Overwatch Polska

[HOT] Warsztat w Overwatch! Tworzenie własnych trybów i postaci!

Jak wspominaliśmy, nadchodzi kompletnie nowa funkcja!


Pisaliśmy, że Jeff Kaplan nagrywał niedawno wiadomości od twórców. Teraz wiemy o czym! Warsztat Overwatch jest już dostępny na Publicznym Serwerze Testowym. Zakasajcie rękawy, przygotujcie deski kreślarskie i pokażcie wszystkim swoje dzieła! Dowiedzcie się więcej o tej nowej fukcji bezpośrednio od reżysera gry, Jeffa Kaplana: https://www.youtube.com/watch?v=naPxnU2-4no
  • 00:19 – Jeff przedstawia Warsztat
  • 00:49 – Nowy system skryptowania
  • 01:43 – Potężne narzędzie dla zaawansowanych użytkowników
  • 05:05 – Inspektor Warsztatu i jego cel
  • 05:40 – Jeff zaprasza do eksperymentowania z nowym narzędziem
  • 06:15 – Jeff wyjaśnia, że Warsztat NIE JEST edytorem map
  • 06:40 – Jeff opowiada o możliwościach udostępniania Warsztatu

Tekst z filmu

Cześć wszystkim. Tu Jeff z zespołu Overwatch. Mam dla was niesamowite wieści. Możecie być trochę zaskoczeni. Wprowadzimy nową funkcję w Overwatch. Jesteśmy nią podekscytowani. Nazywa się Warsztat. Znajdzie się on w wyszukiwarce gier. Na pewno chcecie wiedzieć, czym będzie Warsztat. To tryb skryptowania, który pozwoli tworzyć niestandardowe tryby gry w wyszukiwarce gier dowolnych i ma inne, fajne możliwości. Można stworzyć prototyp własnego bohatera Overwatch. Już wyjaśniam, skąd pomysł na tę funkcję. Nasi dwaj superprogramiści, Dan oraz Keith, dostali wolną rękę i mogli pracować nad czym chcą. Obaj bardzo dobrze znają system skryptowania, w którym tworzymy grę. Uznali, że fajnie byłoby oddać to narzędzie w ręce graczy, żeby mogli w nim tworzyć wszystko, co podpowie im wyobraźnia. Keith i Dan stworzyli interfejs użytkownika i system skryptowania wykorzystujący nasze narzędzie, żeby wszyscy gracze na PC oraz konsolach mogli tworzyć własne tryby gry. Warsztat ma ogromne możliwości i muszę was ostrzec, że jest przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników. Od razu odnajdą się w nim ci, którzy mają doświadczenie z narzędziami do skryptowania, dostępnymi powszechnie w internecie i którzy znają się na programowaniu. Każdemu, kto wie, jak powstają gry i w jaki sposób działają, będzie łatwiej tworzyć w Warsztacie. Keith i Dan wykonali świetną pracę nad zwiększeniem przystępności tej funkcji. Stworzymy też specjalne forum na stronie internetowej Blizzarda, które pozwoli z nami rozmawiać i zadawać pytania na temat działania narzędzia. Na pewno zaciekawią was przykłady tego, co będzie można stworzyć. Umieścimy je w wyszukiwarce gier dowolnych. Będziecie mogli otworzyć tryby, które sami stworzyliśmy, sprawdzić, jak to zrobiliśmy oraz modyfikować tryby, zmieniać ich ustawienia i sposób działania. Jeden z fajniejszych trybów, którego modyfikacji jesteśmy ciekawi, nazywa się „Podłoga to lawa”. W tym trybie, zawsze gdy postać jest na ziemi, staje w płomieniach. Wyobraźcie sobie, jak fajne może być granie Farą i Lúcio, którzy potrafią latać i jeździć po ścianach. Macie ogromne możliwości stworzyć coś fajnego. Tworzycie różne tryby w wyszukiwarce, na przykład zabawę w chowanego. Teraz będzie można stworzyć bardziej rozbudowaną wersję. Mamy niesamowity tryb, który pewnie znajdzie się w Salonie gier o nazwie Lustrzany Deathmatch. To naprawdę świetna zabawa. To deathmatch każdy na każdego, ale wszyscy na mapie przez minutę grają tą samą postacią. Czyli minutę każdy jest McCreem, a potem wszyscy przełączani są na Hanzo, a potem na przykład na Ashe. To bardziej wyrównana wersja deathmatchu każdy na każdego. Piszecie na forach i w mediach społecznościowych, że lubicie Tajemniczych bohaterów, ale chcecie wersji, której daliście nazwę „Zbalansowani tajemniczy bohaterowie”. Rozmawialiście o tym, żeby wprowadzić konkretną liczbę tanków oraz postaci wsparcia, aby składy obu drużyn były zawsze wyrównane, mimo losowego wyboru bohaterów. Warsztat pozwoli stworzyć taki tryb. Sami wybierzecie, czy chcecie jednego, dwóch czy trzech tanków, jedną, czy dwie postacie wsparcia. Wszystko w waszych rękach. Kiedy stworzycie tryb, bardzo łatwo będzie zmieniać jego ustawienia. Ci, którzy znają się na działaniu gier i skryptach lub na programowaniu, wiedzą, że kiedy tworzy się niestandardowe opcje, to często trzeba sprawdzać, czy działają dobrze i zgodnie z zamierzeniami. Programiści wiedzą, że potrzebny jest debugger, który pomoże rozwiązać problemy ze skryptami. Na szczęście w Warsztacie dodamy tak zwanego Inspektora, czyli debugger, który pozwoli uruchomić tryb gry i sprawdzić, czemu coś działa tak a nie inaczej. Lub co ważniejsze, czemu coś nie działa. Czemu dana funkcja nie wykonuje swojego zadania. Na pewno wam się to spodoba i będzie pomocne. Co prawda Warsztat jest dla zaawansowanych użytkowników, i wymaga pewnej wiedzy technicznej, ale liczę, że część osób, które nigdy wcześniej nie tworzyły gier, trybów gry, ani prototypów postaci, spróbuje tego po raz pierwszy i że otworzy jeden z naszych gotowych skryptów i zacznie uczyć się, jak powstał. I może uznacie, że też chcecie tworzyć gry i projektować fajną rozrywkę. Liczymy, że nasza społeczność stworzy wiele różnych trybów gry. I że wśród nich każdy znajdzie coś fajnego dla siebie. Chcę też coś wyjaśnić. To nie jest edytor map. Nie będziecie mogli tworzyć własnych obiektów ani importować do gry tego, czego w niej nie ma. Narzędzie pozwala kontrolować działanie trybów gry i to co dzieje się z różnymi postaciami. To potężne narzędzie i nie możemy się doczekać fantastycznych pomysłów, które w nim zrealizujecie. Liczymy, że wam się spodoba. Wszystko co stworzycie na PST będzie można przenieść do gry dzięki nowej funkcji udostępniania. To naprawdę fajna opcja, ponieważ wcześniej niełatwo było udostępniać ciekawe reguły gier dowolnych. Teraz wygenerujecie kod i będziecie mogli się nim podzielić zarówno na PC jak i na konsolach, bo działa to w obie strony. Pozwoli to odtworzyć grę dowolną, którą ktoś wam udostępnił lub którą sami stworzyliście. Jesteśmy ciekawi, jak to wszystko wykorzystacie. Liczymy, że otworzy to przed wami nowe możliwości w Overwatch i że polubicie Warsztat. Dziękuję za uwagę.

Warsztat w Overwatch

Workshop to potężne narzędzie, pozwalające na tworzenie własnych trybów gry za pomocą prostych, zrozumiałych narzędzi. Przykładowo, można stworzyć tryb w stylu Podłoga to lawa: https://gfycat.com/pl/cheerfulplayfulamericanredsquirrel Dostęp do nowych funkcji jest bardzo prosty: Dzięki warsztatowi można robić niestworzone rzeczy.

Opis zmian

Z przyjemnością prezentujemy nowość w grze: Warsztat! Znacznie rozszerza on opcje modyfikowania gier dzięki uproszczonemu systemowi skryptów. Ulepszajcie tryby Overwatch , które znacie i lubicie, dodając nowe zasady rozgrywki, warunki zwycięstwa oraz zmieniając ruchy i umiejętności bohaterów i wiele innych funkcji. Kiedy już stworzycie niesamowity, nowy tryb, wygenerujcie kod, aby podzielić się swoim dziełem ze znajomymi lub całą społecznością! Nie możemy się doczekać, co stworzycie w Warsztacie! AKTUALIZACJE BOHATERÓW Baptiste
  • Pole Nieśmiertelności
    • Jeśli pole powstanie na ruchomej platformie, będzie poruszać się razem z nią.
Burzyciel
  • Pole Minowe
    • Jeśli mina wyląduje na ruchomej platformie, będzie poruszać się razem z nią.
POPRAWKI BŁĘDÓW Bohaterowie Baptiste
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Pole Nieśmiertelności zacinało się pod niektórymi obiektami.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Pole Nieśmiertelności zachowywało się dziwnie, kiedy postawiono je na ruchomej platformie.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że granat leczący pojawiał się w Miotaczu Biotycznym, kiedy skończyła się amunicja.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że granaty leczące z Miotacza Biotycznego nie trafiały sojuszników, kiedy zostały odbite przez Genjiego.
D.Va
  • Naprawiono błąd, który powodował, że szybkość D.Vy podczas korzystania z Dopalaczy drastycznie malała podczas przelatywania nad niektórymi platformami.
Genji
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Genji nie mógł wspinać się na niektóre kolumny na mapie Hawana.
Hanzo
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Hanzo nie mógł wspinać się na niektóre kolumny na mapie Hawana.
Moira
  • Naprawiono błąd, który powodował, że fartuch laboratoryjny skórki Naukowiec przenikał sam przez siebie w zwycięskiej pozie Kolba Erlenmeyera.
Orisa
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zwiększenie zadawanych obrażeń przez zdolność sojusznika (np. Matrycę Wzmacniającą Baptiste’a) liczyło się do statystyki obrażeń wzmocnionych przez Orisę, kiedy ta korzystała z Turbodoładowania.

Jesteśmy mega podekscytowani tym, co widzimy!

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.