Overwatch Polska

Reworki istniejących postaci, czy zupełnie nowi bohaterowie? Co lepsze?

Dzisiejszego poranka proponujemy coś innego. Coś do dyskusji i chwilowego zastanowienia się!


Poranny Overwatch to nowa seria artykułów, które mają się pokazywać w zamyśle codziennie. Choć na pewno będą przypadki, gdy nie będziemy mieli dobrego tematu. Wtedy po prostu będziemy publikować zwykłe newsy. Nadal pracujemy nad naprawieniem niektórych rzeczy na stronie. Prosimy o cierpliwość, pracujemy dzień i noc :)

Reworki, wszędzie reworki

Blizzard w ostatnich miesiącach postawił sobie bardzo jasny cel - przerobić balans obecnych bohaterów w taki sposób, by dostosować ich zarówno pod "zwykłych" graczy, jak i profesjonalistów. W efekcie zobaczyliśmy kompletnie nową Symmetrę, studio bawi się z Sombrą, a niedługo ma wyjść Torbjorn 2.0. Tylko czy to dobry sposób na dzisiejszego Overwatch? Zastanówmy się, co pozytywnego jest w reworkach:
  • Dostosowanie bohaterów, którzy jakiś czas temu przestali pasować do mety, lub ich styl nie pasuje do obecnego Overwatch
  • Możliwość zmiany mety poprzez kilka zmian umiejętności. Proces zajmujący zdecydowanie mniej czasu, niż wymyślanie nowego bohatera
  • Polepszenie postaci w taki sposób, by więcej osób zaczęło nią grać
  • Osłabienie postaci, która wydaje się za mocna
  • Ponowne poznawanie mechanik postaci i poczucie świeżości
To chyba główne zadania, jakie mają reworki w Overwatch. Jak to wychodzi w praktyce? Bardzo różnie. O ile wszyscy doceniali zmiany D.Vy, czy chociażby Hanzo, o tyle taka Łaska spotkała się z olbrzymią kontrowersją i krytyką działań studia. Dlaczego? Tu przechodzimy do punktu drugiego. Negatywne strony reworków?
  • Nietrafione zmiany
  • Wywrócenie wielu graczom do góry nogami ich przyzwyczajeń
I to ten drugi punkt wydaje się być najważniejszy. Wiele osób negatywnie wypowiada się o reworkach, gdy chodzi o ich mainów. Wszyscy przyzwyczajamy się do naszego bohatera, uczymy się każdego aspektu gry daną postacią, by z dnia na dzień dowiedzieć się, że za kilka tygodni będzie to wyglądało zupełnie inaczej.

A może kompletnie nowy bohater?

Z drugiej strony mamy wprowadzanie zupełnie nowych, świeżych postaci. Podobne efekty, jak przy niektórych reworkach, a jednak z kluczowymi różnicami. Często jednak nowe postacie mają takie wady, które potrafią przyćmić pozytywy. Dlaczego wprowadzanie nowych postaci jest okej?
  • Więcej postaci oznacza więcej możliwości i sposobów gry
  • Nowa historia, nowa opowieść, nowy dreszczyk emocji przy odgadywaniu zwiastunów, śledzeniu poszlak etc.
  • Możliwość wpłynięcia na metę bez krzywdzenia niczyich mainów (chyba, że postać mocno je kontruje)
  • Odkrywanie czegoś nowego, nauka grania zarówno daną postacią, jak i przeciwko niej
A co na minus?
  • Więcej postaci powoduje większe zamieszanie w grze, ludzie niekiedy przyzwyczajają się do nowych mechanik kilka tygodni
  • Nowe postacie zazwyczaj nie są zbyt dobrze zbalansowane i potrzebują chwili czasu, by Blizzard dobrze je umiejscowił w mecie

Co obecnie jest lepsze?

Trudne pytanie i stąd jest to dobry temat do dyskusji. Czy Blizzard powinien wprowadzać reworki, czy jednak poświęcić więcej czasu i przydzielić więcej osób do tworzenia nowych postaci? Czy lepiej balansować Overwatch przerabiając istniejące postacie, czy może wpływać na będących już w uniwersum bohaterów nowymi postaciami?

Dajcie znać, co uważacie i jakie reworki lub postacie zapadły Wam najbardziej w pamięci!

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.