Overwatch Polska

ZMIANY RANKEDÓW: Jak to teraz będzie wyglądało? CO SIĘ ZMIENI?

Aktualizacja okazała się na tyle duża, że pracownicy Blizzarda muszą wyjaśniać poszczególne jej aspekty. Co oznaczają zmiany rankedów?
Niedawno pisaliśmy o tym, że Blizzard planuje drastycznie zmniejszyć ilość remisów na rankedach. Powiem wam, że nowy system jest w stanie o wiele bardziej efektywnie decydować o tym, kto wygra dany mecz. Spotkałem się już z określeniami "nowe rankedy" i trudno się z tym nie zgodzić. Oczywiście nowy system nie jest do końca jasny. Z pomocą przychodzi Scott Mercer, który rozwiał wszelkie wątpliwości.

Nowy system

Aby zapobiec remisom w Rywalizacji, wprowadzamy system, który śledzi postępy każdej drużyny w zajmowaniu celu. Będzie to działać podobnie do systemu, który funkcjonuje już na mapach w trybach Eskorta i Szturm/Eskorta i powoduje, że wygrywa ta drużyna, która najdalej przemieści ładunek. Teraz, nawet jeśli żadna z drużyn nie zdołała zająć celu, zwycięży ta, która zdoła osiągnąć największe postępy w zajmowaniu.

Teoretycznie wygląda spoko

Do tej pory, by wygrać mecz, trzeba było zająć cały punkt. Nowy system kompletnie to znosi. Teraz liczy się maksymalny poziom, do jakiego zdołaliście przejąć punkt. Czyli kompletnie odchodzą te trzy "części" kółka ustalone w odległości 33%. Pushniesz, przejmiesz 70% punktu, drużyna broniąca da radę odepchnąć atak i poziom przejęcia spada w tym czasie do 64% (przykładowo). To właśnie ta wartość będzie decydować o wygranej.

W rzeczywistości

Dostaliśmy też kilka przykładów. Tak, jakby wam się nie chciało wchodzić na PST. Przykład 1:
  • Drużyna atakująca (A) przejmuje pierwszy i drugi punkt, zostają im trzy minuty - zdobywają 2 punkty.
  • Zmiana stron.
  • Drużyna atakująca (B) przejmuje pierwszy punkt, ale nie daje rady z drugim - zdobywają 1 punkt.
  • Wygrywa drużyna A wynikiem 2-1
Łaaa, ale zmiana :) Dokładnie to samo mamy na normalnych serwerach, ale spokojnie, zaraz będzie ciekawiej. Przykład 2
  • Drużyna atakująca (A) przejmuje pierwszy punkt i zabiera się za drugi. Nie dają rady i przejmują tylko 73%. Broniący odpierali atak przez jakąś tam chwilę i w tym czasie przejęcie punktu spadło do 67% - zdobywają 1 punkt.
  • Zmiana stron.
  • Drużyna atakująca (B) przejmuje pierwszy punkt. By wygrać grę muszą przejąć też drugi do 74%.
Mega logiczne, proste i bardzo fair. Przykład 3
  • Drużyna atakująca (A) dała ciała i nie przejęła pierwszego punktu. Nie dali rady zająć nawet 1% - Zdobywają 0 punktów leszcze.
  • Zmiana stron.
  • Drużyna atakująca (B) też nie jest za dobra i też nie daje rady przejąć punktu. Nawet nie podeszli. Zdobywają 0 punktów.
  • Mecz kończy się wynikiem 0-0.
Przykład 4
  • Drużyna atakująca (A) przejmuje pierwszy punkt, pushuje dalej i przejmuje również drugi punkt. Zostają im trzy minuty - Zdobywają 2 punkty.
  • Zmiana stron.
  • Drużyna atakująca (B) również przejmuje dwa punkty, ale nie mają już czasu.
  • Zmiana stron.
  • Drużyna A ma teraz trzy minuty na zdobycie przynajmniej 1% by wygrać.

 Ogólnie rzecz biorąc Teraz po prostu będzie się liczyło ile procent punktu przejęliście.

Jak oceniacie zmiany? Git, czy poprzedni system był lepszy?

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.