Dołącz do naszej grupy!
Rocznica 2019!
Strona główna » News » Overwatch miał system oznacza, jak w Apex Legends. Możliwe, że ostatecznie go wprowadzą!
News

Overwatch miał system oznacza, jak w Apex Legends. Możliwe, że ostatecznie go wprowadzą!

Apex Legends to gra, która podbiła światowy rynek, a system oznaczania bez dwóch zdań jest tam genialny!


Jeff Kaplan mocno nam się uaktywnił na forum! Tym razem odniósł się do systemu oznaczania, znanego z Apex Legends. Swoją drogą pisaliśmy o nim w jednym z ostatnich newsów – KLIK

Kaplan przyznał, że Respawn (studio odpowiedzialne za Apex) zrobiło kawał dobrej roboty projektując system pingów. To działa bardzo dobrze – czytamy.

Overwatch miał podobny system

Okazuje się, że we wczesnym stadium rozwoju, Overwatch miał bardzo podobny system oznaczania. Blizzardowy był inspirowany grami MOBA, jak League of Legends i Heroes of the Storm. Ostatecznie został usunięty z kilku powodów:

  • Przy 6 osobach na drużynę robił się niezły spam oznaczeniami, jeżeli używało go więcej osób
  • Problemem okazała się również wielkość i sposób budowy map. Odległości w Overwatch to zazwyczaj 10-30 metrów, a używanie „pingów” w tej sytuacji nie bardzo miało sens i powodowało więcej frustracji, niż pożytku. W Apex mapy są większe i inaczej rozmieszczone, dlatego tam działa to znacznie lepiej

Co ciekawe, usłyszeliśmy również, że Blizzard może w przyszłości przemyśleć zmiany obecnego „koła” w taki sposób, by lepiej służył graczom.

Byłoby fajnie przemyśleć na nowo nasz system i zobaczyć, czy można go ulepszyć. Mamy zaprojektowanych trochę zmian to koła powiadomień, do których będziemy dążyć.

Czyli niebiescy kombinowali już ze zmianami obecnego systemu, natomiast Apex jest dla nich kolejnym bodźcem do popchnięcia prac do przodu.

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ