Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » News » Balans bazujący na serwerze testowym? To jest nie do zrobienia!
News

Balans bazujący na serwerze testowym? To jest nie do zrobienia!

Okazuje się, że serwer testowy (PST) kompletnie niczego nie wnosi w kwestii balansu nowych bohaterów.


Serwer testowy miał swoje założenia i misje do spełnienia. Kolejny raz przekonujemy się, że po prostu nie działa. Gracze na ten moment faktycznie mogą przetestować zmiany i nowości typu bohater, czy nowa mapa, ale Blizzard kompletnie nic z tego nie wynosi.

Na co liczył Blizzard?

Wypuszczając nową postać na PST, studio liczy na zbieranie jak największej ilości danych odnośnie:

  • Balansu nowej postaci
  • Ewentualnych zmian w bohaterze, lub w innych postaciach w odniesieniu do nowego bohatera
  • Wykrywaniu błędów

I tak naprawdę finalnie tylko jedna z tych kwestii może być w jakiś sposób analizowana. Chodzi oczywiście o błędy, bo te developerzy są w stanie wychwycić. Natomiast poprzez myślenie graczy, dwa pozostałe aspekty są kompletnie nieruszane.

Większość graczy loguje się na PST, by spróbować nowego bohatera. I nie chodzi o ilość graczy, a o ich myślenie. Przykładowo, main tanków nie myśli o tym, że drużyna potrzebuje tanka. Zamiast tego wybiera od razu Baptiste. Jeżeli mu się to nie uda, to sięga po takiego Hanzo, bo nigdy nim nie grał, nie umie, a fajnie byłoby sprawdzić.

Okazuje się, że tak finalnie Blizzard wyciąga informacje tylko ze scrimów – potyczek organizowanych przez bardziej profesjonalnych graczy. Pomocne są też opinie na forach. Natomiast z samej, zwykłej rozgrywki niezbyt wiele można wyciągnąć.

To dlatego tak trudno zbalansować Overwatch

Blizzard przy podejmowaniu kluczowych decyzji kieruje się mnóstwem danych.

  • Gracze po platformach (oczywiście PST nie ma na konsolach)
  • Gracze po regionach
  • Gracze po umiejętnościach
  • Gracze po trybach

A to wszystko przy nowych postaciach rozbija się o PST, które jest po prostu zaburzone. To dlatego balans wychodzących bohaterów jest tak zachwiany.

7 komentarzy

Dodaj komentarz

  • Może jakby wprowadzono łączony loot na pst i normalną grą i wprowadzono jakieś konkretne nagrody w zamian za wykonywanie określonych zadań byłoby inaczej (dajmy na to wygraj 2 gry kompozycją 2-2-2 itp) to można by to poprawić.

  • Ludzie nawet na zwykłym serwerze na szybkich grach rzadko dostosowują się do drużyny a co dopiero na testowym a poza tym Zamieć powinna w jakiś sposób motywować ludzi do tego żeby chcieli tam grać w końcu granie na PST czymś co nie zostało zmienione lub świeżo dodane mija się z celem bo ani niczego nowego się nie dowiemy ani nic za to nie dostaniemy. Zamieć powinna kopsnąć graczom chociaż kilka skrzynek na serwer prawdziwy żeby to miało jakiś sens.

  • Wymóg grania 2/2/2 na pst + nagrody za granie na pst i problem załatwiony, blizzard wy myślicie?

    • Oni nie myślą. To są zaprogramowane tłuki do liczenia cyferek. Zamarzyli sobie Hero shootera o którym będzie głośno latami. Wyidealizowali świat graczy w ułudzie spodziewając się cudu. Bo po prostu tak było łatwiej. Założyć, że gracze będą cudownymi współpracującymi ze sobą istotkami napędzającymi koło. Ale koło się nie toczy. Koło jest zatrzymane bo jedna jego część jest za ciężka. Część gdzie trzeba dobrze sprzedać produkt, więc kolejna postać to self-heal, self-protect. Gdzie nagonka na samodzielne granie w grze to już standard. Skoro kolejna postać na pierwszy rzut oka pokazuje, że za przeproszeniem „po chu*a” Ci drużyna skoro sam siebie uleczysz, dmg zrobisz, rakietowymi butkami uciekniesz …
      Orisa dostała buffa, teraz jest mobilniejszym tankiem i dalej może strzelać. Bo odstawała od reszty.
      Tyle w temacie sytuacyjnych postaci. Było się im za to zabrać w 1 roku. A nie 3 lata po. Mi się nowa postać nawet w 1% nie podoba. Dlatego, że Baptiste nie zmieni mety. Ludzie się śmieją, że jego ult nie wspomaga GOATS bo żadna z innych postaci nie zyskuje na tej matrycy wzmacniającej. A prawda jest taka, że zyskują wszystkie. Bo kiedy on użyje tych swoich butów i z highgrounda będzie pompował garanaty leczące przez tą matrycę to nawet jeśli złapiesz cały przeciwny team w grav, już ani nano zaria nie pomoże, bomba divy też nie pomoże, nic nie zabije takiego teamu.

  • zrobili kijowy system testowy, a potem się dziwią. Jeśli gracze dostawaliby coś za grę na PTR (np. skrzynka za 5 rozegranych meczy), to może chociaż bardziej by się starali, bo nawet jak nie wybiorą nowej postaci, to będą mieli coś w zamian.

  • „Blizzard kieruje się mnóstwem danych:
    -po umiejętnościach” ha i tu was zaskocze bo dostałem 1 raz bana i 2 razy zostałem przeniesiony do kolejki z mniejszym priorytetem(poziomem umiejętności) bo najzwyczajniej w świecie za dobrze mi szło :/. Na dodatek z golda nie mogę od 4 miesięcy wyjść bo przeciętnie co 3 rundę mam trolli którzy albo wezmą hanzo albo 3,4 dps, a na dodatek pojwiają się afki. That’s how Blizzard works.
    Podsumowując:
    Nie wiem czy ja mam pecha do ludzi czy inni w randze silver/gold też tak mają.
    Bez boostowania lub grania z kolegami (najlepiej 5 os) z golda nie wyjdę ;_;

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ