Overwatch Polska

Kto powinien dostać buffa, a kto nerfa? WYNIKI!

Wczoraj zrobiliśmy ankietę odnośnie tego, kto waszym zdaniem powinien dostać buffa, a kto nerfa.
Co ciekawe, w większości uważacie, że Overwatch jest dobrze zbalansowany i nie potrzebuje dużych zmian. Jest kilka postaci, które mocno się wyróżniają, wśród nich oczywiście Sombra, Łaska(ale dlaczego GRRR, super postać!) i Winston.  

Najlepiej prawym na obrazek -> Otwórz w nowej karcie -> Kliknąć lupą. Inaczej nie rozczytacie.

Teraz najciekawsze wasze wypowiedzi (pisownia oryginalna, gorzej niż my nie da się pisać xD):

Wypowiedzi na drugiej stronie (kwestia tego, żebyście nie przewijali kij wie ile).

Buff Łaski

Często czekam na ostatni pick, więc zostają mi supporty lub tanki, dlatego o nich się wypowiem. Łaska powinna dostać lekkiego reworka. Ktoś już wspomniał, że mogłaby jednocześnie leczyć i boostować. Załóżmy trzymamy dwa przyciski myszy jednocześnie, kosztem wartości leczenia i boosta, by nie było za bardzo op. Ewentualnie pod jednym przyciskiem podczas boostawania plus jednoczesna możliwość strzelania ;). Reszta healerów wg mnie nie potrzebuje zmian. Co do tanków, Winston mógłby być ciut mocniejszy jeśli chodzi o obrażenia lub wytrzymałość. No i ten nieszczęsny hak Wieprza cały czas płata figle.

Buff Żwniwiarza

Żniwiarz. Potrzebuje. Buffa. Prawie wszyscy oprócz niego go dostali od premiery, i został w tyle. Krótka lista w jaki sposób został znerfiony na tle innych: buff Soldiera (wyparł on Reapera z czołówki DPS), hak 2.0 (fajnie, nie przechodzi przez ściany, ale zabija na hita), dodanie Any (siedzi na tyłach teamu i utrudnia flankowanie), buff Bastiona (już go sam nie ściągniesz rozstawionego), buff Fary (jedyną nadzieją na zabicie jej było to że w końcu lądowała, teraz już nie musi), buff Symetry (zaczęła zabezpieczać flanki swojego teamu). Buff nie musi być duży, żeby chociaż wzmocnili krok w cień, na razie przydaje się to to tylko do pozycjonowania.

Nerf literówek

Panie retagdoże jezt literuwka w tutyle!

Nerf Lucio

Nerfa (niewielkiego) potrzebuje zdecydowanie Lucio jest to zbyt często wybierana postacią przez co tracą inne, być może zmniejszenie DMG lub zmniejszenie szybkości. Również Rein powinien mieć nerfa na zmniejszenie odległości ataku. Zmniejszył bym jeszcze wielkość sondy Hanzo jest zbyt duża, ale zamiast tego zwiększy szybkość ruchu gdy nie atakuje. Buff należy się Trupiej wdowie jej ult powinno trwać dłużej lub szybciej się ładować, a linka powinna mieć krótszy cooldown. Złomiarz z dodatkową pułapką. Bastion(ale on już jest zmieniany). Łaska przyciąganie nie powinno działać tylko do sojuszników, ale również w dowolny punkt skierowane(taki mocniejszy skok do przodu) aby mogła łatwiej uciekać przed wrogami. I dodać jej pistolet bez przeładowania. Może jeszcze Żniwiarz i coś z jego teleportem.

Ogólny balans

AMateusz Moje pomysły co do balansu, mam nadzieje, że ktoś to przeczyta Ana 1.Zmniejszenie działania granatu z 100% blokowania heala do 50-80% i wydłużenie efektu z 4s do 5-7s LUB Zmniejszenie efektu granatu z 4s do 3s, zwiększenie bonusu do heala z 50% do 75%-100% 2. Zwiększenie obszaru wybuchu granatu z 4m do 5-6m Genji 1. Zmiany (naprawa) w chodzeniu po ścianach 2. Jeżeli pod koniec ulta użyjemy odbicia chowanie miecza nie będzie już anulowało odbicia Mccree 1. Spadek podstawowych obrażeń zmieniony z 22-45m do 28-40m 2. Drugi tryb ataku jest celniejszy o 20-30% i pierwszy strzał ma tako samą celność jak tryb podstawowy 3. Zmniejszenie czasu odnowienia przewrotu z 8s do 6-7s 4. Zwiększenie szybkości chodzenia podczas ulta do 50% prędkości normalnej szybkości 5. Żeby schować się przed ultem należy być w całości zasłoniętym, jeżeli jest widoczna głowa ult zadaje normalny dmg, jeżeli jest widoczny tylko tułów ult zadaje 50% obrażeń 6. Usunięcie opóźnienia między kliknięciem a pierwszy wystrzałem ulta 7. Zmniejszenie światła ulta 50-100% 8. Min dmg z 20 do 35 Fara 1. Dodanie spadku dmg od 40m do 70m Aktualnie: Direct hit: 120 Splash max: 80 Splash min: 30 Po zmianach: -Max Direct hit: 125 Splash max: 100 Splash min: 50 -Min Direct hit: 80 Splash max: 50 Splash min: 20 Reaper 1. Po teleportacji przez 1s stoimy w miejscu, ale nie otrzymujemy obrażeń i nie możemy strzelać Soldier76 1. Zmniejszenie obrażeń max z 20 do 17 2. Zwiększenie magazynka z 25 do 30 pocisków Sombra 1. Zwiększenie dmg z 2.4-8 do 5-10, Zmniejszenie magazynka z 60 do 40 LUB Zwiększenie szybkostrzelności z 20 do 30 pocisków/s 2. Zwiększenie celności o 20-30% 3. Zhakowani przeciwnicy, wieżyczka Torba, teleport albo emiter otrzymują 10-20% więcej obrażeń oraz są widoczni przez ściany 4. Zmniejszenie czasu trwania zhakowania przeciwnika z 5s do 4s 5. Ult nie zabiera życia niebieskim tarczą (nadal niszczy ult Lucia) 6. Można hakować ult Symetry wyłączając teleport albo emiter barier na 10s 7. Ult hakuje apteczki, wieżyczkę Torba, teleport albo emiter barier 8. Marker znika po 20s z 15s 9. Można dodać przycisk do anulowania teleporta 10. Sojusznicy widzą przeciwników przy pomocy oportunisty Smuga 1. Zwiększenie dmg ulta z 400 do 600 2. Zwiększenie ilości punktów potrzebnych do ulta o 50% Bastion 1. Wprowadzenie zmian z ptr Hanzo 1. Zmiany (naprawa) w chodzeniu po ścianach 2. Zwiększenie prędkości pocisków 3. Zmniejszenie opadania pocisków Złomiarz 1. Zmniejszenie opadania pocisków 2. Zwiększenie ilości pocisków z 5 do 6 3. Zwiększenie ilości pułapek do 2 4. Zmniejszenie widocznej części pułapki 5. Opona warczy także gdy się nie rusza albo jedzie po ścianie, ale jest ogólnie cichsza 6. Opona ma 120-150hp Mei 1.Nic Torb 1. Podstawowy i dodatkowy strzał ma po 6 ammo (dodatkowy strzał zabiera 1 ammo na strzał) 2. Podstawowy leczy wieżyczkę o 50hp 3. Turret ma 200(150+50)/350(150+200)/400(200+200)hp (suma(białe hp+pomarańczowe hp)) 4. Turret ma duży odrzut przeciwników 5. Upgrade Turreta kosztuje 75 scrapu (13 na uderzenie młotkiem) 6. Torb może zbierać małe i duże kupki złomu Małe (15 złomu) wypadają z przeciwników którzy bazowo mają 250 hp i mniej oraz pojawiają się przy małych health packach niezależnie od nich Duże (25 złomu) wypadają z przeciwników którzy bazowo mają 300 hp i więcej oraz pojawiają się przy dużych health packach niezależnie od nich 7. Torb może nosić 300 złomu 8. Dodanie możliwości obrotu wieżyczki 9. Turret może być Upgradeowany do 3 poziomu, zyskuje wtedy rakitey (4 rakiety co 2s) Ult daje wieżyczce na którymkolwiek poziomie 300 armora, leczy ją i zwiększa jej szybkostrzelność, jeżeli Torb zginie Turret nadal ma buffa Wdowa 1. Grappling Hook odnowienie z 12s do 8-10s 2. Mina tworzy kłęby dymu półprzeźroczystego który utrzymuje się 5s, przeciwnik stojąc w niej otrzymuje dmg i po wyjściu z niej otrzymuje dmg przez 5s, ponowne wejście resetuje zatrucie 3. Dmg miny zwiększony z 15 do 20 na s 4. Zwiększenie dmg snajperki z 12-120 do 50-150 5. Zwiększenie mnożnik za Headshoty z 2,5 na 3 6. Ult dodatkowo przyspiesza ładowanie strzału o 50%, ult jest o 50% droższy D.va 1. Zmiana hp 400+200 na 300+300 Rein 1. Nic Wieprzu 1. Zmiany z ptr Winston 1. Zwiększenie dmg z 60dmg/s do 75dmg/s 2. Zwiększenie dmg lądowanie po skoku z 50 do 80 3. Zwiększenie hp bariery z 600 do 800, bariera pozostaje tak dopuki nie zostanie zniszczona lub wyłączona 4. Odnowienie trwa 20s i rozpoczyna się po postawieniu bariery Zaria 1. Zwiększenie dmg Secondary Fire z 45 do 60 Lucio 1. Zwiększenie odnowienia bopa z 4s do 6s 2. Przez pierwsze 1-2s ult nie znika Mercy 1. Zwiększenie heala z 60 do 80-85 2. Zwiększenie boosta dmg z 30% do 35% 3. Dodanie umiejętności ucieczki, odskok na kilka m do przodu w kierunku w którym się patrzy. Odnowienie 6-8s 4. Zmiany z ptr Symetra 1. Zmniejszenie maksymalnej odległości promienia z 7-9.5 do 6-8 2. Pociski ładowane lecą szybciej gdy są małe i wolniej gdy duże 3. Zmniejszenie życia bariery z 1025 do 800 hp 4. Dodanie pasywnej zdolności zmieniania 50% białego życia sojuszników na niebieskie (ult Sombry nie niszczy a deaktywuje, bariery nie regenerują się) 5. Dodanie informacji dla sojuszników i dla gracza gdy wyjdą poza zasięg projektora, zwiększenie ilości użyć teleportu, dodanie możliwości obrotu teleportu Zen 1. Nic, chyba To tyle, gratuluje komuś kto to przeczyta Druga wiadomość o ogólnym balansie
Jako że posiadam już około 600h w grze i dosyć wysoką rangę, pozwolę w skrócie napisać moje odczucia dotyczące balansu Smuga według mnie nie wymaga balansu. W obecnym stanie potrafi zadać straty jeżeli nie jest odpowiednio skontrowana. Phara również powinna zostać bez zmian, ewentualnie z bardzo delikatnym nerfem. Odpowiednio grając tą postacią można niszczyć wszystko i pozostać w odpowiedniej odległości od swoich kontr. Wiele jednak zależy od mapy i compu przeciwników. Sombrą potrzebuje sporego buffa, chyba że ktoś kupuje gadkę o tym że gracze nie nauczyli się ją jeszcze grać :v Reapera/Żołnierza/McCree postawie obok siebie. Ich balans zależy w ogromnym stopniu od tego jak radzą sobie inni z wymienionych. Reaper przede wszystkim potrzebuje buffa, McCree również CHYBA że żołnierz zostanie znerfiony w takim stopniu, aby McCree stał z nim na równi. Jeżeli. Żołnierz zostanie znerfiony buff Reapera nie będzie musiał być zbyt duży, warto jednak wspomnieć że wówczas wypada znerfić Fare, ponieważ jedna z jej teoretycznych kontr zostanie osłabiona. Bohaterów obrona pozostawie bez komentarza, dobrze grane potrafią nieźle się sprawować, jednak także są mocno sytuacyjne. Z kolei ich buff prawdopodobnie skończył by się tym że postacie z tej grupy byłyby zbyt op (widowmaker pamiętamy). Dla większości postaci z tej grupy przydałby się mniejszy lub większy rework. Tanki wydają się dosyć dobrze zbalansowane. Reinhardt jest idealnie zbalansowany, nic bym w nim nie zmieniał, powiem tylko że jestem jego mainem i czuję że jest ok. Zaria aktualnie jest dobrze zbalansowana. Winston potrzebuje wg mnie delikatnego buffa do dmg oraz zmian cd/hp jego tarczy, gdyż aktualnie ma długi cd oraz łatwo ją zniszczyć, jest mocno sytuacyjna. Rozważył bym również zmienianie 100 zdrowia na dodatkowe 100 pancerza, bo teraz wydaje się dosyć papierowy. D. VA wg mnie powinna mieć 300hp/armora bo aktualnie również schodzi za szybko. Dodatkowo można zmienić hitbox krytyczny, bo hs wpadają bardzo łatwo. Roadhog po zmianach na pst powinien być dobrze zbalansowany. Wśród support ów zmian wg mnie potrzebuje tylko Mercy, nawet znienawidzona szczególnie na niższych rangach symmetra wg mnie jest w dobrym miejscu, jest dosyć sytuacyjna. Mercy powinna dostać rework. W oczy rzuca się brak umiejętności pod "E", moja propozycją byłaby bańka podobna do osłony Zarii rzucana sojusznika. Hp osłony wynosiłoby 200hp, z cd 8 sekund od momentu rozbicia osłony. Delikatnie przyspieszył bym ładowanie ulta, a także prędkość umiejętności pod "shift" byłaby większą (łaska prz3mieszcałaby się szybciej). Mam nadzieję że ktoś dał radę to przeczytać :p. Pozdrawiam wszystkich i przepraszam za ewentualne błędy w pisowni.

Najnowsze

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

Odbierz darmowego skina do Mei z Overwatch

2025-02-26 15:14:30

Sezon 15 przyniósł ogromne zmiany. Powrót lootboxów sprawił, że wielu weteranów gry raz jeszcze postanowiło powrócić. Jednym z powodów jest możliwość odebrania tego skina.

Overwatch 2 przywraca lootboxy

Overwatch 2 przywraca lootboxy

2025-02-12 19:50:28

Lootboxy, czyli po prostu skrzynki z łupami powracają do Overwatcha jako część aktualizacji, jaka wprowadzi do gry sezon 15.