Wodna mapa? Blizzard chce dodać więcej wody i pływania do Overwatch!
Blizzard wyjaśnia dlaczego do tej pory unikał wody.Na żadnej mapie w Overwatch nie znajdziecie żadnej "interakcji" z wodą. Jeden z graczy zapytał na forum dlaczego tak jest i czy kiedyś zostanie dodane więcej wody do gry.
Po pierwsze dobra wiadomość
Jeff Kaplan odpowiadając na pytanie wspomniał, że ogólnie chcą dodać więcej wody i pływania w pewnym momencie rozwoju, ale unikanie do tej pory wodnego środowiska było bardzo przemyślaną decyzją.Możemy chcieć dodać mechanikę wody do gry w pewnym momencie (...) Podczas, gdy myślimy, że pływanie jest fajnym dodatkiem i dodaje trochę fantazji i polotu do świata gry, w praktyce w tym momencie oznaczałoby to wstrzymanie reszty naszych prac. Może w przyszłości!To napawa dużym optymizmem. Nie wydaje mi się, żeby to było takie "może kiedyś" w stylu edytora map. Nie da się powiedzieć kiedy i czy na 100%, ale podejrzewam, że kiedyś rzeczywiście woda się pojawi. Za dużo opcji daje, żeby Blizzard dalej ją olewał. Wyobraźcie sobie jakieś mapy w stylu moczar. No przecież byłoby super! Na forach co chwile pojawiają się propozycje lokacji stricte plażowych z rozbitym statkiem.
Podwodne pływanie
Trzeba tutaj też rozróżnić mechanika wody a podwodne pływanie. Samo pływanie jest praktycznie niewykonalne w tym momencie, ale chodzenie/brodzenie po wodzie jak najbardziej. Nie wyobrażam sobie, żeby bohaterowie mieli jakoś nurkować i wyprawiać cuda pod wodą - chyba w żadnej grze FPS takiego czegoś nie ma. Natomiast chodzenie, zaczepianie o wodę jak najbardziej.Dlaczego nie było wody?
Powody są dość racjonalne, przynajmniej ten drugi. Jeff brak wody najpierw argumentował tym, że ogólnie w strzelankach jest jej mało. Osoby pracujące w studiu to także gracze, którzy zauważyli, że w tytułach FPS woda pełni rolę "efekciarską" i tak naprawdę niczemu nie służy. Po drugie, wszystko w Overwatch jest stworzone przez rękę. Blizzard nie korzysta z technologii przechwytywania ruchu i nie aplikuje tego do każdego bohatera. Wszystkie animacje zostały wykonane przez artystów. Więc jeżeli wprowadzono by wodne środowisko w tym momencie i chciano dodać do tego pływanie, to zajęłoby to mnóstwo czasu. A ten czas obecnie lepiej wykorzystać na tworzenie map, nowej postaci, skórek, emotek, zagrań meczu etc.Ale chwila, moment
O ile argumenty o zabieraniu czasu są jak najbardziej sensowne, o tyle mają zastosowanie tylko do pływania. Wiele gier nie zmienia samej animacji, gdy postać wejdzie do wody. Pojawiają się tylko "pluski" i ewentualnie spowolnienie bohatera. Już samo dodanie takiej mechaniki byłoby fajne.








