Overwatch Polska

Szczegóły reworku Torbjorna! Zmiany 4 postaci i powrót Halloween!

Zgodnie z przewidywaniami, choć trochę późno - mamy nową wiadomość od twórców!


Jeff ujawnia kilka nowości, jakie nadchodzą do Overwatch. Przede wszystkim zostaje poruszony rework Torbjorna, który nie zostanie jakoś niesamowicie zmieniony, a będzie dopasowany bardziej do obecnej mety. Co ciekawe, w niedalekiej przyszłości mają pojawić się zmiany 4 postaci:
  • Orisy
  • Żołnierza-76
  • McCree
  • Fary
Nie ma co się łudzić również na nowy event. Do Overwatch powróci znana Halloweenowa Groza. Blizzard wprost mówi, że skupił się na czym innym i oprócz nowych przedmiotów kosmetycznych oraz drobnych poprawek nie pojawi się nic nowego. Trzeci system społecznościowy został przełożony na 2019 rok.

Wszystkie szczegóły z wiadomości od twórców

Tobrjorn

Witajcie! Tutaj Jeff z zespołu Overwatch. Bardzo się cieszę na dzisiejszy odcinek. Mam dla was dużo informacji, więc postaram się streszczać, ale poruszymy wiele tematów. Najpierw zmiany Torbjörna, na które wszyscy bardzo czekacie już od jakiegoś czasu. Nie będą one zbyt drastyczne. Nie zmienią diametralnie postaci, ale wprowadzą kilka nowości. Po pierwsze znikną pakiety pancerza. Nie są już drugą zdolnością postaci, co oznacza usunięcie systemu zbierania części. Torbjörn otrzyma zdolność o nazwie Dopancerzenie, która bardzo przypomina superzdolność Przegrzanie i zapewnia mu premię do szybkości ruchu, częściową odporność na obrażenia oraz premię do szybkostrzelności i jest ograniczona czasem odnowienia. Torbjörn będzie mógł skuteczniej zadawać obrażenia w większej liczbie sytuacji i uczestniczyć w starciach. Wspomniałem o Przegrzaniu. Superzdolność ulegnie zmianie. Opiszę krótko jej nowe działanie. Zachowamy nazwę, bo jest bardzo fajna i nawiązuje do World of Warcraft, a to dla nas bardzo ważne. I podoba nam się, jak postać krzyczy „Przegrzanie”. Teraz superzdolność pozwala wykorzystać niesamowite, mechaniczne ramię Torbiego oraz bardzo gorącą, rozgrzaną do czerwoności magmę i strzelać nią do wrogów. Będzie to wymagać amunicji. Pociski rozgrzanej magmy zadają ogromne obrażenia na obszarze i dodatkowe przeciwko pancerzom. Teraz zdolności Torbjörna staną się bardziej użyteczne. Zmienimy też sposób działania jego wieżyczek. Znikną ich poziomy. Usuniemy konieczność ulepszania wieżyczek. Od teraz są na poziomie drugim. Budowa tych wieżyczek zajmie teraz krótki czas. Torbjörn może je też rzucać na niewielką odległość, co pozwala rozmieszczać je w niedostępnych wcześniej miejscach. To powinno urozmaicić rozgrywkę. Dzięki tym zmianom gra Torbjörnem stanie się ciekawsza zarówno w ataku, jak i obronie. Będzie on mniej zależny od typu mapy i przypisanej mu roli. Powinniśmy zobaczyć nowe sposoby gry Torbjörnem. Myślę, że udało nam się to w przypadku Symmetry, kiedy zmieniliśmy jej rolę i podejście graczy do postaci. Tak wyglądają zmiany Torbjörna. Będziemy mieć dla was więcej informacji na ich temat. Między innymi o Nitownicy. Omówimy je szczegółowo na forum, więc odwiedzajcie nas regularnie.

Balans bohaterów

Wprowadzamy też kilka zmian balansu bohaterów. Nie omówię ich wszystkich. Opiszemy je na blogu. Trafią one na Publiczny Serwer Testowy. Nie są to finalne wersje zmian, dlatego nie będę wgłębiać się w szczegóły. Zmodyfikujemy broń Orisy i sposób, w jaki strzela. Wprowadzimy drobne zmiany użyteczności postaci Żołnierza-76 i McCree. Zmieni się też Fara i gra tą postacią. Będzie wymagać wyższych umiejętności, ale zmniejszymy obrażenia rozpryskowe, dzięki którym tak bardzo dominowała, szczególnie na konsolach. Zmiany Fary zadziałają więc w obie strony. Stanie się silniejsza w rękach uzdolnionych graczy i ciut słabsza w sytuacjach wymagających mniej umiejętności. Na pewno wyjdzie świetnie. Szykujemy też zmiany balansu innych bohaterów, ale omówimy je w informacjach o aktualizacji. Będzie na co czekać.

Daltonizm, czyli "ślepota barw" w tłumaczeniu

W nowej aktualizacji skupiamy się również na dużych usprawnieniach dla osób ze ślepotą barw. Wiemy, że zaburzenie to dotyka chore na nie osoby na wiele różnych sposobów. Nasz stary system pomagał wielu osobom ale dużo cierpiących na zaburzenie nadal miało problemy z grą i odróżnianiem wrogów od sojuszników. Dzięki naszym pracom nad e-sportem i Overwatch League mogliśmy dodać zmiany kolorów nie tylko dla sylwetek postaci, ale i niektórych elementów interfejsu. W trybie ślepoty barw udostępniamy opcje doboru kolorów. Nad rozwojem funkcji czuwa nasz niesamowity producent, który sam cierpi na ślepotę barw. Współpracujemy ze społecznością chorych na to zaburzenie, aby poprawić skuteczność trybu. Będziemy go cały czas rozwijać. Przed nami jeszcze dużo pracy na trybem ślepoty barw, ale zrobiliśmy duże postępy, żeby działał jeszcze lepiej.

Halloween powraca

Niedługo rozpocznie się wydarzenie Halloweenowa Groza. To jedno z moich ulubionych świąt. Bardzo zmieni się parę miejsc w grze, które wcześniej nie budziły grozy. Na pewno jest na co czekać. Pomówmy trochę o wydarzeniach. Otrzymaliśmy dużo opinii na temat letnich igrzysk. Chcę, żebyście wiedzieli, że zależy nam na wydarzeniach. Będziemy dalej tworzyć niesamowitą zawartość do nich. Niektóre skórki z letnich igrzysk były fantastyczne... Na przykład Zenyatta Bejsbolista. Szykujemy też wiele atrakcji na Halloweenową Grozę. Na przykład potwór Złomensteina zdobędzie narzeczoną. Spróbujcie zgadnąć, kto nią zostanie. Szykujemy wiele elementów kosmetycznych na to wydarzenie. Jedno na pewno się nie zmieni. Na czas Halloweenej Grozy nie dodamy nowych trybów gry i nie wprowadzimy zmian do już istniejących. Zemsta dr. Złomensteina zapewnia mnóstwo zabawy. Dodamy drobne usprawnienia, ale całość wyglądać będzie podobnie. To celowe działanie, ponieważ nasz zespół pracujemy teraz nad czymś innym. Skupiamy się na zmianach balansu bohaterów. Ostatnie usprawnienia postaci wsparcia były bardzo udane i świetnie wypłynęły na grę. Jak mówiłem, szykujemy kolejne zmiany balansu, postaci Torbjörna i skupiamy się na poprawie komfortu gry, między innymi na wspomnianym trybie ślepoty barw. Ostatnio wprowadziliśmy już wiele nowych funkcji, takich jak wyszukiwanie ekip i pochwały, które bardzo usprawniły grę. Teraz zespół ma inne cele. Skupiamy się mniej na rozwijaniu wydarzeń, na przykład nowych trybach gry w Zemście dr. Złomensteina, a więcej na usprawnieniach ogólnych :) Liczymy na wasze zrozumienie. Zależy nam, żebyście wiedzieli, nad czym pracujemy. Skupiając się na nowych trybach, nie moglibyśmy dodać nowych funkcji na przykład w menu bohaterów. Tak więc przedstawia się sytuacja.

Opóźnienie trzeciego systemu

Wiosną opowiadałem o trzech nowych funkcjach społecznościowych. Dwie z nich to wyszukiwanie ekip i pochwały. Były bardzo udane i spodobały się graczom. Nadal je rozwijamy i usprawniamy. Mówiłem, że mniej więcej o tej porze roku wprowadzimy trzecią funkcję społecznościową. Trochę się przeliczyłem, za co przepraszam. Właśnie dlatego nie lubimy zdradzać wszystkiego za wcześnie. Jesteśmy podekscytowani tą funkcją społecznościową i ciężko nad nią pracujemy. Oddelegowaliśmy do tego najlepszych ludzi z Blizzarda. Problem w tym, że w praktyce stworzenie tej funkcji okazało się trudniejsze niż się spodziewaliśmy. Pojawiły się kwestie, których nie przewidzieliśmy. Jesteśmy perfekcjonistami i zależy nam na jakości, więc nie chcemy się spieszyć. To oznacza, że funkcja pojawi się później. Na pewno nie w tym roku. Niestety w tej chwili nie mogę powiedzieć kiedy. Już raz obiecałem wam nierealistyczny termin i nie chcę znowu tego robić. Mam nadzieję, że okażecie zrozumienie. To część procesu tworzenia. Wiedzą to wszyscy, którzy tworzą gry i programy, ale dla kogoś z boku bywa to niezrozumiałe. „To po co obiecaliście, że udostępnicie to w terminie, skoro nie umiecie dotrzymać słowa?” Pracujemy nad wieloma innymi rzeczami. Zespół twórców jest skupiony na ciężkiej pracy. Mamy długą listę zmian poprawiających komfort gry i chcemy się skupić na tym, aby je dla was ukończyć. Zmiany balansu bohaterów, postaci Torbjörna, wyszukiwanie ekip i pochwał bardzo poprawiają Overwatch i mamy w planach znacznie więcej usprawnień. To wszystko w tym odcinku wiadomości od twórców. Niedługo zmiany trafią na PST, czekamy na wasze opinie na ich temat. Czytamy je na naszych forach i w mediach społecznościowych. Wasze opinie są dla nas bardzo ważne. Dziękuję wam za uwagę i do zobaczenia w grze. https://www.youtube.com/watch?v=J3TjlwUNuSg

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.