Dołącz do naszej grupy!
Strona główna » Poradnik » Jak kontrować poszczególnych bohaterów Overwatch?
Poradnik

Jak kontrować poszczególnych bohaterów Overwatch?

Bohaterowie

Overwatch to gra, w której ogromne znaczenie ma kompozycja drużyny oraz umiejętność zmiany postaci w trakcie rozgrywki. Można to porównać do gry w kamień-papier-nożyczki tylko zamiast trzech opcji mamy do wyboru całe dwadzieścia jeden. Podobnie jest np. w innej grze Blizzarda StarCraft 2. Aby wygrać mecz przewidujemy to co robi przeciwnik i produkujemy jednostki, które dobrze sobie radzą z armią oponenta. Aby wygrywać w Overwatch trzeba mieć wiedzę na temat słabości i mocnych stron poszczególnych postaci. W tym poradniku postaramy się przedstawić kilka kontr dla każdego bohatera w grze. Oczywiście nie będzie to kompletny zestaw ponieważ można próbować kontry również innymi postaciami. Jednak jeśli wydaje Ci się, że jakiegoś przeciwnika nie da się skontrować to jesteś w błędzie. Wystarczy zastanowić się nad sytuacją w grze i wybrać odpowiedniego bohatera. Oczywiście znajdą się osoby, które nie zgodzą się z naszymi typami. Przecież i Hanzo może skontrować Żniwiarza na plecach jeśli uda mu się headshot miesiąca. Jednak jako gracz pewnie chciałbyś się postawić w sytuacji kiedy w 90% będziesz miał szansę na wygraną. Bez liczenia na szczęście. Jeśli tak to zapraszamy do zapoznania się z poniższymi wskazówkami. Nowych graczy zapraszamy również do naszych poradników dla początkujących: 1 poradnik, 2 poradnik, 3 poradnik i 4 poradnik.

ATAK

Overwatch Atak

Kontry na Żniwiarza: McCree i Fara

McCree może spokojnie wyjść na pojedynek jeden na jeden ze Żniwiarzem – nie tylko w południe. Wystarczy unikać prostych błędów i używać zdolności aby zatrzymać Żniwiarza w miejscu i dokończyć egzekucję. Fara również jest solidnym przeciwnikiem dla wysłannika śmierci. Wystarczy zachować odpowiednią odległość, najlepiej w powietrzu, a krótko dystansowe pistolety Żniwiarza za wiele nie zrobią.

Kontry na McCree: Trupia Wdowa i Hanzo

Granat błyskowy i możliwość wystrzelenia całego bębęnka w ułamku sekundy to umiejętności McCree, które robią go bardzo niebezpiecznym na krótkie dystansie. Oczywiście jego rewolwer również dobrze sobie radzi w walce na średnie odległości. Jego słabą stroną jest brak wystarczającej mobilności aby skutecznie unikać pocisków wystrzelonych przez snajperów. Trupia Wdowa nie powinna mieć większego problemu z zabiciem McCree. Nawet jeśli Cowboy użyje swojej super zdolności czyli Przycelowania, snajper ma sporo czasu aby go zabić headshotem zanim on zabije kogokolwiek. Hanzo to również dobry wybór. Wszystko zależy od celności. Jeśli nie uda Ci się zabić McCree z większej odległości to nacelowana na ziemie strzała rozpryskowa powinna wystarczyć aby go zabić zanim Cię dopadnie z bliskiej odległości.

Kontry na Genji: Mei i Winston

Siła Genji’ego tkwi w jego mobilności i możliwości do szybkich ataków. Mei dobrze radzi sobie z tego typu agresją ponieważ może ukryć się wykorzystując Kriostazę aby przetrwać najcięższe cięcia oraz zamrozić szarżującego samuraja. Potem pozostaje tylko dokończenie sprawy poprzez lodowy headshot. Winston natomiast ma wystarczającą ilość punktów życia aby przeżyć atak. Jego broń zadaje obrażenia cały czas nawet postaciom będącym w ruchu.

Kontry na Żołnierza-76: Reinhardt i Wieprzu

Siłą Żołnierza jest możliwość zadawania dużych obrażeń na pierwszej linii frontu co sprawia, że staje się łatwym celem dla Reinhardta używającego szarży oraz Wieprza używającego haka. Kiedy sprowadzisz Żołnierza-76 w ślepy zaułek nie pozostaje mu nic innego jak umrzeć.

Kontry na Smugę: McCree i Wieprzu

Kluczem do przeżycia Smugi jest sprawne używanie umiejętności Mignięcia i Powrotu. Dlatego McCree’s granat błyskowy jest dla niej wyrokiem śmierci w każdej sytuacji. Możliwość walki na krótkie dystanse Smugi staje się w tym przypadku jej drogą do grobu. Jeśli chodzi o Wieprza sprawa jest bardziej skomplikowana ponieważ Smuga może próbować uciec przed hakiem używając umiejętności powrotu. Jednak kiedy ją do tego zmusimy to będzie mniej efektywna w swoich atakach i bardziej wrażliwa na obrażenia podczas kiedy umiejętność powrotu będzie miała tzw. cooldown.

Kontry na Farę: Żołierz-76 i Trupia Wdowa

Fara nienawidzi typowych aimerów. Możliwość latania daje jej dużą mobilność w każdym kierunku jednak z drugiej strony Fara jest bardzo powolna. Przez to staje się dość łatwym celem dla Trupiej Wdowy. Karabin Żołnierza-76 również zabija Farę bardzo szybko, szczególnie po odpaleniu wizjera taktycznego.

OBRONA

Overwatch Obrona

Kontry na Złomiarza: Winston i Fara

Winston do dobry wybór aby skrócić dystans walki ze Złomiarzem i przy tym tankować całkiem spore obrażenia. Oczywiście jednocześnie można zadać duże obrażenia przeciwnikowi. Pole siłowe Winstona blokuje również granaty od wpadania z nieokreślonych lokalizacji jak schody czy zaułki. Granaty Złomiarza kiepsko radzą sobie z obiektami latającymi dlatego Fara powinna całkiem dobrze poradzić sobie z takim przeciwnikiem. Oczywiście jeśli uda się jej go zabić zanim wyląduje.

Kontry na Bastiona: Genji i Złomiarz (ale także Hanzo, D. Va, Trupia Wdowa oraz Żniwiarz)

O Bastionie można przeczytać różne opinie. Jednak jest wiele kontr, którymi można go skutecznie zwalczać. Ta postać jest może skuteczna na całkowicie nowych graczy ale ma również wiele słabości. Snajperzy (Hanzo, Trupia Wdowa) mogą zadawać obrażenia z dystansu nie zdradzając przy tym swojej pozycji. Bardzo mobilni bohaterzy (Żniwiarz, Smuga, D. Va) mogą wyeliminować Bastiona z rozgrywki niemal natychmiastowo jeśli inni członkowie drużyny skutecznie odwrócą jego uwagę. Jeżeli będziesz dobrze zarządzać cooldown’ami umiejętności Genji’ego to łatwo zabijesz Bastiona nie tylko z bliskiej odległości ale również z dystansu. Złomiarz strzelając granatami z bezpiecznej pozycji (niewidocznej dla przeciwnika) wykorzystuje słabą mobilność Bastiona i może go zabić nie tracąc punktu życia. Zapraszamy również do zapoznania się z bardziej złożonym poradnikiem o Bastionie.

Kontry na Hanzo: Smuga i Trupia Wdowa

Smuga jest prawdopodobnie najlepszą kontrą na Hanzo z bliskiej odległości ponieważ jej nieprawdopodobna mobilność chroni ją od śmiercionośnych strzał. Hanzo może być niebezpieczny praktycznie na każdym dystansie walki. Jednak Trupia Wdowa poradzi sobie z nim jeśli nie zdradzi wcześniej swojej obecności.

Kontry na Mei: Fara i Smuga

Jedynym zagrożeniem dla Fary może być celny lodowy strzał z alternatywnej broni Mei. Jednak jeśli jesteśmy wstanie tego uniknąć to Mei nie ma więcej argumentów w walce z Farą. Deszcz rakiet z nieba jest zabójczy dla Mei. Nie osłoni ją nawet ściana lodu, która może ją osłonić tylko przed przeciwnikami znajdującymi się na ziemi. Smuga jest efektywna jeśli zachowasz ostrożność. Musisz uniknąć zamrożenia. Jeśli będziesz wstanie wykurzyć Mei z jej komfortowej pozycji to będzie Twój sukces.

Kontry na Trupią Wdowę: Genji i D. Va

Genji może zabić Trupią Wdowę na dwa sposoby. Pierwszy jest dość finezyjny i wymaga nie lada umiejętności. Można odbić strzał snajperski prosto w przeciwnika zabijając go jego własną bronią. Drugi to duża skuteczność walki Genji’ego na krótkie dystanse oraz możliwość wspinania się po ścianach. Trupia Wdowa będzie bezbronna szczególnie kiedy ma uruchomiony tryb snajperski broni. Wdowa jest bardzo niebezpieczna, szczególnie kiedy czeka w ukryciu na przeciwnika gotowa do strzału. D. Va to postać, która za bardzo się tym nie przejmuje. Może szybko zniwelować dystans do przeciwnika używając umiejętności latania oraz chronić się poprzez matrycę obronną. W 90% przypadków to darmowy frag.

Kontry na Torbjörn’a: D. Va i Trupia Wdowa

Wieżyczki, działka i mali brodacze to bardzo łatwe cele dla wprawionego snajpera. D. Va to również dobra opcja. Jej matryca obronna może pochłonąć większość obrażeń podczas ataku drużyny. Tak samo umiejętność latania sprawia, że D. Va szybko zjawia się przy wieżyczce i może ją wyeliminować z małego dystansu. Kiedy nie ma innej opcji D. Va może użyć swojej super zdolności do zniszczenia stacjonarnych celów.

TANK

Overwatch Tank

Kontry na Reinhardta: Genji i Symmetra

Jeśli chcesz wyeliminować Reinhardta z rozgrywki dobrym wyborem będzie Genji. Możesz szybko przedostać się przez tarczę tanka i wykorzystać swoją mobilność do zadawania obrażeń i wycofywania się kiedy to będzie konieczne. Potem znowu możesz powtórzyć atak zmuszając go tym samym do obrony i przeszkodzić w jego misji ochrony swojej drużyny. Kiedy Reinhardt nie może chronić swojej drużyny jest prawie bezużyteczny. Symmetra jest skuteczna przeciwko Reinhardtowi z jednego prostego powodu. Jej kula energii przenika przez tarczę tanka i zadaje wiele obrażeń. Kiedy drużyna przeciwnika zbliża się powoli za tarczą Symmetra może spamować kulę energii i zadać kolosalne obrażenia przeciwnikom. Wieżyczki Symmetry również mogą zadać obrażenia Reinhardtowi jeśli zostaną mądrze umiejscowione. Reinhardt nie będzie wstanie zniszczyć ich samodzielnie.

Kontry na D. Va: Mei i Zenyatta

D. Va jest słaba przeciwko każdemu bohaterowi, który potrafi poradzić sobie z jej mobilnością i wykorzystać czuły punkt jakim jest kokpit mecha. Mei potrafi obie rzeczy. Może zamrozić D. Vę i zabić mecha aby potem uniemożliwić ucieczkę Koreance i ją również unicestwić. Dodatkowo ściana lodu Mei jest doskonałą kontrą dla super zdolności D. Vy, czyli samozniszczenia mecha. Zenyatta również posiada sposób na osłabienie D. Vy, Jego kula rozdarcia potrafi przenikać przez matrycę obronną i zadawać spore obrażenia D. Vie. Zwykła broń Zenyatty również jest całkiem dobra na duży cel jakim jest mech D. Vy.

Kontry na Wieprza: Mei i Żniwiarz

Słabością Wieprza jest tak naprawdę on sam. Posiadając dużo punktów życia oraz zdolności do leczenia staje się dużym celem, w który można wystrzelić pokaźną ilość śrutu. Dzięki temu drużyna przeciwna może szybko ładować swoje super zdolności. Szczególnie postacie zadające obrażenia takie jak Żniwiarz czy Żołnierz-76 powinny strzelać do Wieprza jak tylko go widzą. Jeśli nie uda się go zabić to przynajmniej szybko naładują swoje zdolności. Mei to dobry wybór kontry na Wieprza ponieważ zawsze można zamienić się w lodową bryłę aby uniknąć największych obrażeń. Oczywiście zamrożony Wieprzu jest dużo łatwiejszym celem do zabicia.

Kontry na Winstona: Bastion i Żniwiarz

Z Bastionem jest krótka piłka. Może on szybko rozprawić się z dużym paskiem życia Winstona nawet na krótkim dystansie, zazwyczaj zanim Winston zdoła go zabić. Dodatkowo Bastion szybko niszczy barierę ochronną tzw. „Małpy”. Żniwiarz natomiast zawsze błyszczy kiedy chodzi o likwidowanie dużych celów. Żniwiarz zawsze wygra z Winstonem w walce na małym dystansie głównie ze względu na ilość obrażeń jak jest stanie zadać w krótkim czasie.

Kontry na Zarię: Złomiarz i Fara

Ograniczony zasięg i słaba mobilność Zarii powoduję, że staje się łatwym celem dla Fary. Salwa rakiet – super zdolność Fary zadaje wystarczające obrażenia aby zneutralizować barierę cząsteczkową Zarii kiedy zaistnieje taka potrzeba. Złomiarz to również dobry wybór aby skontrować Rosjankę. Duża ilość obrażeń oraz możliwość ataku z odległości pozwala Złomiarzowi uporac się z Zarią. Zaria dobrze radzi sobie z obroną i absorbowaniem obrażeń drużyny dlatego granaty Złomiarza dostają dodatkowy punkt za obrażenia obszarowe.

WSPARCIE

Overwatch Wsparcie

Kontry na Lucio: McCree i Mei

Lucio może przeżyć bardzo długo jeśli tylko odpowiednio wykorzysta swoją mobilność. Kombinacja dynamicznego poruszania się i ciągłego leczenia sprawia, że jedynym sposobem na zabicie tego Supporta jest zatrzymanie go w miejscu. Granat błyskowy McCree idealnie się do tego nadaje. Nawet jeśli go nie zabijemy to na pewno ograniczymy jego możliwości pomagania drużynie podczas rozgrywki. Mei może mieć większy problem z dorwaniem Lucio. Jednak zamrożony Lucio to martwy Lucio. Jeśli walka toczy się na małym dystansie nawet duża mobilność Dredziarza nie pomoże mu w pojedynku z Mei.

Kontry na Symmetrę: Fara i Wieprzu

Symmetra jest słaba na dwa typy bohaterów. Na postacie mobilne i mogące atakować z dystansu oraz takie, które mogą przebić się przez jej formacje obronne dość szybko. Symmetra nie ma nic w arsenale co mogła by wystawić przeciwko rakietom Fary. Dodatkowo obszarowe obrażenia rakiet szybko radzą sobie z wieżyczkami Symmetry. Wieprzu natomiast ze względu na dużą ilość punktów życia może bez problemu wejść w pułapki zastawione przez przeciwnika i łatwo je zneutralizować shotgunem. Pomimo tego, że Symmetra potrafi zadać dużą ilość obrażeń na krótkich dystansach raczej mało możliwe jest aby zabiła Wieprza zanim ten naszpikują ją śrutem.

Kontry na Zenyattę: Trupia Wdowa i Genji

Słaba mobilność Zenyatty to jego pięta achillesowa. Bardzo łatwo go zabić zarówno na krótkim jak i długim dystansie. Zenyatta jest łatwą ofiarą dla Trupiej Wdowy i ginie od w pełni naładowanego strzału snajpera. Mała ilość punktów życia powoduje, że ten Support również jest bardzo wrażliwy na mocne cięcia Genji’ego. Brak możliwości ucieczki z pola walki sprawia, że jeśli Genji pojawi się w pobliżu, Zenyatta może jedynie czekać na śmierć.

Kontry na Łaskę: Żołnierz-76 i Genji

Granie Łaską to całkowicie inne doświadczenie od wyboru pozostałych bohaterów. Łaska i jej skuteczność jest całkowicie zależna od kompozycji postaci w drużynie. Kiedy współpraca się układa, a Łaska jest dobrze chroniona może okazać się kluczem do zwycięstwa. Dlatego jeśli musisz wyeliminować Łaskę z gry to dobrym wyborem może okazać się Żołnierz-76 albo Genji. W zgiełku bitwy Żołnierz może obrać Łaskę na cel na średnim dystansie i szybko ją zabić. Genji natomiast jak typowy ninja może zakraść się na tyły drużyny przeciwnej aby po chichu zabić Łaskę i wycofać się bez utraty punktu życia.

Jak widać w powyższym zestawieniu każdy bohater może być skuteczny w innej sytuacji podczas rozgrywania mapy. Jednak nieodpowiedni wybór postaci to szybka droga do przegranej. Zdajemy sobie sprawę, że można przedstawić o wiele więcej kombinacji kontr na różnych bohaterów Overwatch. Mamy jednak nadzieję, że przynajmniej częściowo ułatwimy Wam decyzje o wyborze postaci podczas różnych scenariuszy w grze. Zapraszamy również do dzielenia się Waszymi opiniami i odczuciami w komentarzach co do skutecznych kontr na poszczególne postacie.

4 komentarze

Dodaj komentarz

ZOBACZ NOWĄ STRONĘ