Overwatch Aktualizacja 15.11.2016 - Sombra dostępna
W grze pojawiła się nowa oficjalna aktualizacja. Osoby, które pobrały już wcześniejszy patch ważący 2GB muszą teraz pobrać zaledwie 73mb, inni natomiast są zmuszeni pobrać 1,25GB. Aktualizacja posiada numer 1.5.0.2.32980. Z racji iż pisaliśmy już wcześniej o zmianach, odeślemy Was do artykułów temu poświęconych!
[blizzardquote]
Nowa zawartość w aktualizacji
Nowa bohaterka – Sombra (atak)
Sombra to jedna z najbardziej osławionych hakerek, która postanawia wyjść z ukrycia. Ta tajemnicza dywersantka wykorzystuje zdobyte informacje, aby manipulować ludźmi u władzy.
Sombra jest mistrzynią manipulacji, która potrafi hakować wrogów, tymczasowo blokując ich zdolności. Oprócz tego potrafi hakować apteczki i wieżyczki Torbjörna, sprawiając że stają się bezużyteczne dla przeciwników. Likwiduje wrogów ze swego pistoletu maszynowego, po zajęciu idealnej pozycji dzięki Kamuflażowi Termooptycznemu, który pozwala jej stać się niewidzialną i przez krótki czas poruszać się szybciej. Dzięki temu może potajemnie przemykać przez linie obrony przeciwnika, jednak jeśli zaatakuje kogoś lub otrzyma obrażenia, od razu zostaje odsłonięta. Sombra dysponuje też Translokatorem, który można rzucać jak granat. Po jego aktywowaniu Sombra teleportuje się w miejsce, w którym się on aktualnie znajduje (nawet jeśli jest w locie).
Superzdolność Sombry – Impuls Elektromagnetyczny – powoduje wyładowanie energii elektromagnetycznej o dużym promieniu, które hakuje wszystkich wrogów w polu rażenia oraz niszczy ich osłony i bariery. Więcej informacji o Sombrze można znaleźć na naszej stronie.
Nowa funkcja: Salon gier!
Zapraszamy do Salonu Gier, gdzie możecie odkryć nowe sposoby na grę w Overwatch. Można tu wybrać spośród mnóstwa okresowo zmieniających się trybów gry, map i zestawów reguł, które nie pasują do Szybkiej gry lub Rywalizacji. Bez względu na to, czy chodzi o pojedynki 1 na 1, potyczki 3 na 3, zmieniające się Rozróby, czy specjalne zestawy reguł takie jak „Zmiana bohaterów niedozwolona”, każdy znajdzie dla siebie grę pasującą do nastroju. Doświadczenie zdobywa się tak samo, jak w każdym innym trybie, lecz można też zdobyć nagrody dostępne tylko w Salonie gier takie jak skrzynki z łupami!
Nowa mapa typu Arena: Ekopunkt Antarktyda
Dołączcie do drużyny i odkryjcie Ekopunkt Antarktyda – dawną stację badawczą Overwatch, gdzie niegdyś stacjonowała klimatolog Mei-Ling Zhou. Kiedy badała występujące w tym regionie silne anomalie pogodowe, w stację uderzyła potężna burza antarktyczna. Gdy zespół badaczy nie miał już wyjścia, a zapasy zaczęły się kończyć, jego członkowie postanowili zamrozić się w kapsułach kriostatycznych i przeczekać w nich burzę. Myśleli, że potrwa to kilka miesięcy, jednak Mei przebudziła się prawie dziesięć lat później.
Ekopunkt Antarktyda to nowa, kompaktowa mapa łącząca kilka trybów gry, w tym bitwę 3 na 3 oraz pojedynek 1 na 1. Można się z nią zapoznać w Salonie gier.
Rywalizacja: Sezon 3
Sezon drugi Rywalizacji zakończy się 24 listopada, o 1:00 czasu polskiego, a sezon trzeci rozpocznie się 1 grudnia, o 1:00 czasu polskiego. W czasie tygodniowej przerwy w rozgrywkach sezonowych nadal będzie można dołączać do kolejek meczów z zestawami reguł Rywalizacji, jednak wyniki tych meczów nie będą miały wpływu na rangę umiejętności. Nie będzie również możliwe zdobywanie w nich punktów rywalizacji.
Wprowadziliśmy też parę zmian w systemie rang umiejętności, które pojawią się w sezonie 3. Gracze będą szerzej klasyfikowani w kategoriach rankingowych, co oznacza, że prawdopodobnie w sezonie 3 ranga umiejętności danego gracza będzie niższa niż w poprzednim sezonie.
Komentarz twórców: Kiedy zaczął się sezon 2, w kategorii złotej i platynowej uplasowało się więcej graczy niż przewidywaliśmy. Oznaczało to, że w ramach danej kategorii występowali gracze mocno różniący się poziomem umiejętności, a niektórzy osiągali w meczach klasyfikacyjnych nieprawidłowo wysoką rangę umiejętności. Ci gracze zwykle zaczynali sezon od korekty ich rangi umiejętności, która przez pierwsze kilka meczów spadała. W sezonie 3 rangi umiejętności będą po meczach klasyfikacyjnych nieco niższe, dzięki czemu będą mogły wzrastać po jego rozpoczęciu. Gdy dany gracz rozegra wystarczająco dużo meczów, jego ranga powinna wrócić do normy.
Zmiany ogólne
Ogólne
- Wprowadzono serię usprawnień dotyczących formatu danych, które powinny skrócić czas wczytywania i zmniejszyć ilość wymaganego przez grę miejsca na dysku.
- Wprowadzono kilka poprawek zmieniających ilość doświadczenia potrzebną do awansu na następny poziom.
- Ilość doświadczenia potrzebna do awansu na poziomy od 2 do 13 pozostanie bez zmian.
- Ilość doświadczenia potrzebna do awansu na poziomy od 14 do 100 zostanie nieznacznie zmniejszona.
- Ilość doświadczenia potrzebna do awansu na poziomy powyżej 100 jest teraz stała (20 000 PD) i nie będzie się resetować po każdym awansie.
- Teraz w meczach w trybie Szybka gra każdy bohater będzie mógł wystąpić w drużynie tylko raz.
- Zwiększono liczbę miejsc dla obserwatorów w Grach dowolnych z 6 do 12.
- Zadawanie obrażeń obiektom innym niż postacie graczy (takim jak wieżyczki Torbjörna lub teleporter Symmetry) nie ładuje już superzdolności.
- Koszt superzdolności wszystkich bohaterów zwiększono o 25%.
- Nanowzmocnienie
- Nie zwiększa już szybkości ruchu.
- Wezwanie Mecha
- Zmniejszono koszt superzdolności o 20%.
- Zwiększono zdrowie mecha do 200 (poprzednio 100). Wartość pancerza dalej wynosi 400.
- Zwiększono szybkość ruchu podczas ostrzału o 25%.
- Potencjometr
- Zmniejszono wartość efektu leczenia na sekundę o 10%.
- Zamieć
- Zwiększono koszt superzdolności o 15%.
- Teraz pasywna regeneracja zdrowia aktywuje się, kiedy Łasce uda się uniknąć obrażeń przez 1 sek. (poprzednio 3 sek.).
- Wyrzutnia Rakiet
- Zwiększono minimalne obrażenia od wybuchu o 13%.
- Zmniejszono minimalny odrzut od wybuchu do 0%.
- Skok Odrzutowy
- Zwiększono siłę nośną o 35%.
- Karabin Pulsacyjny
- Zwiększono obrażenia pocisków z 17 do 20 pkt.
- Zwiększono współczynnik maksymalnego rozrzutu pocisków z 2,2 do 2,4.
- Teraz złom będzie automatycznie generowany z biegiem czasu.
- Zmniejszono ilość złomu gromadzonego po poległych przeciwnikach o 40%.
- Młot Kowalski
- Zwiększono szybkość zamachnięcia o 25%.
- Zmniejszono obrażenia o 27%.
- Jadowita Mina
- Eksplozja nie zadaje już obrażeń graczowi, który podłożył minę.
- Pocałunek Wdowy
- Zwiększono szybkość ładowania o 20%.
- Bariera Cząsteczkowa
- Zmniejszono moc zyskiwaną dzięki barierom o 20%.
- Bariera Projekcyjna
- Zmniejszono moc zyskiwaną dzięki barierom o 20%.
- Teraz podczas gry w Salonie gier na ekranie wczytywania będzie wyświetlana nazwa wybranego trybu gry.
- Naprawiono błąd, który czasami nie pozwalał na prawidłowe zamknięcie klienta gry w wersji PC, przez co aplikacja Battle.net traktowała grę jako nadal działającą.
- Naprawiono błąd, przez który gracze nie otrzymywali odznaczenia za najwięcej wyleczonych obrażeń.
- Naprawiono błąd, który powodował nieznaczne nakładanie się kolumn na liście „Ostatni gracze”.
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie czwartej kolumny na liście znajomych.
- Naprawiono błąd nawigacji, który mógł wystąpić podczas próby zmiany ustawień grafiki za pomocą kontrolera.
- Teraz gracze będą usuwani z Obszaru treningowego, jeśli będą bezczynni.
- Naprawiono błąd, który powodował, że na mapie Ilios boty McCree wpadały do studni po użyciu Przewrotu Bojowego.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować blokowanie się botów w ścianie koło celu B na mapie Świątynia Anubisa.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał botom przechodzenie przez pewne miejsca na mapie Zakłady Volskaya Industries.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować nieskończoną długość dogrywki na mapach typu Szturm.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że mecze rozpoczynały się z udziałem tylko 11 połączonych graczy.
- Naprawiono błąd, który nie pozwalał na wyświetlanie statystyk leczenia u Any na stronie profilu kariery.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie własnych wskaźników celownika w trybie zbliżenia.
- Naprawiono błąd, który powodował niewłaściwe rozmieszczanie dyni w prezentacji Genjiego o nazwie „Dyniowa rzeźba”, kiedy gracz korzystał z niektórych skórek.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie laski w prezentacji Łaski „Anioł Stróż”, kiedy gracz korzystał ze skórki Kobalt.
- Naprawiono błąd, który nie pozwalał na wyświetlanie animacji zwycięskiej pozy Żniwiarza „Nagrobek”, kiedy okno klienta gry nie było na wierzchu.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał Smudze używanie Mignięcia podczas cofania się za pomocą Powrotu.
- Naprawiono błąd, który nie pozwalał na odtwarzanie niektórych kwestii Smugi, kiedy gracz korzystał ze skórki Punkówa.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Zarii chwytanie broni za rękojeść w prezentacji „Martwy ciąg”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Uderzenie Grawitonowe Zarii wystrzeliwało Reinhardta z dużą prędkością.
- Poprawiono literówkę na tablicy przy piekarni na mapie Eichenwalde.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał niektórym bohaterom stawanie wbrew intencjom twórców na niektórych kolumnach na mapie Ilios.
- Naprawiono błąd na mapie Wieża Lijiang, który umożliwiał bohaterom dostawanie się w pewne miejsca wbrew intencjom twórców.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi dotarcie za pomocą Kroku w Cień w niezamierzone miejsca na mapie Nepal.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom odbieranie przeciwnikom ładunku w chronionej strefie nad stacją benzynową na mapie Droga 66.
- Naprawiono błąd na mapie Zakłady Volskaya Industries, który umożliwiał Farze dostawanie się w pewne miejsca wbrew intencjom twórców.
- Naprawiono błąd na mapie Posterunek: Gibraltar, który umożliwiał graczom dostawanie się w niezamierzone przez twórców gry miejsce w pobliżu ostatecznego celu.
- Naprawiono błąd, który czasem powodował wyświetlanie pasków zdrowia w nieprawidłowym kolorze podczas obserwowania w Grach dowolnych.








