Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » News » Overwatch na Nintendo pójdzie 30FPS. Gracze niezadowoleni
News

Overwatch na Nintendo pójdzie 30FPS. Gracze niezadowoleni

Premiera Overwatch na Nintendo wywołała ogromne emocje.


Overwatch za chwilę oficjalnie pojawi się na platformie Nintendo. Wiemy już, że gra pójdzie w 30 klatkach na sekundę. To niezbyt podoba się graczom, którzy wprost pytają – czy to nie cofanie się?

Overwatch na Nintendo

Temat Overwatch na konsolę Switch jest naprawdę tematem trudnym. W sieci są obecnie dwa obozy – jeden zachwycony, drugi nie tylko sceptyczny, ale przewidujący wręcz kompletną klapę.

Skąd taki podział? Część społeczności widzi w tym ogromną szansę na rozwój przenośnego grania. Faktycznie, możliwość skopania tyłków przeciwników leżąc w łóżku na wakacjach jest kuszącą perspektywą. Z drugiej strony mamy ogromne obawy.

FPS i brak Cross-play

Skąd ten sceptycyzm? Wynika on głównie z dwóch rzeczy. Pierwszą jest ograniczenie klatek na sekundę do zaledwie 30. Taka liczba już dawno przestała zadowalać graczy. Overwatch jest niesamowicie dynamiczny, a tutaj nagle tak duży spadek FPS.

Druga kwestia to brak cross-play. Jak będą wyglądać serwery Switcha po kilku tygodniach, czy miesiącach? Może być kiepsko, jeżeli Blizzard nie zadba o odpowiednią promocję tytułu. W końcu mamy tutaj jeszcze blokadę ról, która musi stworzyć odpowiednią kompozycję.

18 komentarzy

Dodaj komentarz

      • Chodziło mi o to że człowiek nie widzi różnicy między stałymi 30 a 60 FPS ale oczywiście gracze narzekają że przegrali bo nic nie widzieli bo im spadło do 55

        • ja też lubię nintendo, ich sprzęt i gry ale nie załamujmy rzeczywistości takimi głupotami jakie wygadujesz XD 30 fpsów to żart w takiej grze jak overwatch, jeśli ktoś nie widzi róznicy między 30 a 60 lub 60 a 144 i 240 to albo ma problem z oczkami albo nie jest w stanie grać w coś w większej ilości FPSów niż magiczne 30 bo go sprzęt ogranicza :D

    • Ludzkie oko widzi w 300 klatkach na sekundę…
      Oko konsolowca w 30

      (Tak żeby hejtu nie było wiem że oko nie widzi w klatkach na sekundę i sam lubię często pograć na konsoli 😀)

  • Oko ludzkie nie rozróżnia liczby kaltek jak jest większa od 30 na sekundę. Ale większa liczba klatek pozwala zareagować szybciej z powodu tego że 1s=1000ms więc jak mamy 30fps to klatka zmienia się co około 33ms i mżemy trafić najgorszy scenariusz że będziemy mieli dodatkowo np 30ms opuźnienia ze względu na fps bo przykładowo przy 144fps będzie to tylko 7ms w najgorszym wypadku. Na opużnienie wpływa wiele czynników (opuźnienia matrycy input lag monitora itp.) ale czym mamy lepsze komponenty tym szybciej zareagujemy w dynamicznych grach.

  • 30 FPS w takiej grze to jakiś tryb dla masochistów, grając na premierę w płynnych 60 FPSach byłem zadowolony ale po przesiadce na monitor 240hz nawet 60 klatek sprawia początkowo ból, inna sprawa czy mówimy tutaj o 30 FPS w trybie przenośnym czy w doku bo jeśli ta 2 opcja to możemy zapomnieć o graniu nawet w 30 fpsach podczas trybu przenośnego XD dobrze że brak cross-play został przy tym ogłoszony bo ludzie grający na switchu z innymi platformami byliby jak kule u nogi

  • Pamietam jak w szkole mnie uczyli Że człowiek widzi do 24 klatek na sekundę… pomyliło im się pewnie z 240

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ