MMR a SR w Overwatchu, czym się różnią i jak to wszystko działa?
Ten temat bardzo często przewija się w naszych komentarzach, postanowiliśmy napisać o MMR i o SR i o tym, co różni te dwie wartości.Żeby zrozumieć dlaczego w ogóle trafiamy na takich a nie innych przeciwników, trzeba znać dwa pojęcia - MMR oraz SR.
- MMR jest to Matchmaking Ratio, najprościej mówiąc określa to nasze umiejętności i decyduje o tym, na jakich graczy trafiamy. Zaznaczmy tu, że są dwa przeliczniki - w trybie rywalizacji i w szybkich grach.
- SR jest to Skill Rating, czyli wartość zdobywana w meczach rankingowych w trybie rywalizacji.
Rankedy a MMR
Przyjmijmy, że jesteście nowymi graczami. Wbiliście właśnie poziom 25 i przystępujecie do meczów rankingowych. Wasze MMR obecnie bazuje na szybkich grach, załóżmy, że wynosi w granicach 2300. Tutaj bardzo ważna uwaga. To, jak radzicie sobie w meczach placementowych ma duże znaczenie, podobnie jak np. w DOTA2. Dla przykładu, jeżeli normalnie za wygraną dostajecie 50 punktów MMR, to jeżeli pójdzie wam bardzo dobrze, dostaniecie odpowiednio więcej punktów - 70, może więcej. Jeżeli natomiast pójdzie wam średnio, ale nadal wygracie, to dostaniecie powiedźmy 30. Teraz trochę informacji bazujących na różnych źródłach. Nie da się jednoznacznie powiedzieć, czy jest to wiarygodne, jest to uśredniona wiedza z naprawdę szerokich odmętów internetu. Załóżmy, że mamy te nasze 2300 MMR, według Overwatcha daje nam to SR na poziomie powiedzmy 1700. Po meczach rankingowych prawdopodobnie dostaniemy SR w granicach 1900. Dlaczego? Tego do końca nie wiadomo, obstawia się, że chodzi o to, by zachęcić ludzi do gry. Okej, ale dlaczego to 2300 zmieniło się w 1700? Musimy zdawać sobie sprawę, że SR zmienia się znacznie wolniej niż MMR. Skąd to wiadomo?SR zmienia się znacznie wolniej niżeli MMR
Prosty przykład, jesteśmy gdzieś w okolicach mastera z 3600 punktów na koncie. Mamy najgorszy dzień w życiu, przegramy dosłownie wszystko. Nasze SR po kilkunastu grach powinno być na poziomie 2000 punktów, ale tak się nie stanie. Spowodowałoby to prawdopodobnie całkowite odstawienie Overwatcha. Skill Rating zdecydowanie zmienia się wolniej i prawdopodobnie pokazałoby coś w okolicach 2500 pkt.Tracę więcej punktów za zwycięstwo, zdobywam mniej za wygraną
Dochodzimy do momentu, w którym znajduje się bardzo dużo graczy. Mimo tego, że nasze SR pokazuje 2500, tak naprawdę znajdujemy się na 2000 pkt. To właśnie dlatego często traci się więcej za przegrane i zdobywa mniej za zwycięstwa - MMR jest znacznie niższe niż pokazywane SR. Zaczniemy zdobywać podobną liczbę punktów w momencie, kiedy MMR zrówna się z SR.Zrównane MMR z SR
Kiedy już nasze MMR i SR się zrówna, wygląda to już w miarę prosto. Uśredniając, za wygraną dostajemy mniej więcej 50 punktów, w przypadku przegranej tracimy 50 punktów. Bardzo proste. W grach rankingowych mamy coś takiego jak średnia drużyn. Jeżeli nasze MMR jest wyższe niż średnia, wówczas nie dostajemy tych 50 pkt, a 40/30 w przypadku wygranej. Jeżeli natomiast nasze MMR jest niższe, wtedy mamy szansę na naprawdę dobry wzrost MMR na poziomie 60/70.Sumując
- SR w nowym sezonie zależy od tego, jak poszło nam w poprzednim sezonie. Dla sezonu drugiego liczył się pierwszy, natomiast dla trzeciego - drugi. Dla nowych graczy, SR zależy od szybkich gier,
- To jak nam poszło w placementach, ma duże znaczenie,
- SR zwiększa się i obniża zdecydowanie wolniej niż MMR,
- Ilość zdobywanego MMR zależy od naszego MMR i średniej meczu.








