Esport w Overwatch obchodzi mało osób, bo oglądanie meczów to jakiś horror
Esport w Overwatch to mega zawiła sprawa, ale to już mało kogo obchodzi.To nie tak, że Overwatch nie jest tytułem esportowym i nie ma potencjału. Jestem redaktorem największej strony o Overwatch, a widziałem może z 10 meczów łącznie. Dlaczego?
Oglądanie tego jest bardzo męczące, bardzo
Mecze reprezentacji Polski pokazały, że ludzie są zainteresowani meczami w Overwatch na najwyższym poziomie. Tylko co z tego, skoro ich oglądanie naprawdę jest ciężkie? To nie tak, że "ooo, bo będzie się teraz czepiał wszystkiego". Nie. Użytkownik reddita o nicku spahp spisał spokojnie kilkadziesiąt pozycji, które odnoszą się tylko do trybu obserwatora i do tego, co można w nim ulepszyć. Ja spróbuję to streścić i przedstawić w pigułce i dodać coś od siebie.Kolory
Tak, to jeden z największych problemów. Wszyscy są przyzwyczajeni, że:- niebieski = sojusznicy
- czerwoni = przeciwnicy
- Na początku casterzy nie widzą, co gracze wybierają. Kilka minut latania po całej mapie, dziwne,
- Kwestie bohaterów nakładają się na siebie. Lucio mówi, że ma gotową umiejętność specjalną, a my nie wiemy, który Lucio to powiedział i kogo teraz obserwować. Wprowadza to spore zamieszanie i niejednokrotnie myli,
- Paski życia dla drużyny niebieskiej są białe, ponownie problem z kolorami,
- Większość efektów wizualnych i dźwiękowych zostało zaprojektowanych z myślą o graniu, nie o oglądaniu. To po prostu czuć,
- Athena nie rozróżnia drużyn,
- Brak możliwości zmiany skórek prowadzi do problemów przy rozróżnianiu drużyn,
- Większość czasu spędzamy na oglądaniu kilku bohaterów przemiennie: Żołnierz, Genji i Smuga. Czasem D.Va i bardzo rzadko Zenek,
- Brakuje wskazówek, jasnego wyjaśnienia, jakichś podpowiedzi dla osób, które dopiero zaczynają grać i nie bardzo kumają o co chodzi. Na początku rundy przydałoby się jakieś wyjaśnienie zasad, pokazanie najważniejszych miejscówek etc.
- Śledzenie akcji jest bardzo ciężkie. Praca kamery wydaje się bardzo sztuczna i często caster lata gdzieś po mapie w niezbyt skoordynowanych ruchach.








