Overwatch Aktualizacja – 09.02.2016
Do gry zostały dodane dwie nowe mapy, jedną z nich jest Nepal, a druga to Lijiang Tower. Obie zostały stworzone pod nowy tryb Kontroli Obiektu, dodatkowo został dodany kolejny tryb na boty. Twórcy zadbali również o możliwość konfiguracji własnych serwerów. Nie zabrakło wcześniej już zapowiadanego systemu progresji. Aktualizacja waży 5 GB i jest już dostępna do ściągnięcia! [blizzardquote]ZAWARTOŚĆ AKTUALIZACJI Nowy tryb gry: Kontrola W bieżącej aktualizacji wprowadzamy nowy tryb gry: Kontrola. Na mapach typu „Kontrola” dwie drużyny walczą w formule do dwóch zwycięstw o przejęcie wytyczonych obszarów. Kiedy jedna z drużyn opanuje obszar wskazany w danej rundzie, stopniowo zaczyna go przejmować. Drużyna, która pierwsza osiągnie 100% kontroli nad nim, wygrywa rundę. W każdej z maksymalnie 3 rund gracze otrzymują nowy obszar docelowy do zajęcia, położony w innej części mapy. Obecnie do testów dostępne są dwie mapy typu „Kontrola”: Wieża Lijiang i Nepal. Nowa mapa typu „Kontrola”: Wieża Lijiang Wieża Lijiang została wybudowana w sercu nowoczesnej chińskiej metropolii, której ulice są usiane sklepami, ogrodami, restauracjami i słynnymi nocnymi bazarami, gdzie o każdej porze dnia i nocy można kupić świeże produkty spożywcze z całego regionu. Sama wieża jest siedzibą jednej z najważniejszych firm supernowoczesnego chińskiego przemysłu kosmicznego – Lucheng Interstellar. Organizacja ta przez wiele lat była pionierem w swojej branży, a dziś wytycza nowe granice w eksploracji kosmosu. Nowa mapa typu „Kontrola”: Nepal Wiele lat temu grupa omnicznych robotów przeżyła „duchowe przebudzenie”. Omniki przestały wykonywać zaprogramowane funkcje i założyły wysoko w nepalskich Himalajach klasztor, w którym „przebudzeni” mogli gromadzić się i rozmyślać nad istotą swej egzystencji. Pod przywództwem duchowym Tekharthy Mondatty zajęły ruiny starożytnego klasztoru i zbudowały w nim swój nowy dom. Dziś zarówno omniki, jak i przedstawiciele rodzaju ludzkiego, udają się na pielgrzymki do klasztoru Szambala, w nadziei odkrycia prawdy objawionej. Nowy tryb: Gra przeciw SI Nie chcesz się mierzyć z innymi ludźmi? Nie ma sprawy! Teraz gracze mogą zebrać się w drużynę i stanąć do walki z przeciwnikami komputerowymi. Jak sama nazwa wskazuje, umożliwia to nowy tryb: Gra przeciw SI. Aby dołączyć do gry przeciw SI, należy wybrać z menu głównego opcję „Graj”, a następnie „Gra przeciw SI”. Możliwe jest dołączanie do kolejki w pojedynkę lub całą drużyną. Starcia odbywają się między drużynami 6 graczy i 6 przeciwników sterowanych przez SI. Nowa funkcja: System progresji Chociaż bardzo nam zależy, żeby gra w Overwatch sama w sobie była ekscytująca i satysfakcjonująca, to równie dobrze wiemy, jak dużo przyjemności zapewnia realizacja długoterminowych celów. Aby to umożliwić i wynagrodzić graczy za czas poświęcony na grę, postanowiliśmy wprowadzić do niej nowy system progresji. Polega on na zdobywaniu nowych poziomów i odblokowywaniu elementów ozdobnych do kolekcji. W miarę postępów, gracze będą zdobywać punkty doświadczenia (PD) za gry ukończone w trybach „Szybka gra” i „Gra przeciw SI”. Po zdobyciu dostatecznej liczby PD nastąpi awans na nowy poziom, a z każdym awansem przyznana zostanie skrzynka z łupami. Skrzynki z łupami zawierają losowe nagrody, które umożliwiają zmianę wyglądu bohatera oraz interakcję w grze, między innymi za pomocą skórek, animacji, emotek, niestandardowych opcji dialogowych czy graffiti. Gracze będą mogli dodawać te nagrody do kolekcji, zdobywając je ze skrzynek z łupami lub odblokowując dzięki nowej walucie gry, zwanej kredytami. Elementami ozdobnymi będzie można zarządzać w nowej galerii bohaterów. Umożliwi ona graczom zmianę wyglądu bohaterów, przeglądanie odblokowanych nagród i kupowanie nowych nagród za kredyty. Więcej na temat systemu progresji gracza można przeczytać tutaj. Gry prywatne- Zmieniono nazwę „Gra prywatna” na „Gra dowolna”.
- Teraz gracze mogą kliknąć PPM imię znajomego na liście, aby dołączyć do jego gry dowolnej.
- Teraz gracze mogą zmieniać następujące zasady gry dowolnej:
- Opcje mapy
- Rotacja map (losowo, według kolejności listy, pojedyncza mapa).
- Powrót do lobby (nigdy, po meczu, po dwóch rundach).
- teraz gracze mogą wybrać mapy dostępne w grze dowolnej.
- Opcje bohaterów
- Ograniczenie wyboru bohaterów (brak, 1 na drużynę, 2 na drużynę, 1 na grę, 2 na grę).
- Ograniczenie wyboru ról (brak, 2 z każdej roli na drużynę).
- Możliwość zmiany bohatera (włączona, wyłączona).
- Odradzanie jako losowy bohater (włączone, wyłączone).
- Teraz gracze mogą wybrać bohaterów dostępnych w grze dowolnej.
- Opcje rozgrywki
- Teraz gracze mogą skonfigurować grę dowolną jako potyczkę.
- Teraz gracze mogą ustawić modyfikatory następujących statystyk: zdrowie, obrażenia, leczenie, szybkość ładowania super-zdolności, czas oczekiwania na odrodzenie, czas odnowienia zdolności.
- Teraz gracze mogą włączyć lub wyłączyć następujące opcje: skórki, paski zdrowia, powtórko, informacje o śmierci, tylko strzały w głowę.
- Opcje drużyny
- Wyrównywanie sił drużyn (automatyczne, wył.).
- Balansowanie (po meczu, po dwóch rundach).
- Opcje mapy
- Poprawiono opcje SI w grach dowolnych
- Teraz gracze mogą dodawać sojuszników SI do drużyny.
- Teraz gracze mogą wybrać przeciwników SI.
- Teraz gracze mogą ustawić poziom trudności każdego gracza SI w grze.
- Teraz gracze SI mogą brać udział we wszystkich trybach gry.
- Dodano roboczą wersję nowego trybu szkoleniowego: Obszar treningowy.
- Dodano roboczą wersję systemu profilów (na ekranie „Kariera”). Wprowadzono wstępną obsługę technologii AMD Crossfire i NVIDIA SLI.
- Poprawiono proces tworzenia okien i przechodzenia między trybem pełnoekranowym a okienkowym.
- Zresetowano progresję przyrostu zarostu Jeffa Kaplana.
- Przeprojektowano menu główne, społecznościowe i opcji.
- Rozgrywka
- Dodano opcję „Pomijanie powtórek”.
- Dodano opcję „Wyświetlanie informacji o śmierci”.
- Dźwięk
- Dodano suwaki umożliwiające zmianę głośności muzyki, efektów dźwiękowych i czatu głosowego.
- Tabela wyników
- Przeprojektowano statystyki tabeli wyników wszystkich bohaterów.
- Odznaczenia
- Dodano nowe odznaczenia dla kilku bohaterów.
- Gracze nie mogą już otrzymać więcej niż jednego odznaczenia podczas głosowania na koniec rundy.
- Czat głosowy
- Teraz na ekranie będzie się pojawiało powiadomienie, kiedy gracze mówią coś na innych kanałach.
- Podłączony kontroler nie będzie już uniemożliwiał poruszania się po menu.
- Wprowadzono usprawnienia poprawiające wydajność gry na wszystkich mapach (szczególnie na Numbani).
- Poprawiono kolizje graczy na wszystkich mapach.
- Przerwanie naciągania łuku przez Hanzo nie będzie już uniemożliwiać ponownego naciągnięcia łuku w czasie przytrzymywania 1. przycisku myszy.
- Mord-Opona Złomiarza nie będzie już przelatywać przez pochylone powierzchnie.
- Obrażenia zadawane graczowi z drużyny przeciwnej przez Ogniste Uderzenie Reinhardta nie będą już obliczane z modyfikatorem dla strzału w głowę.
- Teraz wszystkie efekty leczące będą działały na osłony.
- W trakcie trwania szybkiego ataku wręcz czas odnowienia broni będzie wstrzymany.
- Przeładowanie broni będzie teraz odnawiać amunicję w połowie animacji, a nie na jej zakończenie.
- Poprawiono niektóre efekty wizualne podczas walki.
- Wyrazistość kolorów zdolności drużyny przeciwnej.
- Rozbłysk u wylotu lufy kilku rodzajów broni.
- Poprawiono niektóre dźwięki podczas walki.
- Teraz będzie wyraźniej widać niebezpośrednio działające efekty leczące takie jak wpływ ładunku lub zdolności Lúcia – Przenikanie.
- Teraz będzie wyraźniej widać nietykalność u atakowanych graczy.
- Teraz odległe eksplozje powinny być lepiej słyszalne.
- Gracze nie będą już mogli ładować superzdolności z otrzymywanych obrażeń.
- Teraz superzdolności wszystkich bohaterów będą się powoli ładowały z biegiem czasu.
- Aby wprowadzić te zmiany, zmieniono balans kosztu superzdolności wielu bohaterów.
- Zwiększono podstawową wartość zdrowia o 50 pkt. pancerza (obecnie: 200 PŻ/100 pkt. pancerza).
- Konfiguracja: Zwiadowca
- Usunięto minimalny rozrzut broni.
- Zwiększono maksymalny rozrzut broni o 10%.
- Teraz rozrzut broni po strzale będzie się zmniejszał szybciej.
- Konfiguracja: Wartownik
- Skrócono czas przełączania z Konfiguracji: Wartownik do Konfiguracji: Zwiadowca z 1 sek. do 0,5 sek.
- Usunięto ogranicznik promienia ostrzału (teraz Bastion może prowadzić ostrzał w promieniu 360 stopni).
- Zmniejszono rozrzut broni o 20%.
- Skrócono czas przeładowywania broni z 2,5 sek. do 2 sek.
- Zmniejszono obrażenia pocisków o 33%.
- Zmieniono balans przeżywalności Bastiona w Konfiguracji: Wartownik.
- Obecnie zapewnia 300 pkt. pancerza.
- Usunięto przednią osłonę.
- Rdzeń Bastiona jest teraz odsłonięty w Konfiguracji: Wartownik i znajduje się na jego plecach. Wszystkie trafienia w rdzeń będą zadawały potrójne obrażenia.
- Samonaprawa
- Teraz leczy 25% całkowitej wartości zdrowia na sekundę zamiast stałej liczby punktów zdrowia.
- Teraz, kiedy mech D.Vy zostanie zniszczony po zadaniu mu obrażeń, zniknie od razu, zamiast kilka sekund po tym, jak D.Va się z niego katapultuje.
- Matryca Obronna
- Zmniejszono wielkość o ok. 50%.
- Teraz będzie miała kształt mniej stożkowy, a bardziej walcowaty.
- Strzała Rozpryskowa
- Teraz zawsze będzie miała taki sam układ rozprysku.
- Strzała Soniczna
- Teraz może wbijać się we wrogie cele, bariery i osłony oraz przemieszczać razem z nimi.
- Smoczy Strzał
- Teraz Hanzo może się obracać podczas używania Smoczego Strzału.
- Anioł Stróż
- Teraz zdolność może być używana na duszach poległych sojuszników.
- Wskrzeszenie
- Zmniejszono koszt zdolności o 25%.
- Skrócono czas aktywacji z 1,5 sek. do 1 sek.
- Zmniejszono zasięg z 40 metrów do 15 metrów.
- Teraz nie będzie już blokować celowania w czasie aktywacji.
- Plecak Odrzutowy
- Nie będzie już się odnawiał, kiedy Fara prześlizguje się po powierzchniach, po których nie można chodzić.
- Zdruzgotanie
- Zmniejszono obrażenia o 50%.
- Zmniejszono szerokość stożka o 40%.
- Teraz Reinhardt może się obracać podczas używania Zdruzgotania.
- Teraz będzie zapewniać Reinhardtowi niewrażliwość na Uderzenie Grawitonowe Zarii.
- Jeśli Reinhardt aktywuje Zdruzgotanie, będąc uwięzionym w Uderzeniu Grawitonowym, spadnie na ziemię, a jego zdolność uaktywni się w miejscu lądowania (a nie w locie).
- Hak na Łańcuchu
- Nieznacznie wydłużono czas ogłuszenia po złapaniu przeciwnika.
- Ciężki Karabin Pulsacyjny
- Dodano nowy wskaźnik celownika.
- Dodano współczynnik zmniejszający obrażenia przy strzałach na dużą odległość.
- Teraz zmniejszanie rozrzutu zaczyna się od razu po strzale, zamiast z opóźnieniem.
- Teraz rozrzut zwiększa się w zmiennym tempie. Z początku celność ostrzału jest większa, jednak później szybko spada.
- Wieżyczki Symmetry nie będą już generować energii superzdolności podczas zadawania obrażeń osłonom.
- Teleporter
- Zmniejszono koszt superzdolności o 40%.
- Symmetra nie będzie już zdobywać energii superzdolności w czasie, kiedy Teleporter jest aktywny.
- Wieżyczki Torbjörna nie będą już generować energii superzdolności podczas zadawania obrażeń osłonom.
- Złom
- Zwiększono limit Złomu ze 100 do 200 szt.
- Zmniejszono porcję zbieranego Złomu z 30 do 20 szt.
- Wprowadzono wskaźniki, które ułatwią graczom odnajdywanie Złomu.
- Nitownica
- Atak podstawowy
- Zwiększono obrażenia o 25%.
- Zmniejszono szybkostrzelność o 20%.
- Atak alternatywny
- Zwiększono obrażenia o 50%.
- Zwiększono współczynnik zmniejszający obrażenia przy minimalnym zasięgu.
- Zmniejszono szybkostrzelność o 33%.
- Teraz strzela pociskami i wymaga celowania.
- Wieżyczka
- Ulepszanie Wieżyczki nie wymaga już Złomu i jest możliwe częściej.
- Poziom 1
- Zwiększono obrażenia o 15%.
- Zmniejszono zdrowie z 250 do 150 pkt.
- Poziom 2
- Zwiększono obrażenia o 15%.
- Zmniejszono zdrowie z 425 do 300 pkt.
- Wieżyczek nie można już ulepszać do poziomu 3 zdolnością Młot Kowalski (więcej na ten temat poniżej, w części dotyczącej Przegrzania).
- Poziom 3
- Zwiększono obrażenia przy ostrzale pociskami o 15%.
- Zwiększono szybkostrzelność przy ostrzale pociskami o 25%.
- Zmniejszono obrażenia rakiet wystrzeliwanych z Wieżyczki o 50%, jednak teraz będzie ona strzelać seriami 4 rakiet.
- Zmniejszono szybkostrzelność Wieżyczki podczas ostrzału rakietami o 33%.
- Zwiększono promień wybuchu rakiet wystrzeliwanych z Wieżyczki o 40%.
- Rakiety nie powodują już odrzutu.
- Zwiększono zdrowie z 600 do 800 pkt.
- Wykucie Pancerza
- Zlikwidowano czas odnowienia.
- Zwiększono liczbę zapewnianych punktów pancerza z 50 do 75.
- Pancerze nie będą już widoczne dla wrogów.
- Przegrzanie
- Nie wypełnia już licznika Złomu.
- Nie redukuje już kosztu zdolności do 0 szt. Złomu.
- Teraz można aktywować tę zdolność w ruchu.
- Teraz automatycznie ulepsza Wieżyczki poziomu 2 do poziomu 3 podczas Przegrzania (Wieżyczki wracają do poziomu 2 po zakończeniu Przegrzania).








