Overwatch Polska

Aktualizacja Overwatch 10.12.2019 przynosi ogromne zmiany balansu i nowości w grze

Dzisiaj oprócz wydarzenia sezonowego, na główne serwery Overwatch wszedł również patch z masą zmian balansu.


Dzisiejszego dnia społeczność Overwatch może mówić o dwóch daniach głównych. Jedną jest nowy event, drugą natomiast duża aktualizacja balansu. Oprócz balansu, Blizzard udostępnia również nowe funkcje, które powinny uprzyjemnić oczekiwanie na grę.

Nowa funkcja: W poczelani

Wraz z bieżącą aktualizacją usuwamy aktualny format „Potyczki” jako funkcji umożliwiającej toczenie niezobowiązujących walk w oczekiwaniu na początek meczu. Zastępuje ją nowa opcja „W poczekalni”. Gracze oczekujący w kolejce będą teraz mogli wybrać, czy chcą dołączyć do jednego z następujących trybów gry:
  • Obszar treningowy – teraz dostępny dla grup
  • Potyczka – toczcie niezobowiązujące bitwy z innymi graczami bez śledzenia wyników
  • Deathmatch – zmagajcie się o jak najwyższe miejsce na tablicy wyników
  • Gra dowolna – wybierzcie grę dowolną z przeglądarki lub stwórzcie własny tryb gry
  • Uwaga: gra dowolna będzie musiała posiadać dostępne nowe ustawienie „Allow players who are matchmaking”, aby można ją było wybrać.
Wszystkie tryby gry dostępne w ramach funkcji „W poczekalni” są opcjonalne. Mogą do nich wejść zarówno pojedynczy gracze, jak i cała grupa, ale tylko dowódca ekipy może zdecydować, który tryb zostanie wybrany.

Zmiany Warsztatu

  • Gry dowolne – tryb obszaru treningowego
  • Nowe wartości w Warsztacie
    • Tryb gry
    • Bieżący tryb gry
  • Nowe ustawienia Warsztatu
    • Opcja „Allow players who are matchmaking": umożliwia graczom oczekującym na start meczu udział w utworzonej grze dowolnej.

Aktualizacje bohaterów

Ogólne
  • Zwiększono redukcję obrażeń pancerza z 3 do 5.
Orisa Ogólne
  • Zwiększono podstawowy pancerz z 200 do 250.
Miotacz Fuzyjny
  • Zmniejszono ograniczenie szybkości ruchu z 30% do 20%.
Bariera Ochronna
  • Zmniejszono zdrowie z 900 do 600 pkt.
Umocnienie
  • Skrócono czas odnowienia z 10 do 8 sek.
Sigma Eksperymentalna Bariera
  • Zmniejszono zdrowie z 1500 do 900 pkt.
  • Zmniejszono tempo regeneracji zdrowia Bariery ze 150 do 120 pkt. na sekundę.
Chwyt Kinetyczny
  • Skrócono czas odnowienia z 13 do 10 sek.
  • Zwiększono stosunek przyrostu pancerza do obrażeń z 40% do 60%.
Reinhardt Pole Osłonowe
  • Zmniejszono zdrowie z 2000 do 1600 pkt.
  • Zmniejszono ograniczenie szybkości ruchu z 50% do 25%.
Niezłomność (Zdolność pasywna)
  • Zwiększono odporność na odrzucenie z 30% do 50%.
Komentarz twórców: Powyższe zmiany wprowadzone dla pancerza oraz dla Orisy, Sigmy i Reinhardta mają na celu skrócenie czasu, jaki gracze poświęcają na niszczenie barier przy jednoczesnym wzmacnianiu poszczególnych bohaterów w innych aspektach rozgrywki. Jest to znacząca zmiana dla tempa rozgrywki i będziemy się bacznie przyglądać tym postaciom, aby mieć pewność, że ich wpływ na przebieg meczu w roli tanków pozostaje znaczący. Moira Biotyczny Chwyt
  • Zmniejszono skuteczność leczenia z 4 do 3,25 (z 80 do 65 pkt. na sekundę).
Komentarz twórców: Główna zdolność lecząca Moiry okazała się zbyt potężna – głównie ze względu na fakt, że może ona działać na wiele celów. D.Va Matryca Obronna
  • Skrócono czas odnowienia z 2 do 1,5 sek.
Komentarz twórców: Po wprowadzeniu blokady ról możemy dodatkowo zwiększyć znaczenie D.Vy na polu bitwy w roli tanka. Postanowiliśmy zatem częściowo cofnąć poprzednią zmianę, która wydłużała czas odnowienia Matrycy Obronnej. Trupia Wdowa Kotwiczka
  • Wydłużono czas odnowienia z 10 do 12 sek.
Komentarz twórców: Działanie barier jest teraz krótsze, dlatego Trupia Wdowa może być skuteczniejsza na dużych dystansach. Zmiana ta ogranicza jej mobilność, by przeciwnicy nadal mogli stawiać jej czoła. Torbjörn Dopancerzenie
  • Skrócono czas odnowienia z 12 do 10 sek.
Komentarz twórców: Torbjörn słabiej sobie radzi podczas przedłużających się starć drużynowych w przypadkach, kiedy jego wieżyczka została wyeliminowana, a Dopancerzenie zostało wykorzystane. Dzięki tej zmianie Torbjörn będzie mógł częściej używać Dopancerzenia. Genji Shuriken
  • Zwiększono liczbę pocisków z 24 do 30.
Komentarz twórców: Ponieważ przeciętna przeżywalność bohaterów wzrosła z czasem, Genji może mieć trudności z eliminacją celów. Częściowe usunięcie jego ograniczeń dotyczących amunicji powinno go nieco wzmocnić. Zaria Działko Cząsteczkowe (tryb alternatywny)
  • Zwiększono promień eksplozji z 2 do 2,5 metra.
  • Zmniejszono koszt z 25 do 20 pocisków.
Komentarz twórców: Ogólne możliwości ofensywne Zarii są zadowalające, ale jej atak alternatywny sprawiał wrażenie zbyt słabego po wprowadzeniu ostatniej transzy zmian.

Poprawki błędow

Ogólne
  • Tryb rozróżniania barw – Naprawiono błąd, który powodował, że modele objęte działaniem infrawizji były wyblakłe, jeśli został wybrany kolor inny niż czerwony.
  • Warsztat – Naprawiono błąd, który powodował, że nazwy map i rozwijane menu były nieprawidłowo wyświetlane.
  • Warsztat – Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wykrycie D.Vy przez funkcję „Player Died”.
  • Gry dowolne – zmieniono nazwę trybu Szturm/Eskorta na Hybryda
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że bohaterowie dysponujący regeneracją zdrowia lub osłon nie otrzymywali pełnych obrażeń, kiedy dysponowali pełnym zdrowiem.
  • Różne zdolności bohaterów (np. Wieżyczki Symmetry, Hak Wieprza, Akrecja Sigmy, Stać! Orisy itp.) będą teraz respektować siatki kolizji automatów i innych tego typu dekoracji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że opcja „Precyzyjne dane wejściowe myszy” wywoływała niespójne działanie kucania.
Mapy
  • Czarny Las (1 na 1) – Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi wykonanie Kroku w Cień przez możliwe do zniszczenia drzwi.
Bohaterowie Pięść Zagłady
  • Domyślny okrąg jest teraz ukryty podczas korzystania z zaawansowanych ustawień wskaźnika celownika.
  • Naprawiono błąd, który czasem uniemożliwiał odtwarzanie efektu dźwiękowego zdolności Podbródkowy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Fala Sejsmiczna mogła lądować na głowie przeciwnika podczas gry w trybach FFA (każdy na każdego).
Złomiarz
  • Naprawiono błąd, który powodował, że granaty Złomiarza nie wybuchały, jeśli staczały się powoli po stromych pochyłościach.
  • Orisa
  • Naprawiono błąd, który powodował, że pocisk zdolności Stać! mógł w perspektywie trzecioosobowej być wyświetlany jako przenikający przez podłoże.
Wieprzu
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zadawanie obrażeń wieżyczkom i barierom przez hak Wieprza.
Trupia Wdowa
  • Wyłączenie opcji „Zbliżenie (Wł./Wył.)” dla Trupiej Wdowy podczas korzystania ze zbliżenia nie powoduje już zablokowania widoku przybliżonego.

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.