit: Jak już jesteśmy przy Sombrze to dla ciekawych, FitzyHere prowadził wywiad z Caroliną Ravassą(voice actress Sombry), wywiad będziecie mogli zobaczyć na kanale Fitziego.

    • Dobrze by było zrobić z niej assasyna, coś jak Doomfist, który szuka osoby w tyle, zdała od drużyny i może ją szybko wyeliminować krótką rotacją umiejętności i ataków. Żeby to się udało, to sam hak musi być słabszy, a musi mieć więcej opcji do obrażeń. Tutaj musieliby niestety zamienić jedną umiejętność (czego nie widzę).

  • „Developerzy praktycznie nieustannie wyłapują propozycje społeczności i sugestie e-sportowców.” a błędy hakowania dalej są, lmao.

  • Może w końcu będzie miała jakiś dmg. Bo jak na razie jeśli nie strzelasz samych headów z odległości 2m to nic nie robisz -_-

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ