System pochwał obniżył toksyczność o 40%
Najnowszy wywiad udowadnia, jak ważny był system pochwał.
Toksyczność w Overwatch była od pewnego momentu nie do zniesienia. Twórcy musieli reagować i pierwszą większą odpowiedzią było wprowadzenie zupełnie nowego systemu pochwał. Po każdym meczu można przyznać punkty różnym graczom, które ostatecznie sumują się w poziom pochwał.
I ten system zmniejszył toksyczność o 40%
W najnowszym wywiadzie dla Gamasutry, Natasha Miller ujawnia, że opisywany system miał ogromny wpływ na kształt Overwatch. Po jego wprowadzeniu, Blizzard zanotował znaczny spadek meczów, w którym występuje niewłaściwe zachowanie. Dowiadujemy się także, że Blizzard nie tyle chciał karać złych graczy, co nagradzać tych pozytywnych. Wydawało im się, że każdy gracz w środku ma pokłady dobroci i umie współpracować z innymi, jednak nie otrzymuje za to żadnej nagrody. Pochwały miały wpłynąć na takie osoby i sprawić, by miały motywację do lepszego zachowywania się.








