Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » Aktualizacja » Overwatch Aktualizacja 15.11.2016 – Sombra dostępna
Aktualizacja

Overwatch Aktualizacja 15.11.2016 – Sombra dostępna

W grze pojawiła się nowa oficjalna aktualizacja. Osoby, które pobrały już wcześniejszy patch ważący 2GB muszą teraz pobrać zaledwie 73mb, inni natomiast są zmuszeni pobrać 1,25GB. Aktualizacja posiada numer 1.5.0.2.32980.

Z racji iż pisaliśmy już wcześniej o zmianach, odeślemy Was do artykułów temu poświęconych!

sombrapst

[blizzardquote]

Nowa zawartość w aktualizacji

Nowa bohaterka – Sombra (atak)
Sombra to jedna z najbardziej osławionych hakerek, która postanawia wyjść z ukrycia. Ta tajemnicza dywersantka wykorzystuje zdobyte informacje, aby manipulować ludźmi u władzy.
Sombra jest mistrzynią manipulacji, która potrafi hakować wrogów, tymczasowo blokując ich zdolności. Oprócz tego potrafi hakować apteczki i wieżyczki Torbjörna, sprawiając że stają się bezużyteczne dla przeciwników. Likwiduje wrogów ze swego pistoletu maszynowego, po zajęciu idealnej pozycji dzięki Kamuflażowi Termooptycznemu, który pozwala jej stać się niewidzialną i przez krótki czas poruszać się szybciej. Dzięki temu może potajemnie przemykać przez linie obrony przeciwnika, jednak jeśli zaatakuje kogoś lub otrzyma obrażenia, od razu zostaje odsłonięta. Sombra dysponuje też Translokatorem, który można rzucać jak granat. Po jego aktywowaniu Sombra teleportuje się w miejsce, w którym się on aktualnie znajduje (nawet jeśli jest w locie).
Superzdolność Sombry – Impuls Elektromagnetyczny – powoduje wyładowanie energii elektromagnetycznej o dużym promieniu, które hakuje wszystkich wrogów w polu rażenia oraz niszczy ich osłony i bariery. Więcej informacji o Sombrze można znaleźć na naszej stronie.

Nowa funkcja: Salon gier!
Zapraszamy do Salonu Gier, gdzie możecie odkryć nowe sposoby na grę w Overwatch. Można tu wybrać spośród mnóstwa okresowo zmieniających się trybów gry, map i zestawów reguł, które nie pasują do Szybkiej gry lub Rywalizacji. Bez względu na to, czy chodzi o pojedynki 1 na 1, potyczki 3 na 3, zmieniające się Rozróby, czy specjalne zestawy reguł takie jak „Zmiana bohaterów niedozwolona”, każdy znajdzie dla siebie grę pasującą do nastroju. Doświadczenie zdobywa się tak samo, jak w każdym innym trybie, lecz można też zdobyć nagrody dostępne tylko w Salonie gier takie jak skrzynki z łupami!

Nowa mapa typu Arena: Ekopunkt Antarktyda
Dołączcie do drużyny i odkryjcie Ekopunkt Antarktyda – dawną stację badawczą Overwatch, gdzie niegdyś stacjonowała klimatolog Mei-Ling Zhou. Kiedy badała występujące w tym regionie silne anomalie pogodowe, w stację uderzyła potężna burza antarktyczna. Gdy zespół badaczy nie miał już wyjścia, a zapasy zaczęły się kończyć, jego członkowie postanowili zamrozić się w kapsułach kriostatycznych i przeczekać w nich burzę. Myśleli, że potrwa to kilka miesięcy, jednak Mei przebudziła się prawie dziesięć lat później.
Ekopunkt Antarktyda to nowa, kompaktowa mapa łącząca kilka trybów gry, w tym bitwę 3 na 3 oraz pojedynek 1 na 1. Można się z nią zapoznać w Salonie gier.

Rywalizacja: Sezon 3
Sezon drugi Rywalizacji zakończy się 24 listopada, o 1:00 czasu polskiego, a sezon trzeci rozpocznie się 1 grudnia, o 1:00 czasu polskiego. W czasie tygodniowej przerwy w rozgrywkach sezonowych nadal będzie można dołączać do kolejek meczów z zestawami reguł Rywalizacji, jednak wyniki tych meczów nie będą miały wpływu na rangę umiejętności. Nie będzie również możliwe zdobywanie w nich punktów rywalizacji.

Wprowadziliśmy też parę zmian w systemie rang umiejętności, które pojawią się w sezonie 3. Gracze będą szerzej klasyfikowani w kategoriach rankingowych, co oznacza, że prawdopodobnie w sezonie 3 ranga umiejętności danego gracza będzie niższa niż w poprzednim sezonie.

Komentarz twórców: Kiedy zaczął się sezon 2, w kategorii złotej i platynowej uplasowało się więcej graczy niż przewidywaliśmy. Oznaczało to, że w ramach danej kategorii występowali gracze mocno różniący się poziomem umiejętności, a niektórzy osiągali w meczach klasyfikacyjnych nieprawidłowo wysoką rangę umiejętności. Ci gracze zwykle zaczynali sezon od korekty ich rangi umiejętności, która przez pierwsze kilka meczów spadała. W sezonie 3 rangi umiejętności będą po meczach klasyfikacyjnych nieco niższe, dzięki czemu będą mogły wzrastać po jego rozpoczęciu. Gdy dany gracz rozegra wystarczająco dużo meczów, jego ranga powinna wrócić do normy.

Zmiany ogólne

Ogólne

  • Wprowadzono serię usprawnień dotyczących formatu danych, które powinny skrócić czas wczytywania i zmniejszyć ilość wymaganego przez grę miejsca na dysku.
  • Wprowadzono kilka poprawek zmieniających ilość doświadczenia potrzebną do awansu na następny poziom.
    • Ilość doświadczenia potrzebna do awansu na poziomy od 2 do 13 pozostanie bez zmian.
    • Ilość doświadczenia potrzebna do awansu na poziomy od 14 do 100 zostanie nieznacznie zmniejszona.
    • Ilość doświadczenia potrzebna do awansu na poziomy powyżej 100 jest teraz stała (20 000 PD) i nie będzie się resetować po każdym awansie.

Komentarz twórców: Krzywa przyrostu doświadczenia działa obecnie w taki sposób, że gracze mogą dość szybko awansować na pierwsze 23 poziomy każdej kategorii (tj. poziomy 1-23, 101-123, 201-223, itd.). Dzieje się tak dlatego, że kiedy gracz awansuje, co 100 poziomów następuje zresetowanie krzywej przyrostu doświadczenia. Chociaż do tej pory rozwiązanie to sprawdzało się dobrze, to jednocześnie zachęcało niektórych do zaprzestania gry po awansie, żeby zachować te pierwsze 23 poziomy na wydarzenia sezonowe. Aby temu zaradzić, ilość doświadczenia potrzebna do awansu na dalsze poziomy (tj. poziomy po 100) jest teraz stała – wynosi 20 000 punktów – i nie ulega zresetowaniu. Łączna ilość doświadczenia potrzebnego do awansu na kolejnych 100 poziomów pozostanie bez zmian, jednak łączna ilość doświadczenia potrzebnego do awansu na pierwsze 100 poziomów (przed pierwszym awansem) została nieznacznie zmniejszona.

  • Teraz w meczach w trybie Szybka gra każdy bohater będzie mógł wystąpić w drużynie tylko raz.

Komentarz twórców: Obserwowaliśmy opinie graczy dotyczące limitu 1 bohatera na mecz w Rywalizacji. Generalnie uważamy, że obecna sytuacja z limitem bohaterów służy balansowi i stabilności gry. Z tego powodu zamierzamy wprowadzić limit 1 bohatera także w Szybkiej grze. Zdajemy sobie sprawę, że wielu graczy lubi mieć możliwość gry wieloma kopiami tego samego bohatera, więc wprowadziliśmy w Salonie gier nowy tryb „Bez ograniczeń”. Tryb ten korzysta z oryginalnego zestawu reguł Szybkiej gry, który umożliwia kumulowanie w drużynie tych samych bohaterów.

Tryb obserwatora

  • Zwiększono liczbę miejsc dla obserwatorów w Grach dowolnych z 6 do 12.

Zmiany balansu bohaterów

Ogólne

  • Zadawanie obrażeń obiektom innym niż postacie graczy (takim jak wieżyczki Torbjörna lub teleporter Symmetry) nie ładuje już superzdolności.
  • Koszt superzdolności wszystkich bohaterów zwiększono o 25%.

Komentarz twórców: Ostatnio trochę zbyt często widywaliśmy superzdolności, których użycie zmieniało losy całego meczu. Ta zmiana powinna nieco ograniczyć to zjawisko, nie wpływając zasadniczo na ich moc.

Ana

  • Nanowzmocnienie
    • Nie zwiększa już szybkości ruchu.

Komentarz twórców: Zwiększenie szybkości postaci przez Nanowzmocnie Any sprawiało, że zdolność ta zdawała się nie do powstrzymania. Wymuszało to na grających Aną wybór celów, które mogły naprawdę wykorzystać zwiększenie szybkości. Usunięcie tej premii oznacza, że Ana będzie miała powód, aby zapewniać Nanowzmocnienie innym bohaterom, a wrogom powinno umożliwić łatwiejsze odpieranie ataków.

D.Va

  • Wezwanie Mecha
    • Zmniejszono koszt superzdolności o 20%.
  • Zwiększono zdrowie mecha do 200 (poprzednio 100). Wartość pancerza dalej wynosi 400.
  • Zwiększono szybkość ruchu podczas ostrzału o 25%.

Komentarz twórców: Zmniejszyliśmy koszt superzdolności Wezwanie Mecha, aby zrównoważyć zwiększenie kosztu superzdolności u wszystkich bohaterów (więcej na ten temat powyżej). Grający D.Vą nie powinni zauważyć większej różnicy. Pozostałe zmiany pomogą D.Vie wytrzymywać więcej ataków, dzięki czemu będzie mogła wywierać większą presję na drużynę przeciwnika.

Lúcio

  • Potencjometr
    • Zmniejszono wartość efektu leczenia na sekundę o 10%.

Komentarz twórców: Łączna efektywność zdolności leczących Lúcia zawsze przynajmniej dorównywała innym uzdrowicielom w Overwatch, a dodatkowe korzyści zapewniane przez tego bohatera sprawiały, że jego wybór wydawał się niemal obowiązkowy.

Mei

  • Zamieć
    • Zwiększono koszt superzdolności o 15%.

Komentarz twórców: Promień działania superzdolności Mei został niedawno znacznie zwiększony. Biorąc pod uwagę, jak duży wpływ ta superzdolność może mieć na grę, obecnie zaczęła ona występować zbyt często.

Łaska

  • Teraz pasywna regeneracja zdrowia aktywuje się, kiedy Łasce uda się uniknąć obrażeń przez 1 sek. (poprzednio 3 sek.).

Komentarz twórców: Ta zmiana powinna ułatwić Łasce przetrwanie podczas unikania ostrzału wroga.

Fara

  • Wyrzutnia Rakiet
    • Zwiększono minimalne obrażenia od wybuchu o 13%.
    • Zmniejszono minimalny odrzut od wybuchu do 0%.
  • Skok Odrzutowy
    • Zwiększono siłę nośną o 35%.

Komentarz twórców: Te zmiany sprawią, że wybuchy pocisków z Wyrzutni Rakiet Fary będą groźniejsze, więc trafianie wielu celów na raz powinno sprawiać lepsze wrażenie. Skok Odrzutowy Fary również został wzmocniony, aby poprawić jej sterowność w powietrzu.

Żołnierz-76

  • Karabin Pulsacyjny
    • Zwiększono obrażenia pocisków z 17 do 20 pkt.
    • Zwiększono współczynnik maksymalnego rozrzutu pocisków z 2,2 do 2,4.

Komentarz twórców: Obrażenia Żołnierza-76 sprawiały wrażenie trochę zbyt niskich w porównaniu z podobnymi bohaterami. Ich zwiększenie wpłynie zarówno na zwykły ostrzał, jak i superzdolność.

Torbjörn

  • Teraz złom będzie automatycznie generowany z biegiem czasu.
  • Zmniejszono ilość złomu gromadzonego po poległych przeciwnikach o 40%.
  • Młot Kowalski
    • Zwiększono szybkość zamachnięcia o 25%.
    • Zmniejszono obrażenia o 27%.

Komentarz twórców: Wykucie Pancerza od zawsze było potężną zdolnością w arsenale Torbjörna, jednak często trudno było zebrać wystarczającą ilość złomu, żeby zapewnić realną pomoc drużynie w potrzebie. Z drugiej strony, jeśli drużyna przeżywała w walce dość długo, ilość złomu zbieranego po poległych wrogach umożliwiała Wykuwanie Pancerzy w takiej liczbie, że drużyna przeciwna praktycznie traciła możliwość odzyskania przewagi. Automatyczne generowanie złomu z biegiem czasu pomoże wyrównać te różnice i sprawi, że Torbjörn będzie bardziej użyteczny. Zwiększyliśmy też szybkość, z jaką macha młotem, żeby umożliwić mu szybsze budowanie wieżyczek poziomu 2.

Trupia Wdowa

  • Jadowita Mina
    • Eksplozja nie zadaje już obrażeń graczowi, który podłożył minę.
  • Pocałunek Wdowy
    • Zwiększono szybkość ładowania o 20%.

Komentarz twórców: Te zmiany pozwolą Trupiej Wdowie lepiej reagować i dostosowywać strategię do sytuacji na polu walki.

Zaria

  • Bariera Cząsteczkowa
    • Zmniejszono moc zyskiwaną dzięki barierom o 20%.
  • Bariera Projekcyjna
    • Zmniejszono moc zyskiwaną dzięki barierom o 20%.

Komentarz twórców: Wybór Zarii zaczynał wydawać się w większości sytuacji obowiązkowy ze względu na jej potencjał, jeśli chodzi o zadawanie obrażeń. Zamiast zmniejszać zadawane przez nią obrażenia, wprowadziliśmy zmianę, która nieco utrudni osiąganie maksymalnej mocy i poziomu obrażeń.

Usprawnienia w interfejsie użytkownika

Ogólne

  • Teraz podczas gry w Salonie gier na ekranie wczytywania będzie wyświetlana nazwa wybranego trybu gry.

Poprawki błędów

Ogólne

  • Naprawiono błąd, który czasami nie pozwalał na prawidłowe zamknięcie klienta gry w wersji PC, przez co aplikacja Battle.net traktowała grę jako nadal działającą.
  • Naprawiono błąd, przez który gracze nie otrzymywali odznaczenia za najwięcej wyleczonych obrażeń.
  • Naprawiono błąd, który powodował nieznaczne nakładanie się kolumn na liście „Ostatni gracze”.
  • Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie czwartej kolumny na liście znajomych.
  • Naprawiono błąd nawigacji, który mógł wystąpić podczas próby zmiany ustawień grafiki za pomocą kontrolera.
  • Teraz gracze będą usuwani z Obszaru treningowego, jeśli będą bezczynni.

SI

    • Naprawiono błąd, który powodował, że na mapie Ilios boty McCree wpadały do studni po użyciu Przewrotu Bojowego.
    • Naprawiono błąd, który mógł powodować blokowanie się botów w ścianie koło celu B na mapie Świątynia Anubisa.
    • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał botom przechodzenie przez pewne miejsca na mapie Zakłady Volskaya Industries.

Rywalizacja

  • Naprawiono błąd, który mógł powodować nieskończoną długość dogrywki na mapach typu Szturm.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że mecze rozpoczynały się z udziałem tylko 11 połączonych graczy.

Bohaterowie

  • Naprawiono błąd, który nie pozwalał na wyświetlanie statystyk leczenia u Any na stronie profilu kariery.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie własnych wskaźników celownika w trybie zbliżenia.
  • Naprawiono błąd, który powodował niewłaściwe rozmieszczanie dyni w prezentacji Genjiego o nazwie „Dyniowa rzeźba”, kiedy gracz korzystał z niektórych skórek.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie laski w prezentacji Łaski „Anioł Stróż”, kiedy gracz korzystał ze skórki Kobalt.
  • Naprawiono błąd, który nie pozwalał na wyświetlanie animacji zwycięskiej pozy Żniwiarza „Nagrobek”, kiedy okno klienta gry nie było na wierzchu.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Smudze używanie Mignięcia podczas cofania się za pomocą Powrotu.
  • Naprawiono błąd, który nie pozwalał na odtwarzanie niektórych kwestii Smugi, kiedy gracz korzystał ze skórki Punkówa.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Zarii chwytanie broni za rękojeść w prezentacji „Martwy ciąg”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Uderzenie Grawitonowe Zarii wystrzeliwało Reinhardta z dużą prędkością.

Mapy

 

  • Poprawiono literówkę na tablicy przy piekarni na mapie Eichenwalde.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał niektórym bohaterom stawanie wbrew intencjom twórców na niektórych kolumnach na mapie Ilios.
  • Naprawiono błąd na mapie Wieża Lijiang, który umożliwiał bohaterom dostawanie się w pewne miejsca wbrew intencjom twórców.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi dotarcie za pomocą Kroku w Cień w niezamierzone miejsca na mapie Nepal.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom odbieranie przeciwnikom ładunku w chronionej strefie nad stacją benzynową na mapie Droga 66.
  • Naprawiono błąd na mapie Zakłady Volskaya Industries, który umożliwiał Farze dostawanie się w pewne miejsca wbrew intencjom twórców.
  • Naprawiono błąd na mapie Posterunek: Gibraltar, który umożliwiał graczom dostawanie się w niezamierzone przez twórców gry miejsce w pobliżu ostatecznego celu.

Tryb obserwatora

  • Naprawiono błąd, który czasem powodował wyświetlanie pasków zdrowia w nieprawidłowym kolorze podczas obserwowania w Grach dowolnych.

[/blizzardquote]

29 komentarzy

Dodaj komentarz

  • o kurde, a byłem przekonany że wszystkie te zmiany wejdą razem z nowym sezonem, czyli 1 grudnia! pierdole projekt na jutro, włączam Overwatcha :D

  • Fajnie fajnie, spadek fps 70-100 w dół. Obszar treningowy ze stabilnych 300 potrafi spaść do 160. #dobrazmiana

  • Mówiłem że dzisiaj sombra z nowymi trybami będzie bo była przedwcześnie pobrana duża aktualizacja a niektórzy twierdzili że dopiero na sezon 3, to byłoby zbyt długo aż do 1 grudnia czekać, ana się pojawiła tydzień po tym jak wylądowała na pst, tylko że są problemy, w szybkiej grze nie da się sombry wybrać a w trybie arcade szuka i szuka mecze i znaleźć nie może

  • No nie…. tylko nie badziewna sombra, weźcie to znerfcie strasznie wkurzająca postać psująca grę. Miałem nadzieje, że sobie jeszcze z miesiąc pogram. A tu aż mi się odechciało… Powinni tą postać przemodelować zwłaszcza to hackowanie innych postaci i apteczek.

  • Moim zdaniem Sombra otrzymała stosowne zmiany. Hakować można tylko raz na 25 sekund, a pozostałe umiejętności wydają się być dobrze wyważone. Z łatwością Sombrę można kontrować D.Vą, która otrzymała znaczący buff. Nowych trybów niestety nie miałem okazji jeszcze sprawdzić, ponieważ występuje problem z powiązaniem połączenia z serwerami. Mam nadzieję, że jutro będzie już wszystko w porządku.

    • Mogli zwiększyć cooldown, ale do 15 sekund. Natomiast wprowadzić ograniczenie do shakowania np. 2 apteczek naraz. Takie jest moje zdanie. Ale zobaczę w praktyce jak zaraz zagram.

  • nie dość że Fara była praktycznie niegrywalna po buffie mcree, to teraz jeszcze ją znerfili usuwając odrzut od uderzenia rakietą (ile osób udawało mi się tym zrzucić w przepaść). Dodatkowo zbufowali divę, co teraz już totalnie Farą nie będzie się dało wygrać z nią w sytuacji 1vs1. I to ma być balans?

    • Z punktu widzenia Fary ja bym sie bardziej przejmowal buffem Zolnierza a nie D.vy. D.va nie dostala nic co jej pomaga w walce z Fara. Moze tylko wejsc szybciej do mecha jak z niego wypadnie i szybciej chodzic jak strzela. Obie te rzeczy nic nie daja przeciwko atakom z powietrza. No dobra ma jeszcze 100 wiecej zycia, ale w koncu to jest tank :)
      A do wyrzucania za mape jest alternatywny strzal a nie podstawowy. Ja tam wole zeby wybuch zadal wiecej obrazen niz odrzucal na pol kroku jak to bylo do tej pory. Uwazam, ze zmiana bardzo dobra. Dodatkowo mocniejszy Jet-pack = lepsza mobilnosc w powietrzu = trudniejsze trafianie przez takiego McCree.

      • Również uważam że zmiana dobra. Ja do odrzutu używam tylko i wyłącznie alternatywnego strzału. Odrzut przy normalnym strzale tylko przeszkadzał, żeby trzepnąć w przeciwnika drugi raz. Teraz Fara leci tak ładnie długo w powietrzu. Elegancka zmiana.

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ